Danmarks fedeste PGO Comet.
Fra : comet

Dato : 26-02-03 12:12

Hej alle sammen...
Jeg har en pgo comet og hvordan skal jeg tune den mere end det jeg har
på jeg har: pillet skiverne (i ved i gearingen og forerst), en 35 kg
racer trykfjerder, og racer vario, og proma legal udstødning. den går
ca. 80 km/t lige ud.

mv comet.

http://www.kandu.dk/

Fra : LaLLe

Dato : 27-02-03 14:40

Lundvej 48 - 8800 Viborg - Tel. +45-87262830 - Fax +45-87262849

"comet" <comet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på jeg har: pillet skiverne (i ved i gearingen og forerst), en 35 kg
> racer trykfjerder, og racer vario, og proma legal udstødning. den går

Om det er verdens fedeste ved jeg ikke men du har godt nok en skod
opsætning. EN 35 kg fjeder er ALT for meget til det du har i. Proma Legal er
noget nær den skodeste potte der findes.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 27-02-03 22:56

> Om det er verdens fedeste ved jeg ikke men du har godt nok en skod
> opsætning. EN 35 kg fjeder er ALT for meget til det du har i. Proma Legal
er
> noget nær den skodeste potte der findes.

True... Jeg tror ikke engang det er nødvendigt at skifte Trykfjeder på
lovlig cyl. Og den potte der...Jojow :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Jynis

Dato : 28-02-03 10:54

> [...]
> på jeg har: pillet skiverne (i ved i gearingen og forerst), en 35 kg
> racer trykfjerder, og racer vario, og proma legal udstødning. den går

Hej alle unge venner
Dette er ikke en moral prediken, men har nogen af jer tænkt på , hvad der
sker , hvis i er uheldige at der pludselig køre en bil ind foran jer, og i
køre 80 km. i timen?
Min søn på 16 år så ikke særlig godt ud. Han kørte heldigvis lovlig.
En hjernerystelse ca. 3 ugers midstet hukommelse. en flæget underlæbe . 12
beskadede tænder . Forstuede kæbeled. Al kost gennem sugerør i ca 1 uge. +
alle de andre knubs . For slet ikke at tale om det psykiske.
Det var ikke min søns skyld , men det gør lige ondt.
Tænk lige lidt på jer selv når i gerne vil køre smarte ( alt for hurtigt )
Tænk også på de stakkels mennesker der skal samle jer op når skaden er sket
..
Den næsten nye Pgo comet ,bliver nok aldrig til knaldert igen. Kun ved at
køre lovlig.
Livet er for godt til at ødelægge.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 11:10

Jynis wrote:

> Hej alle unge venner

Fnys, jeg er fornærmet :)

> Dette er ikke en moral prediken, men har nogen af jer tænkt på , hvad der
> sker , hvis i er uheldige at der pludselig køre en bil ind foran jer, og i
> køre 80 km. i timen?

Jeg har prøvet det i mine unge dage.. 3 gange.. man får et mærkeligt had til
bilister som kører over for rødt samt glemmer vigepligten... Jeg har dog
sluppet alle gange med hudafskabninger og blå mærker (heldigvis).

> Det var ikke min søns skyld , men det gør lige ondt.

Ja rart er det sq ikke...

> Livet er for godt til at ødelægge.

Helt enig. Men livet er også for kort til at være fornuftig hele tiden (!).
Dermed ikke sagt man skal tilsidesætte al fornuft, men det skal bare være
kontrollabelt.

Og en 16-årig med 80 km/t har næppe styr over ret meget...

Det værste er bare at man i den alder tror man kan det hele og man kan
faktisk omvendt propertionalt intet!

Jeg må nok sige at jeg den dag i dag gyser lidt ved tanken om de ting jeg
lavede i den alder, men når man ikke er ret gammel så vil man selv og man
vil da slet ikke lytte til dem som er ældre. Jeg ville ihvertfald ikke.
Dengang var 90% af det jeg fik at vide noget bæ, for nu at bruge det
udtryk. Idag ved jeg at 90% af det var guldkorn og kun 10% bestod af bæ.
Der er ikke noget at gøre - man skal nok selv lære det.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jynis

Dato : 28-02-03 12:15

Du må gerne være fornærmet. Det gør heller ikke noget at andre er det , for
så har de da i det mindste tænkt over det. Jeg har også været "meget" ung
engang, og lavet en del dumdristige ting.Jeg synes godt vi "gamle" kan øse
af vores erfaringer. Kan det bare forhindre et ungt menneske i at komme til
skade, så......Vi må blot aldrig være fordømmende.Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-02-03 12:55

Jynis wrote:

> Du må gerne være fornærmet. Det gør heller ikke noget at andre er det ,

Du misforstod pointen... jeg er "fornærmet" fordi du siger unge venner.. da
jeg ret beset ser mig selv som værende gammel Så det var en slet joke
implicit.

> [...]
> øse af vores erfaringer. Kan det bare forhindre et ungt menneske i at
> komme til skade, så......Vi må blot aldrig være fordømmende.Mvh.

Helt enig, som jeg også skriver i mit indlæg så er det desværre bare de
færreste som lytter.

Men det er et godt emne at tage op, helt sikkert!

PS: Kan jeg lokke dig til at klippe det væk du ikke svarer på og placerer
dit svar nedenunder? Det letter læsningen og den videre citatteknik en del,
til stor glæde for alle. Du kan fx. se på mit indlæg hvad det er jeg mener
- godt delt op og dejligt nemt at se hvad der svares på og svare på det
nye.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : LaLLe

Dato : 28-02-03 13:35

> [...]
> .
> Den næsten nye Pgo comet ,bliver nok aldrig til knaldert igen. Kun ved at

Ked af at høre om din søn. Desværre er der billister der ikke tænker sig om
i trafikken. Ikke at de skal have hele skylden for en lille snothvalp der
lige har fået hans knallert pap og en ny scooter med lidt tun på har INGEN
ret til at ligge med mere end MAX 40 på en sti af en hvilken som helst art.
Jeg kører selv 100+ til tider men det foregår på vejen. Stierne er jeg
aldrig over 40 på. For selvom en billist skærer en sti og har set dig er det
MEGET svært at bedømme når snothvalpen kommer med 80.
Lyder måske som en helgen af en art på den måde jeg omtaler mig selv på, men
sådan kører jeg rent faktiks. Også selvom det kun er en 30'er jeg har. Føler
mig meget mere sikker blandt bilerne end på cykelstien.
Jeg har set og hørt om alt alt for mange der er blevet klippet af en bil pga
for høj hastighed på cykelstien. Og desværre er loven skruet sådan sammen at
det er billisten skyld 100% selvom han har set scooteren/knallerten og
bedømt den til en lavere fart :(

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 28-02-03 18:15

> [...]
> Tænk lige lidt på jer selv når i gerne vil køre smarte ( alt for hurtigt )
> Tænk også på de stakkels mennesker der skal samle jer op når skaden er
Jo ikke vores skyld han ikke er påklædt til at køre på scooter?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : H-J M

Dato : 02-03-03 15:50

> [...]
> beskadede tænder . Forstuede kæbeled. Al kost gennem sugerør i ca 1 uge. +

Og var det med en fullface hjelm og køre dragt? Jeg tror/ved at der er en
hel del der klæder sig ordentligt på når de skal ud og køre stærkere end de
30/45 i timen som er lovligt

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Duffi

Dato : 08-05-03 21:24

Jeg syntes at Jynis, som jeg læser det, skærer alle over en kam...

Jeg kører selv med tun på og har det faktisk 100 gange federe ved at køre i
traffiken nu end før da jeg havde standart på..
Jeg føler at jeg har meget mere "at gøre" hvis det er ved at gå galt... kan
nemt accelerere ud af en farlig situation, har haft gjort det med en bil der
var tæt på at klippe mig, SELVOM jeg kom med 30-40 km/t..

Jeg kører 'næsten' altid stille og roligt i byen, der er enkelte gange hvor
den bliver fyret lidt af men ALDRIG i myldretiden... altid om aftenen eller
på tider hvor der er lidt traffik...

Kører stærkt uden for byen, hvis jeg da kan se hvad der sker omkring mig,
kører f.eks. ALDRIG over 40 på små veje hvor jeg ikke har godt nok overblik
til at kunne se og reagere hvis der skulle komme noget ud foran mig... jeg
snakker ikke små stier men f.eks. villa kvarterer eller sommerhus områder...

De fleste har formentlig styr på hvad de laver når de kører med tun, men
desværre er der også nogen der ikke aner en papand om noget som helst og
aldrig har prøvet at få den skræk i livet som det er at komme tæt på biler
eller andre ting...!!

Kan kun håbe på at folk de kører forsvarligt..

Hvis man har lyst til at køre stærkt, så gør det fornuftigt.. på store åbne
veje istedet for små snoede veje(ved det kan være sjovt nogen gange, men det
er p**** farligt...)..

Take Care...

Micki