brugt scooter, distance?
Fra : Emil Saksager

Dato : 25-02-03 17:52

Jeg er ved at købe en brugt scooter (30). Jeg ved ikke specielt meget, for
ikke at sige intet om scootere. Det er en Aprilia Sonic, stedet jeg har
fundet den (ledte i starten efter en PGO Hot, men kunne ikke finde en brugt)
er en cykel/knallert forhandler så han er ved at tjekke den for fejl og
mangler etc. Han siger den vil komme til at koste en 6-7000 kroner. Nu til
selve spørgsmålet, den har kørt 17.000 km, er det meget for en scooter, og
kan det betyde at den f.eks. kører dårligere eller er dårligere end en der
f.eks. kun har kørt 5000 km?

Som sagt ved jeg intet om scootere om den slags, så jeg håber i vel bære
over med mine dumme spørgsmål.. :)

-Emil

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-02-03 21:31

Hvis den har været behandlet ordentligt med olie osv., så er 17k km ikke
noget problem, den kan sagtens køre langt endnu...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-02-03 21:43

"Morten Christensen" <mortenREMOVE@mopedgallery.com> wrote in message
> Hvis den har været behandlet ordentligt med olie osv., så er 17k km ikke
> noget problem, den kan sagtens køre langt endnu...

Jeg købte min Suzuki AP50 Address R 95'er for 4000,- med 15500km på bagen,
af en bekendt vel at mærke...
Den har gået 17500km nu og jeg behandler den pænt, det samme gjorde han
(55årig mand) med fx. en god, dyr olie. Jeg har monteret et 47mm cylinder og
21mm karburator for ca 400km siden, og der er ingen tegn på problemer,
mystiske lyder eller andet. Jeg har da selv fixet lidt på den siden, men
ikke det store. Hvis din er nyere så er det vel en ok pris.

ps: min er en 45'er...