Digipack min bare røv
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-03-03 18:20

Hvorfor er det, at alle mulige kunstnere har så travlt med at røvrende deres
fans med alle mulige limited editions? Senest Kashmir med fire forskellige
limited editions. Stereo Studio kunne i dag melde om en knægt, der var lige
ved at græde over, at han ikke havde penge nok med til at købe alle fire
plader. Han havde kun råd til de tre. Stakkels knægt.

Jaja, folk kan bare lade være med at købe dem, men jeg synes ganske enkelt,
at bands og deres pladeselskaber er nogle svin overfor deres fans, når de
gør den slags. Og jeg mener ikke, at det kan forsvares med et argument om
kunstnerisk udtryk, etc.

Men jeg er vel bare sippet.

/Nikolaj
- der endnu ikke har købt Zitilites, men nok gør det på et tidspunkt. Men
ikke LE'en.

Fra : Søren Rohde

Dato : 03-03-03 19:49

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det, at alle mulige kunstnere har så travlt med at røvrende
deres
> fans med alle mulige limited editions?

Ja det er noget griseri... Jeg kender ikke DigiPack, men det er da ofte set
at der først kommer et album, og kort efter (når alle fans har købt den ved
udgivelsen) kommer den i en specialudgave med de samme numre plus et par
stykker. Og nogle er nok for nærige til at købe den samme (stort set) plade
to gange, og henter de sidste numre på KaZaA - og bliver truet med bål og
brand... Det er fint med limited editions og alt det der. Men det bør da
være en gulerod (belønning) til deres fans som skynder sig at købe pladen
inden da måske har nået at høre den. Og altså viser blind tillid til
kunstneren.

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 03-03-03 20:13

Jeg kan kun være enig. Jeg synes det er fedt med en limited edition-version
lige når cd'en bliver udgivet, hvor man enten kan hente en DVD med lidt
musik/koncert-videoer eller et par ekstra numre. Latterligt er det dog når
bands sender flere forskellige versioner ud af samme cd (gerne
landeversioner...er der noget som ikke kan spilles i nogle lande, mens det
rykker i andre?) og endnu værre, når de på et senere tidspunkt lige smider
noget ekstramateriale på for at få skudt de sidste eksemplarer af. Man
bliver jo nærmest taget et vist sted, hvis man er fanatisk nok til at skulle
have alle udgivelser af et bestemt band.