Sang i Bertelsen på P1
Fra : Mark Høserich

Dato : 27-02-03 14:29

Er der nogen der ved hvem der spiller hans åbnings sang ? Det lyder for mig
meget, som melodien fra Halfdan Rasmussens Noget om Helte, men jeg er ikke
sikker. Han brugte den i programmet "Søgelyset", og kan høres cirka 35-36
min. henne i programmet.

http://www.dr.dk/p1/bertelsen/includes/PlayMedia.asp?ArticleID=16136

n.b. Ovenstående link kræver Real Player

PFT
M<a>RK

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-03-03 18:39

Mark Høserich skrev:
> [...]
> om Helte, men jeg er ikke sikker. Han brugte den i programmet
> "Søgelyset", og kan høres cirka 35-36 min. henne i programmet.

Jeg har ikke lyttet til lydklippet og er ikke sikker på, at jeg
svarer på det rigtige, men jeg kan oplyse, at klavermusikken, som
anvendes gennem programrækken, er af den svenske pianist Jan
Johansson. Han lavede inden sin tidlige død i 1968 blandt andet
musikken til Pippi Langstrømpe-filmene, mens musikken i Bertelsen
på P1 er fra pladen Jazz på Svenska. Den kan nu om dage købes som
del af et dobbeltalbum med titlen Folkvisor.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-03-03 19:29

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...] den svenske pianist Jan Johansson.
> [...] musikken i Bertelsen på P1 er fra pladen Jazz på
> Svenska. Den kan nu om dage købes som del af et
> dobbeltalbum med titlen Folkvisor.

Det er helt rigtigt. Nummeret er "Visa från Utanmyra"
Bassisten som assisterer Johansson hedder Georg Riedel.
Optaget 1968-02-28. - *Meget* anbefalelsesværdig cd.
Heptagon Records HECD-000
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140