In article <slrnb501n1.1ht.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Næppe, men den kan have fået for lidt benzin .. for lidt benzin =
> døden for en kraftigt tunet totakter.
>
> Et 9-rør (efter NGK-standarden) burde være koldt nok, men har du
> dyset maskinen ind efter du monterede tun-sættet ? tændrøret skal
> være lysebrunt (eller ihvertfald deromkring:) efter kørsel med fuld
> belastning på motoren.
> Hvis det er sort får maskinen for meget benzin, hvis det er hvidt,
> så bør man straks sætte en større hoveddyse i kaburatoren/og eller
> justere benzin-mængden på en evt. justerskrue..
>
> Hvis man blander yderligere olie i benzinen, ja så kommer der bare
> endnu mindre benzin ind, da denne jo er 'fortyndet' med olie.
>
> // Hans
>
Man kan faktisk komme for meget olie i benzinen. Olien erstatter
benzin, der har en god kølende efekt, specielt på undersiden af
stemplet.
Det kan siges igen og igen og igen! ... man skal altså være hamrende
omhyggelig, ellers koster det!
Man sætter ikke tun på, og starter uden man er 110% sikker på at ALT er
i orden.
Man lægger ikke fra land, med en oliepumpe som man ikke ved om virker,
og så giver man den lige en kopfuld eller to af olien! Den skal have
den mængde olie der er foreskrevet og ikke mere eller mindre!
Man kontrollerer tændrøret flre gange, og ikke først efter 100 km.
Er der problemer med fuld gas, dyser man selvfølgelig om med det samme.
Er dysen et nummer eller to for lille, så det ikke opdages i tide,
kommer det med at chekke tændrør ind, som en sikker nr. 1!!!
Dem det lykkes for, med det samme, er bare heldige! ,0)
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about
www.mc-portalen.com ?