|
| Tænding på lovlig Maxi Fra : Pcman |
Dato : 13-02-03 18:53 |
|
Hej DFK.
Jeg er ved at renovere en lovlig Maxi og har lidt problemer med tændingen,
der iøvrigt er ny. Afstand på platiner 0,35 - 0,45 mm og tændingstidspunkt 1
mm før top.
Når man taler om tændingstidspunkt 1 mm før top på en Maxi, er det så når
platinerne begynder at åbne sig, eller er det når de er fuldt åbne?
Har disse lovlige Maxier med firkantet karburator, altid dysestørrelse 0,44,
eller 0,46?
Med venlig hilsen
Jarl Olsen
--
Maxi K og endda helt lovlig
www.pcman.dk
| |
JW (13-02-2003)
| Kommentar Fra : JW |
Dato : 13-02-03 19:07 |
|
"Pcman" skrev i news:3e4bdb62$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> Når man taler om tændingstidspunkt 1 mm før top på en Maxi, er det så når
> platinerne begynder at åbne sig, eller er det når de er fuldt åbne?
>
Tændingstidspunktet er der, hvor platinerne begynder at åbne.
J
| |
Pcman (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Pcman |
Dato : 13-02-03 19:26 |
|
"JW" <ingen@spam.tak> wrote in message
news:99R2a.83992$Hl6.7810467@news010.worldonline.dk...
> Tændingstidspunktet er der, hvor platinerne begynder at åbne.
>
Takker mange gange.
Med venlig hilsen
Jarl Olsen
--
Puch Maxi og endda lovlig
www.pcman.dk
| |
Calle. (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 14-02-03 15:20 |
|
Pcman wrote:
> Når man taler om tændingstidspunkt 1 mm før top på en Maxi, er det så
> når platinerne begynder at åbne sig, eller er det når de er fuldt
> åbne?
>
Hvor de begynder at åbne.
> Har disse lovlige Maxier med firkantet karburator, altid
> dysestørrelse 0,44, eller 0,46?
Som standard ja.
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Holger Danske (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 14-02-03 15:25 |
|
Pcman wrote:
> Hej DFK.
>
> Jeg er ved at renovere en lovlig Maxi og har lidt problemer med
> tændingen, der iøvrigt er ny. Afstand på platiner 0,35 - 0,45 mm og
> tændingstidspunkt 1 mm før top.
>
> Når man taler om tændingstidspunkt 1 mm før top på en Maxi, er det så
> når platinerne begynder at åbne sig, eller er det når de er fuldt
> åbne?
>
> Har disse lovlige Maxier med firkantet karburator, altid
> dysestørrelse 0,44, eller 0,46?
>
Darwzzerr Jarl...
Se nu bare at blive færdig med den skod Maxi, så kan du jo komme i gang med
Yamsen, og så skal du nok få lov til at se baghjul .........................
*vbg*
Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --
| |
Pcman (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Pcman |
Dato : 15-02-03 09:28 |
|
"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
news:b2iu8l$2hc$1@sunsite.dk...
> Darwzzerr Jarl...
> Se nu bare at blive færdig med den skod Maxi, så kan du jo komme i gang
med
> Yamsen, og så skal du nok få lov til at se baghjul
..........................
> *vbg*
>
> Allan
Darvs Allan.
Ja nu må vi jo se. Påstår stadigvæk at en rigtig godt tunet Puch Maxi, er i
stand til at tage en Yamaha 4 gear i optrækket - pga maxiens lave vægt og de
få bevægelige dele i Maxiens motor.
Med venlig hilsen
Jarl
www.pcman.dk
--
MB 207 kassevogn - som kan laste mine maxier når de knækker, efter at have
spist Yamaha til morgenmad.
| |
Holger Danske (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 15-02-03 09:52 |
|
Pcman wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
> news:b2iu8l$2hc$1@sunsite.dk...
>
>> Darwzzerr Jarl...
>> Se nu bare at blive færdig med den skod Maxi, så kan du jo komme i
>> gang med Yamsen, og så skal du nok få lov til at se baghjul
>> ......................... *vbg*
>>
>> Allan
>
> Darvs Allan.
>
> Ja nu må vi jo se. Påstår stadigvæk at en rigtig godt tunet Puch
> Maxi, er i stand til at tage en Yamaha 4 gear i optrækket - pga
> maxiens lave vægt og de få bevægelige dele i Maxiens motor.
>
Tjaaee, hvis jeg starter i 4´de gear er det da rigtigt nok
Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --
| |
Pcman (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Pcman |
Dato : 15-02-03 10:00 |
|
> > "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
> > news:b2iu8l$2hc$1@sunsite.dk...
> Tjaaee, hvis jeg starter i 4´de gear er det da rigtigt nok
Jeps og det samme gør sig gældende når du starter i 3´ og 2´ og første gear
Med venlig hilsen
Jarl
www.pcman.dk
--
MB 207 med plads til knækkede knallerter
| |
Holger Danske (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 15-02-03 10:07 |
|
Pcman wrote:
>>> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
>>> news:b2iu8l$2hc$1@sunsite.dk...
>> Tjaaee, hvis jeg starter i 4´de gear er det da rigtigt nok
>
> Jeps og det samme gør sig gældende når du starter i 3´ og 2´ og
> første gear
LOoOL....
Lad det komme an på en prøve, når du er færdig med at lege med konens, men
det undrer mig du har tid til at være i NG, skulle du ikke skrue Yams, eller
venter du til jeg måske kommer forbi mandag !?
Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --
| |
Pcman (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Pcman |
Dato : 15-02-03 12:19 |
|
"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message
news:b2kvvi$f6f$1@sunsite.dk...
> LOoOL....
> Lad det komme an på en prøve, når du er færdig med at lege med konens,
>men
Det er da konen der vil køre fra dig på Maxien, jeg skal bare tune den for
hende
> det undrer mig du har tid til at være i NG,
Skulle bare lige dyse den lovlige Maxi ind. Er hermed klaret.
>skulle du ikke skrue Yams, eller venter du til jeg måske kommer forbi
mandag !?
Jeg venter selvfølgelig til du kommer på mandag. Du er jo Yamaha specialist,
så det klarer du meget bedre end mig. Så tuner jeg konens Maxi imens. *Brb*
Jarl
--
Kassevognen er klar til at hente knækkede knallerter -
www.pcman.dk
| |
Hans Joergensen (15-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 15-02-03 23:17 |
|
Pcman wrote:
> Ja nu må vi jo se. Påstår stadigvæk at en rigtig godt tunet Puch Maxi, er i
> stand til at tage en Yamaha 4 gear i optrækket - pga maxiens lave vægt og de
> få bevægelige dele i Maxiens motor.
Og at Maxi'ens kobling fedter mindre end den på Yamsen, selvom det
er en slyngkobling )))
Men husk nu, at det er en regel at alle Yamaha'er (eller ihvertfald
de fleste) skal være gearet en eller to tænder før højt på forreste
kædehjul :)
Sådan var det ihvertfald dengang jeg var knallertbølle :)
Dette er kendetegnet ved den konstante skiften gear selvom vejen er
ganske lige og jævn :)
// Hans, Yamaha 6g, med en tand mindre end standard foran
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
|
|