Musik i Robota trailer ?
Fra : spæf

Dato : 13-02-03 18:28

Er der nogen der ved hvilket stykke musik der spilles i denne trailer, det
lyder jo for lækkert !!

http://www.apple.com/trailers/independent/dc_studio/robota/

spæf

"live long and prosper"

Fra : Jesper Winding

Dato : 13-02-03 20:06
Fra : Christian Muus

Dato : 13-02-03 22:53

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvilket stykke musik der spilles i denne trailer, det
> lyder jo for lækkert !!
>
> http://www.apple.com/trailers/independent/dc_studio/robota/
>

> --

Jeg ved ikke hvad Chance Thomas er, men det er altså "Carmina Burana" af
Carl Off, der spilles i traileren

Christian

Fra : -V-

Dato : 13-02-03 23:02

Christian Muus wrote:
> "spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvad Chance Thomas er, men det er altså "Carmina Burana"
> af Carl Off, der spilles i traileren

Jaja, i Teaser I, men det er det da ikke i Teaser II?

-V-

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 10:20

Hvis du vil have musikken må du grabbe den fra Teaseren, den er ikke
udkommet på noget form for medie.
--
Jesper

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 10:19

Carmina Burana bliver overhovedet ikke brugt i den! og musikken er lavet fra
bunden af Chance Thomas...
--
Jesper

Fra : -V-

Dato : 14-02-03 10:38

Jesper Winding wrote:
> Carmina Burana bliver overhovedet ikke brugt i den! og musikken er
> lavet fra bunden af Chance Thomas...

Quote det du svarer på, Jesper.

Har du kigget på det vedlagte link? Applelinket, altså.
Der er en 'Teaser I', 'Teaser II' og en 'Animation Test'.

Hvis du nu lytter til Teaser II, vil du så lige revidere din øverste
udtalelse?
Hvis det ikke er Carmina Burana, så må du kalde mig for Jesper Winding.
Eller no'ed.

Musikken (som vitterlig er rar) til de to andre kender jeg ikke, og kan
derfor meget vel være Chance Thomas.

-V-

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 13:08

Prøv nu lige at læse Chance Thomas siden ik'? er det for meget bevær?

Hvorfor skulle folk bruge tid på at hente tekst der allerede er skrevet én
gang? jeg ved godt mange har bredbånd - mig selv inkluderet - men mange har
altså stadig kun almindeligt 56k modem. Folk er da intelligente nok til at
fatte meningen - hvorfor skulle du være undtagelsen?
--
Jesper

Fra : -V-

Dato : 14-02-03 13:23

Jesper Winding wrote:
> Prøv nu lige at læse Chance Thomas siden ik'? er det for meget bevær?

Slap nu af, Jesper.
Det er muligt, at jeg er kommet til at bytte om på Teaser I og II i min
post, i så fald beklager jeg.

Min pointe er: den ene teaser har musik af Chance Thomas, den anden bruger
Carmina Burana.
Din påstand er, at sidstnævnte slet ikke bliver brugt, og det er jo ikke
rigtigt.
Forstår vi hinanden?

> Hvorfor skulle folk bruge tid på at hente tekst der allerede er
> skrevet én gang? jeg ved godt mange har bredbånd - mig selv
> inkluderet - men mange har altså stadig kun almindeligt 56k modem.

Og din pointe er her...?

> Folk er da intelligente nok til at fatte meningen - hvorfor skulle du
> være undtagelsen? --

Det var ellers meget pænt sagt, når vi nu kender hinanden så godt som vi
gør.

Og en god weekend til dig.

-V-

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 13:37

Årh jeg skal have en lorte weekend - så kan du ikke ønske mig en god weekend
i næste uge?

Tråden startede jo åbenlyst med "Traileren" hvilket kun kan være Teaser II.

Min pointe - og nu er det sidste gang :) Folk skal ikke belemres med mere
tekst (KB) end højst nødvendigt - og da slet ikke i så lille en tråd som den
her.

Jeg snakker da altid pænt til folk - selv intelligente folk og dig som jeg
kender så godt.......
--
Jesper

Fra : -V-

Dato : 14-02-03 13:46

Jesper Winding wrote:
> Årh jeg skal have en lorte weekend - så kan du ikke ønske mig en god
> weekend i næste uge?

Joda. Jeg skal selv have en tålelig weekend, men du kan da få ønsket både i
denne og den næste.

> Tråden startede jo åbenlyst med "Traileren" hvilket kun kan være
> Teaser II.

OK. Den regel kendte jeg så ikke. [mental note to one self: 'Traileren er
altid 'Den seneste Teaser']

> Jeg snakker da altid pænt til folk - selv intelligente folk og dig
> som jeg kender så godt.......

Du snakker altid pænt til folk? Hmmm.
"Folk er da intelligente nok til at fatte meningen - hvorfor skulle du være
undtagelsen"
Ikke synderligt pænt sagt. Men ok, du har nok følt dig lidt presset af din
fejltagelse re. brug af CB
Modsat mig selv, som jo er perfekt, fejlfri - ja, nærmest guddommelig...

[selvironi /off]

Nok om den sag.

-V-

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-02-03 15:24

-V- wrote:

> OK. Den regel kendte jeg så ikke. [mental note to one self: 'Traileren er
> altid 'Den seneste Teaser']

Nej. Traileren er ikke altid den sidste teaser. Da linket til teaser II
hedder "Teaser II" burde heller ikke den egentlig blive omtalt som en
trailer. Udfra størrelsen på filerne at bedømme (har ikke set dem) så er
de stort set lige store hvilket indikerer at begge to netop er teasere
og ikke egentlige trailere. Trailere er generelt længere end teasere og
afslører en del mere af handlingen. Det er ikke unormalt at der kommer
flere teasere før den første egentlige trailer.

Tenz.

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 18:02

Her er Teaser II bare lavet som en Trailer - hvor Teaser I er billeder (som
i malerier) der bliver vist - der er ikke tvivl om meningen af trailer hvis
man ser dem. men du har helt ret i udlægningen.
--
Jesper

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-02-03 02:45

Jesper Winding wrote:
> Her er Teaser II bare lavet som en Trailer - hvor Teaser I er billeder (som
> i malerier) der bliver vist - der er ikke tvivl om meningen af trailer hvis
> man ser dem. men du har helt ret i udlægningen.

Det behøver dog stadig ikke være en trailer. En teaser kan sagtens
indeholde flere klip fra en film og give ganske meget mening i sig selv.
Det er som regel længden der afgør om det er en teaser eller en trailer.
En teaser varer som regel op til omkring et minut hvor en trailer som
regel varer i nærheden af de to.

En anden ting der afgør om det er en trailer eller en teaser er hvor
meget den afslører om historien. Efter at have set de to teasere for
Robota ville jeg mene at de sandsynligvis begge ville blive betragtet
som teasere af filmselskabet. Den første er der ingen tvivl om og den
anden er mere et par sekvenser fra filmen der skal imponere og gøre dig
interesseret i hvad det er end det er en trailer der går ind og
fortæller dig nærmere om hvad det er. Hvis teaser II er tiltænkt som en
trailer er det i hvert tilfælde den første i en række trailere da den
mangler nogle informationer om hvad det er for en type film andet end at
der er robotter med.

Tenz.

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 13:17

Nåh ja - jeg glemte at kalde dig for Jesper Winding Eller no'ed fordi
musikken i Teaser II ikke er Carmina Burana - så det er hermed gjort.
--
Jesper

Fra : Christian Muus

Dato : 14-02-03 13:36

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Carmina Burana bliver overhovedet ikke brugt i den! og musikken er lavet
fra
> bunden af Chance Thomas...
> --

Måske skulle vi have spæf på banen, så han kunne fortælle os, hvilken af
teaserne han hentyder til.

Og nej, det er i Teaser 1 at musikken er Carmina Burana

Christian

Fra : -V-

Dato : 14-02-03 13:40

Christian Muus wrote:

> Måske skulle vi have spæf på banen, så han kunne fortælle os, hvilken
> af teaserne han hentyder til.

Brandgod idé.

> Og nej, det er i Teaser 1 at musikken er Carmina Burana

Jep, har lige set dem begge igen. My bad, jeg tog fejl af rækkefølgen.
Men det ér Carmina Burana, hvilket jo sådan set var min pointe.

-V-