ny (meget høj) lyd?
Fra : Lars Lyngeled

Dato : 12-02-03 19:59

Hej
Min motor har fået en anden "hård" lyd. Jeg mistænker at det der har gjort
det er at jeg kom til at starte den (meget kort) mens der sad en korkprop i
udstødningshullet. Jeg havde testet en anden udstødning og ville skifte
tilbage til den gamle igen. Med den gamle udstødning på igen havde den fået
en ret hård lyd i tomgang som "hårde metalliske slag" (når den står stille),
og når jeg giver gas, et agressivt vræl. Når den ruller og gassen slippes
kommer der også nogle larmende "rap". Det lyder egenligt ret heftigt men jeg
føler lidt at det er forkert..... Den var ellers ret stille i tomgang før.
Lyden kommer fra forrøret eller i nærheden.

Har I nogen ideer til hvad det er?

3L

Fra : Calle.

Dato : 12-02-03 22:10

Lars Lyngeled wrote:
> [...]
> lidt at det er forkert..... Den var ellers ret stille i tomgang før.
> Lyden kommer fra forrøret eller i nærheden.

Utæt samling p.g.a. glemt/klemt pakning.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars Lyngeled

Dato : 13-02-03 00:47

hmmm..... det kunne være pakningen til udstødningen. Jeg havde nemlig
problemer med at få udstødningen til at sidde rigtigt. Og pakningen er
genbrugt en del gange.....(???)

Fra : P.N.

Dato : 13-02-03 13:04

Det kan være krumtappen der ikke har det så godt...
eller som de andre siger pakningen....

Fra : Mette Lyngeled

Dato : 13-02-03 17:55

Ok, men hvad kan det betyde? Hvad kan der være galt med krumtappen? den har jo
ikke været tunet, altså kun afdroslet. Så den har vel ikke været belastet
hårdt, mener jeg.

3L

Fra : JW

Dato : 13-02-03 19:13

"Mette Lyngeled" skrev i news:3E4BCDDC.DEB3558F@mail.dk:

> Ok, men hvad kan det betyde? Hvad kan der være galt med krumtappen?
> den har jo ikke været tunet, altså kun afdroslet. Så den har vel ikke været
> belastet hårdt, mener jeg.

Tror ikke på, krumtappen er årsag til lyden.

Skift udstødningspakning.

Fra : P.N.

Dato : 13-02-03 20:06

korkprop i udstødningshullet.

Øhh hvad er det for en prop der sad i hvis det har spærret fuldstændig og
alligevel ikke helt for udstødningen kan det vel have lavet et ekstra pres
på cyllen og derved krumtappen.. men prøv en ny pakning før noget andet...

Fra : Calle.

Dato : 14-02-03 15:21

P.N. wrote:

> Øhh hvad er det for en prop der sad i hvis det har spærret
> fuldstændig og alligevel ikke helt for udstødningen kan det vel have
> lavet et ekstra pres på cyllen og derved krumtappen.. men prøv en ny
Det er jo ikke anderledes, end når den skal trække noget. hvis der havde
været helt blokket kunne den ikke starte.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mette Pallesen

Dato : 15-02-03 18:08

> det er at jeg kom til at starte den (meget kort) mens der sad en korkprop
> udstødningshullet.

Der er fejlen, pil dog den prop ud. Det er jo klart at du ikke kan rykke den
i gang fordi proppen går ind og lukker for udpustningen, jeg mener det er 3.
takt. Har du ikke set politiskolen, der sættet Æddi mørfi et banan fast og
det bevirker osse at de kun lige når at vende slæden, øhh før den går ned,
det er faktisk det samme. Jeg har altid plastik over mine Aprilla rør når de
står i skuret. Skal ikke selv komme til at tyre en mus eller noget
snogeunger af.

Nå hej

Mette Pallesen

grå MS, totalt ren. bla. svejset op i stellæt oppe i Skive tekniks SKOLE af
en smed.

Fra : VF

Dato : 16-02-03 11:04

"> i gang fordi proppen går ind og lukker for udpustningen, jeg mener det er
3.
> takt. .

LOL

Fra : Mette Pallesen

Dato : 16-02-03 15:35

"VF" <VF@VF.dk> skrev i en meddelelse

> "> i gang fordi proppen går ind og lukker for udpustningen, jeg mener det
er
> 3.
>
> LOL

Hvorffer lol det er da kammesurt for fyren hjælp dog isteddedt for å bare
grineren. Du hade nok osst trængt til ov taget hjælp til dig vis det var din
maskine. Trode ikke den grupp her var sådan.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 15:50

Mette Pallesen wrote:

> Hvorffer lol det er da kammesurt for fyren hjælp dog isteddedt for å bare
> grineren. Du hade nok osst trængt til ov taget hjælp til dig vis det var
> din maskine. Trode ikke den grupp her var sådan.

Nu vil jeg lige LOL lidt for jeg fatter minus af det du lige skrev...

--
Martin L. Johansen

Fra : Mette Pallesen

Dato : 16-02-03 18:02

> Nu vil jeg lige LOL lidt for jeg fatter minus af det du lige skrev...
>
> --
> Martin L. Johansen

Prøv og høre:

[...]

Der er jo løsningen som jeg siger til Lars. Så grineren først VF og så dig
Martin. I er nok ikk så rutinert som mig jeg skal måske i læreplads som
cykkelmekaniker i Nykøbing m. for jeg er bidt af knallerter. I bruger grup
hjælper man den andre uden og bare begynner ov drille løs. LOL er ikk min
måje ov jælpe på. Det var måske DET du havde kikset???????????????????????

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 18:41

Mette Pallesen wrote:

> [...]
> måje ov jælpe på. Det var måske DET du havde kikset???????????????????????

Nej jeg fatter ikke en bjælde af det du skriver! Jeg kan simpelthen ikke
tyde meningen med det. Det ligner dansk og alligevel ikke.

PS: Du fik lige ?????????????????????? tilovers.

--
Martin L. Johansen

Fra : Mette Pallesen

Dato : 16-02-03 19:02

> [...]
> tyde meningen med det. Det ligner dansk og alligevel ikke.
>
> PS: Du fik lige ?????????????????????? tilovers.

Din naven tyder da på at du er Dansker så vad er det du ikke fattet?og prøv
ov skriv det præsis, så ska jeg se om jeg lige når ov få svaret dig i aften.
Ellers så¨vent lige lidt har du ikke eruopa tastartur på din pc,er så kan
det være at tegnene ikke vises rigtigt hjemme hos jer.Hvis det er det så
stor unskyld fra mig. Nå hej. Det var der osse en ude i skolen der ikke ku
forstå det kunne passe.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 19:26

Mette Pallesen wrote:

> Din naven tyder da på at du er Dansker så vad er det du ikke fattet?og

Ja det gør dit navn da også?

> [...]
> det så stor unskyld fra mig. Nå hej. Det var der osse en ude i skolen der

Uhm ? Altså, såfremt du ikke er ordblind (det kan jo være) så skriver du
meget sjusket og jeg får ikke ret meget ud af det du skriver. Grammatikken
er helt hen i vejret.

Jeg er ked af det, men jeg kan ganske enkelt ikke helt tyde hvad du skriver.

Hvad siger I andre? Er det mig som er blind eller?

Jeg skriver ikke for at drille dig, men kun fordi jeg gerne vil forstå hvad
du skriver, men endnu ikke har været i stand til det... :-/

--
Martin L. Johansen

Fra : Mette Pallesen

Dato : 16-02-03 19:36

> [...]
hvad
> du skriver, men endnu ikke har været i stand til det... :-/

Nej klar nok, men det kan jeg ike gøre for, folk plejer bare og sige jeg er
god til ov lave foeeks. deres plænklipper og lejetøj, og så vil jeg
hammergerne ha en ujdannels som noget i jern og metal og det løkkes
garnterret.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 19:44

Mette Pallesen wrote:

> [...]
> er god til ov lave foeeks. deres plænklipper og lejetøj, og så vil jeg
> hammergerne ha en ujdannels som noget i jern og metal og det løkkes

Det forstod jeg lidt mere af...

> Nå hej

Hej hej.

--
Martin L. Johansen

Fra : JW

Dato : 16-02-03 19:43

"Martin L. Johansen" skrev i news:aJQ3a.89219$Hl6.8173343@news010.worldonline.dk:

> Jeg er ked af det, men jeg kan ganske enkelt ikke helt tyde hvad du skriver.
>
> Hvad siger I andre? Er det mig som er blind eller?

Jeg må give dig ret i, at det er svært at deciffrere,
men jeg tror, det Mette mener er:
Hvis der sidder en prop i udstødningen, _så fjern den_.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 19:52

JW wrote:

> Jeg må give dig ret i, at det er svært at deciffrere,

Tak :-/

> men jeg tror, det Mette mener er:
> Hvis der sidder en prop i udstødningen, _så fjern den_.

Så langt kom jeg også, men er det ikke malplaceret? Som jeg forstår det
hele, så er den prop længe væk. Problemet opstod efter den havde siddet i..
det er det jeg ikke lige fatter

--
Martin L. Johansen

Fra : Mette Pallesen

Dato : 16-02-03 19:59

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så langt kom jeg også, men er det ikke malplaceret? Som jeg forstår det
> hele, så er den prop længe væk. Problemet opstod efter den havde siddet

Nu er vi ved at være framme. Hvis nu forreks der er noget der blåkerre for
udluftning i forbrænningsmotor så kan krum tap stukkes(bli korter) fordi
trykket er stor. Det betyder osse at cylinnder kan risses elleer et leje
eller lejesæde beskadiges. Og så går motoren ikke optimal. Osse pakninger
kan trykkes utæt. det neddsætter ydelse og gir en masse lyd.

Fra : JW

Dato : 16-02-03 20:49

"Mette Pallesen" skrev i news:3e4fdf65$0$10968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> eller lejesæde beskadiges. Og så går motoren ikke optimal. Osse pakninger
> kan trykkes utæt. det neddsætter ydelse og gir en masse lyd.

Nej. Hvis udstødningen er blokeret, kan motoren ikke
skabe det vacuum, der skal drive indsugningen.
Motoren går altså i stå, men den tager ingen skade.