Adamsæble
Fra : Olav Noksagt

Dato : 12-02-03 13:20

Hvad bruger man egentligt adamsæblet til?
Og det er vel noget både mænd og kvinder har?

Olav

Fra : RoJo

Dato : 12-02-03 17:43

"Olav Noksagt" <noksagt_fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad bruger man egentligt adamsæblet til?
> Og det er vel noget både mænd og kvinder har?

Det er kun mænd, der har det (så vidt jeg ved).
Aner ikke hvad man bruger det til ... men følger nysgerrigt med til svaret
kommer.

Mvh
RoJo

Fra : Ulrich Bang

Dato : 13-02-03 12:47

Adamsæblet bruges ikke i den forstand til noget, andet end til at rumme
stemmelæberne. Hos mænd er stemmelæberne længere svarende til en dybere
stemme, hvorfor skjoldbrusken er mere fremtrædende. Derfor har kun mænd
adamsæble deraf navnet

mvh
Ulrich Bang

Fra : Olav Noksagt

Dato : 13-02-03 13:15

.... hvilket vil sige at INGEN kvinder fysisk set intet adamsæble har?

Og tak for svaret!

Olav

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-02-03 17:28

Olav Noksagt wrote in dk.helbred:

> ... hvilket vil sige at INGEN kvinder fysisk set intet adamsæble har?

Jeg har en gang fået at vide at kvinder altså også har et adamsæble det er
bare ikke nær så stort som mandens, og derfor ikke umiddelbart synligt
eller "mærkbart".

> Og tak for svaret!
>
> Olav

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/?usenet

"I'm not a geek - i don't get a turn-on using console apps"
-- webtagwall