En gyser fra det virkelige liv.
Fra : Dina

Dato : 12-02-03 08:47

Jeg er gal og ked af,at lægerne skriver de såkaldte lykkepiller ud med rund
hånd, for det gør de.Jeg blev som en skolepige på tolv år ordineret
stesolid, truxal, librium, klopoxid o.s.v.
af lægerne og har selv kæmpet mig ned fra 30mg om dagen til 5mg ,men sidder
stadig som 50årig og kæmper med de sidste 5mg, plus jeg for fem år siden var
så uheldig at ryge ind i en slem depression.Jeg foreslog lægen samtale
terapi, men fik at vide der skulle medicin til, og gik meget modstræbende
med til at prøve lykkepillen cipramil,da jeg fik at vide de ikke havde
bivirkninger, og at de ikke var vanedannende, og jeg skulle kun tage dem et
par måneder som så blev lavet om til et halvt år, som nu altså er blevet fem
år, og jeg slås med nogen grimme bivirkninger.Nu har jeg fået en aftale med
min læge om en samtale om nedtrapning,og gruer lidt for hvad man så skal
slås med, men ud af det vil jeg.
Jeg trængte bare til at få luft.
Venlig hilsen Dina.

Fra : Mone

Dato : 12-02-03 09:56

"Dina" skrev d. 12-02-03 08:47 dette indlæg :
> [...]
aftale med
> min læge om en samtale om nedtrapning,og gruer lidt for hvad man så
Dina.

Kære Dina

Guuud hvor jeg føler med dig.

Jeg hænger i den samme suppedas, jeg får også
(jeg bryder mig ikke om ordet LYKKEPILLER, for det ER DET IKKE VEL??)
antidrepresiv medicin plus beroligende 2mg daglig (benzodiazipin).

Prøv at kigge på denne side, den er ret god

http://www.benzoinfo.dk/index.htm

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men på denne side, er der nogle
henvisninger til selvhjælpsgrupper forskellige steder. Jeg er selv lige
begyndt i kbh.

http://www.benzoinfo.dk/sind/bzgrupper.htm

Jeg VIL også ud af det, og det skal være NU. Men ak,ak,ak, der er
desværre ikke nogen hjælp at hente for sådan nogle som os. Det er
lægernes job at nedtrappe os, da det er DEM der har givet os pillerne.

Jeg har prøvet flere ting.
1. Min læge, selvfølgelig, som henviste mig til en
behandlingsinstitution for folk med angst. = AFSLAG,= Kom igen når du
ikke tager piller. Hmmmm

2. Jeg fik en sagsbehandler på kommunen, en ALKOLOG, som normalt tager
sig af alkoholikkere, han har ringet til gud og hver mand, for at få mig
ind et eller andet sted, så jeg kunne få noget hjælp til at komme ud af
min benzo-AFHÆNGIGHED. Men, nej, nej, nej, når man ikke er ALKOHOLIKER
eller NARKOMAN, så er der ingen
hjælp at hente.

3. Han foreslog mig at henvende mig til LÆNKEN, som jo normalt også er
for alkoholikkere, der var en meget sød læge som virkelig gerne ville
hjælpe mig, men det
kan han ikke, for det er ikke hans bord. Så I vores samtale, blev vi
enige om, at jeg skulle henvende mig på psykiatrisk skadestue.

4. Som sagt så gjort, for jeg ville jo, de beholdt mig i 2 dage, og jeg
blev så derfra henvist til det samme sted som min læge havde henvist mig
til. Fedt tænkte jeg, nu må det da kunne lade sig gøre når det kommer
fra psykiatrisk afdeling, for det er faktisk en underafdeling
psykriatisk afd. på hospitalet. Så glad var jeg da jeg kom hjem i
fredags, for nu skulle jeg til samtale tirsdag den 11-02-2003. JU-HU,
endelig lykkedes at få lukket øjne og ører op på nogen.

5. Men, men, men, men, glæden var kort, manda den 10-02-2003 ringede de
mig op fra (anstalten), og sagde, "desværre, du behøver ikke at komme
imorgen, men du er meget velkommen når du ikke tager pillerne mere". SÅ
KNÆKKEDE MIN FILM.

6. Igår var jeg så gal, så jeg satte mig til at skrive til
SUNDHEDSMINISTEREN, og hvis ikke jeg hører fra ham inden et par dage, så
bliver mit næste skridt TV-Ekstrabladet-BT ja hva' ved jeg, for nu
giiiiider jeg fad'me ikke mere.

Jeg syntes simpelthen at det er forkasteligt, at os som igennem mange
år, (for mit vedkommende 10 år) er blevet ORDINERET medicin på helt
legal vis, ikke kan få hjælp til at komme ud af det igen. MEEEEN, hvis
du er ALKOHOLIKKER eller NARKOMAN, så kan du få hjælp lige med det
samme.

Med venlig hilsen
En der er lige så gal som dig, og også trængte til at få luft.
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : karina12

Dato : 12-02-03 12:49

"Mone" skrev d. 12-02-03 09:56 dette indlæg :
> [...]

> samme.
>
> Med venlig hilsen
> En der er lige så gal som dig, og også trængte til at få luft.

Hej med jer begge.

Vi er desværre mange i dette land, som ved hvad I har været ude for -
for vi har oplevet det samme.

Vi skriver breve til div. ministre og andre folk i folketinget o.lign.

Jeg håber, at I vil gøre noget ved det - evt. skrive jeres egen
beretning og sende den til minsiteren på et eller andet tidspunkt må
nogen jo reagere.

Hvis der er mulgihed for det, ved jeg at der er en læge i ringkøbing
Amt, som gør meget for at hjælpe folk. Ring evt. til ham. Han hedder
Børge Sommer og er embedslæge - Ringkøbing Amt er også ved at gøre noget
for folk som os. Jeg ved ,at han har hjulpet andre til behandling på
Sydgården. Der mangler behandlingtilsbud til folk som os - Tænk lige, at
nu garanterer alle amter, at narkomaner kan komme i behandling indenfor
kort tid - MEN hvad med os ?????

Bliv ved med at råbe op giv ikke op - Opsøg evt. psykologhjælp gennem
SIND - Der er flere af deres lokalgrupper som tilbyder gratis
psykologhjælp 5 gange.

Skal vi lave en forening ??

Mange hilsner
KARINA

http://www.kandu.dk/

Fra : Mone

Dato : 12-02-03 13:40

"karina12" skrev d. 12-02-03 12:49 dette indlæg :
> [...]

Hej Karina.

Ja, der er desværre mange der har dette problem, og jeg tror ganske
bestemt
mange flere end vi hører om, for det er jo liiiidt svært sådan at går og
råbe ud
over hele verden

JEG ER MEDICIN-AFHÆNGIG.

for der er ikke nogen der forstår hvad det vil sige, før de har prøvet
det på
deres egen krop.

Som jeg skrev i mit indlæg, så har jeg skrevet til SUNDHEDSMINISTEREN
igår, og været rundt mange steder for at få hjælp, men stadig uden
resultat.

Du spørger om vi skal lave en forening, der er faktisk allerede lavet en

http://www.benzoinfo.dk/sind/bzgrupper.htm

Så hvis man melder sig til deres nyhedsbrev (har jeg lige gjort) så kan
man den vej
også få sagt lidt. Meeeen det er lidt underligt, for den gruppe jeg nu
har fundet i Kbh. og går i, der kommer ikke nogen, og når jeg ser inde
på det ovennævnte link, så er der hmmm, var det 12 eller 16 medlemmer.
Så jeg tror virkelig folk er bange for
at blive SET NED på, når man har det problem.

Sådan har jeg også selv haft det, men nu er jeg blevet så gal, og vil
bare ud af det, så jeg er nødt til at få det bedste ud af det. Men der
er laaaaaaaaaang vej.

Med venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : karina12

Dato : 12-02-03 14:42

"Mone" skrev d. 12-02-03 13:40 dette indlæg :

> [...]

> Sådan har jeg også selv haft det, men nu er jeg blevet så gal, og vil
> bare ud af det, så jeg er nødt til at få det bedste ud af det. Men der

HEJ MONE.

Jeg er bange for, at du ikke har meldt dig ind i en forening - Det er en
privat site, som er lavet af en pårørende til en tidligere afhængig -
MEN det er ikke en forening. Dog er det en god ide, at abonere på
nyhedsbrevet. Steen, som har siden, ved næsten alt om alt indenfor
området. Også han skriver til div. myndigheder.

Har du læst Ashton's artikler og div. om hende. Hun er en engelsk prof.
som har arbejdet med området i 20 år's tid. Find hende på benzoinfo.dk -

Hvis du får kontakt til Ekstra Bladet, som jo iøvrigt for ikke så længe
siden skrev om emnet (hvilket udløste en debat i folketinget og at
ministeren nu vil se nærmere på emnet), så vil jeg gerne være med til et
eller andet. Jeg selv forsøger også at skrive til div. personer om
emnet.

Hvis du vil have et godt råd - Så send altid en kopi af dine brev til
ministeren til formanden for sundhedsudvalget evt. også socialudvalget.
Skriv på brevet, at der er afsendt kopi til disse personer. Dette gør at
ministeren bliver nødt til at tage det hele mere alvorligt.

Formand for sundhedsudvalget: Birthe Skaarup
Formand for socialudv.: Tove Hvidebæk

De er faktisk ret gode til at bide ministeren i haserne og stille
forespørgsler i Folketinget.

Du kan også skrive en mail til Steen, som har benzoinfo.dk - inde fra
siden. Fortæl ham din historie og hør ham om han har gode ideer.

Ret henvendelse til Sydgården som vist ligger i Haderslev og hør, hvad
de kan tilbyde og læg så pres på din socialforvaltning.

Opgiv ikke - kæmp videre.

Lad os tale om at lave en forening.

ER DER FLERE HERUDE, SOM VIL VÆRE MED TIL AT DANNE EN FORENING FOR
MEDICINAFHÆNGIGE ???

Mang hilsner
Karina

http://www.kandu.dk/

Fra : Mone

Dato : 26-02-03 22:52

"karina12" skrev d. 12-02-03 14:42 dette indlæg :
> [...]
JEG ER MEDICIN-AFHÆNGIG.

> Lad os tale om at lave en forening.
>
> ER DER FLERE HERUDE, SOM VIL VÆRE MED TIL AT DANNE EN FORENING FOR
> MEDICINAFHÆNGIGE ???

Hej Karina & Dina

Nu har jeg "prøvet" at lave noget herinde på nettet, så må vi jo se om
der kan komme noget ud af det. Men hvis VI, kender nogen, der kender
nogen, som ville have glæde af at skrive på dette sted, så syntes jeg at
vi skulle sætte en kampagne igang, så vi kan få talt dette emne igennem,
for det er virkelig et emne der mangler "OPMÆRKSOMHED".

Nu er jeg altså ikke den bedste i verden til at lave sådan noget, så I
må meget gerne "stå mig bi" på sidelinien. Jeg håber I syntes om ideen.
)

http://groups.msn.com/82e7m6vmuvkbsi9pplqbbg4vj0/_whatsnew.msnw

Knus & Tanker
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Dina

Dato : 09-03-03 23:30

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu er jeg altså ikke den bedste i verden til at lave sådan noget, så I
> må meget gerne "stå mig bi" på sidelinien. Jeg håber I syntes om ideen.

Hej Mone.
En rigtig god ide du har fået der, held og lykke med det.
Mange hilsener fra Dina.

Fra : karina12

Dato : 12-02-03 12:50

> [...]

> samme.
>
> Med venlig hilsen
> En der er lige så gal som dig, og også trængte til at få luft.

HEJ IGEN.

Jeg glemte at gøre opmærksom på et link : www.lykkeinfo.dk

Karina

http://www.kandu.dk/

Fra : Dina

Dato : 12-02-03 14:22

"karina12" <karina12.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ IGEN.
>
> Jeg glemte at gøre opmærksom på et link : www.lykkeinfo.dk
>
> Karina
Mange tak for linket Karina.
Venlig hilsen
Dina.

Fra : Dina

Dato : 12-02-03 14:17

> Kære Dina
>
> Guuud hvor jeg føler med dig.
>
> Jeg hænger i den samme suppedas, jeg får også
> (jeg bryder mig ikke om ordet LYKKEPILLER, for det ER DET IKKE VEL??)

Nej, det har bestemt ikke meget med lykke at gøre, tværtimod.

> http://www.benzoinfo.dk/sind/bzgrupper.htm

Ja, jeg har været inde på ovenstående link, der stå meget man kan nikke
genkendende til.

> Jeg VIL også ud af det, og det skal være NU. Men ak,ak,ak, der er
> desværre ikke nogen hjælp at hente for sådan nogle som os. Det er
> lægernes job at nedtrappe os, da det er DEM der har givet os pillerne.

Ja, og det burde også være dem der hjalp os af med dem igen, nu har jeg
talt med min læge og hun har lovet mig opbakning til at komme ud af det, nu
må vi jo se.

> Jeg syntes simpelthen at det er forkasteligt, at os som igennem mange
> år, (for mit vedkommende 10 år) er blevet ORDINERET medicin på helt
> legal vis, ikke kan få hjælp til at komme ud af det igen.

Det kan jeg kun give dig ret i.
Venlig hilsen Dina.

Fra : karina12

Dato : 28-02-03 22:00

"Dina" skrev d. 12-02-03 14:17 dette indlæg :

> [...]
jeg
> talt med min læge og hun har lovet mig opbakning til at komme ud af

Dina.

> Hej Dina og Mone.

Håber I holder fanen højt og forsøger at kæmpe for jeres ret.

Skriv lidt ind imellem om, hvordan det går.

Har I kiggeet på www.benzoinfo.dk her ligger meget godt materiale
omkring nedtrapning - HUSK det er meget mget meget vigtigt at det
foregår meget langsomt.

Det er noget med at trappe det halve af en kvart pille ad gangen evt.
her 2-3 uge. OG aldrig trappe op igen.

God vind med det - fra en tidligere afhængig.

Læs evt. min historie på ovennævnte link.

Mange varme hilsner
Karina

http://www.kandu.dk/

Fra : Dina

Dato : 09-03-03 23:22

> Håber I holder fanen højt og forsøger at kæmpe for jeres ret.
>
> Skriv lidt ind imellem om, hvordan det går.

Hej Karina.
Jeg vil lige fortælle at jeg i samarbejde med min læge er gået på
nedtrapning med cipramil,
og det går godt, og det håber jeg det bliver ved med.
Mange hilsener, og held og lykke fra
Dina.