Symptomfri klamydia -hvor længe?
Fra : Inger

Dato : 11-02-03 21:03

Hej NG

Jeg har læst på Netdoktor at der går ca. 7-21 dage fra smitte til man får
symptomer på klamydia -hvis man får symptomer vel at mærke! Der står nemlig
også at man ofte er symptomfri og alligevel går rundt og smitter.
Nu er spørgsmålet så: Hvor længe kan man gå rundt uden symptomer og smitte?

Hilsen Inger

Fra : Kat

Dato : 11-02-03 21:49

"Inger" skrev:

> Nu er spørgsmålet så: Hvor længe kan man gå rundt uden symptomer og
smitte?

Lige fra man selv blev smittet, og indtil klamydia´en bliver opdaget!
--
Kat
---

Fra : Inger

Dato : 11-02-03 23:30

"Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> smitte?
>
> Lige fra man selv blev smittet, og indtil klamydia´en bliver opdaget!
> --
> Kat
> ---
He he... ja, det virker jo meget logisk! Men er der ikke en eller anden
grænse for hvor længe man kan gå med det førend det bliver til
underlivsbetændelse? For det bliver det jo, hvis ikke det bliver opdaget,
ik? (Synes jeg at kunne tolke udfra de artikler jeg har læst).

Fra : Heidi

Dato : 12-02-03 06:23

Inger wrote:
> [...]
> er symptomfri og alligevel går rundt og smitter. Nu er
> spørgsmålet så: Hvor længe kan man gå rundt uden

Jeg mener min læge har sagt, at man sagtens kan gå i flere
år uden symptomer. Det kan derfor være ret svært at
få afgjort, hvem der har smittet en, hvis man nu har været
sammen med flere i løbet af nogle år...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Inger

Dato : 12-02-03 19:01

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener min læge har sagt, at man sagtens kan gå i flere
> år uden symptomer. Det kan derfor være ret svært at
> få afgjort, hvem der har smittet en, hvis man nu har været
> sammen med flere i løbet af nogle år...

Tak, det var den information jeg var ude efter... Men kors! Det er noget
møg!

Fra : Heidi

Dato : 12-02-03 19:05

Inger wrote:
> "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Tak, det var den information jeg var ude efter... Men
> kors! Det er noget møg!

Ja det kan da godt gå hen og blive ret omfattende,
hvis man skal underrette dem man har været sammen
med og få dem til at tage tests - og hvis en af dem har
det, så få vedkommende til at kontakte de andre
han/hun har været sammen med.

Jeg fik det konstateret ved et rutinetjek, og min daværende
kæreste havde det så (ret naturligt) også. Jeg kontaktede
de ret få, som jeg mente kunne have været en mulig
smittekilde på min side - de var negative (altså i testen
de var derimod glade for at jeg kontaktede dem) - eksen
gjorde vist aldrig noget ved at fortælle det til hans forhenværende
partnere, så vi fandt aldrig ud af, hvor det stammede fra.

Men hvis du har det, så gør dig selv og andre den tjeneste
at informere dine tidligere partnere om det. Det vil være
træls at ende som barnløs pga. noget som kan behandles
meget simpelt, og som ikke kommer igen, når først det
er behandlet (modsat herpes) - medmindre man bliver
smittet igen, selvfølgelig...

Fra : Inger

Dato : 12-02-03 20:11

> [...]
> meget simpelt, og som ikke kommer igen, når først det
> er behandlet (modsat herpes) - medmindre man bliver

ja, det er en omfattende omgang. Nu er det ikke mig selv, men en veninde
uden adgang til Internettet. Men jeg har selv været der, og det blev kun
opdaget fordi jeg endte på hospitalet med underlivsbetændelse! Så nu gruer
jeg for den dag jeg gerne vil forsøge at få børn. Kan jeg...?
Derfor er jeg også meget emsig overfor min veninde og hendes nye kæreste,
for jeg kunne jo godt have tænkt mig at der var en der havde kontaktet mig.
Jeg fandt nemlig smittekilden og han vidste det godt men havde ikke gidet
ringe til mig!

Så herfra en stor opfordring til altid at bide skammen i sig (Ja, det kan
være pinligt, jeg ved det!) og opsøge sine forhenværende partnere!

Inger

Fra : [webwoman]

Dato : 12-02-03 21:01

"Inger" <inger@ilddrage.dk> skrev i en meddelelse

> Så herfra en stor opfordring til altid at bide skammen i sig (Ja, det kan
> være pinligt, jeg ved det!) og opsøge sine forhenværende partnere!

Klamydia er ikke mere skammeligt og pinligt end influenza.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 14-02-03 00:12

"[webwoman]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Inger" <inger@ilddrage.dk> skrev i en meddelelse

> Klamydia er ikke mere skammeligt og pinligt end influenza.

Helt enig. Men det kan være en anelse pinligt at skulle opsøge ekser og
engangs knald og snakke med dem. Det er jo ikke altid man liiige er på
talefod med dem

Inger

Fra : Heidi

Dato : 12-02-03 21:27

Inger wrote:

> [...]
> at der var en der havde kontaktet mig. Jeg fandt nemlig
> smittekilden og han vidste det godt men havde ikke gidet

Ja det er sgu noget svineri - en ting er selvfølgelig hvis
man ikke kan finde vedkommende længere, eller man
ikke vidste det selv, da man smittede. Men at dyrke
ubeskyttet sex når man ved at man har en kønssygdom -
det er for luset.

> Så herfra en stor opfordring til altid at bide skammen i
> sig (Ja, det kan være pinligt, jeg ved det!) og opsøge
> sine forhenværende partnere!

Jeg synes nu ikke der er noget at skamme sig over -
clamydia er jo netop en sygdom, som kan være
uden symptomer, og jeg ved ikke engang om det kan
ses hvis det er i udbrud (nok kun hos mænd, hvis det
kan) - men det er trods alt meget let at helbrede (selvom
pillerne koster temmelig meget), så jeg ville have det
meget værrere ved at skulle fortælle nogen, at jeg måske
havde smittet dem med herpes....