|
| Firtakt? Fra : Kasper |
Dato : 10-02-03 12:46 |
|
Hej NG.
Jeg har den "fornøjelse" at køre på en Siamoto Birdie.
Den har dog nogle problemer.
1. Den Firtakter. Altså jeg kan dreje gashåndtaget ca 2cm. og den tager fuld
gas. Drejer jeg det mere, "prutter" den. Lige som når en almindelig knallert
firtakter. Jeg kan kører ca. 1måned og så er tændrøret ødelagt. Det kan
simpelthen ikke gniste mere.
2. Den har problemer med lyset. Jeg har kørt ca. 4 måneder uden problemer
med lyset, men nu er det galt. Den begyndte lige så stille at tabe strømmen.
Derved virkede baglyset dårligere og dårligere. Jeg fandt så ud af, at
baglyset havde "tabt" et ben. Altså i det stik som sidder til lygten. Det
fik jeg lavet, og jeg ladede batteriet op. Så virkede det hele fint. Indtil
den mistede strømmen lige så stille igen. Nu er det dog både forlyset og
baglyset det er galt med.
Det skal lige siges at hverken blinklys, elstart eller horn virker, da der
ikk er strøm på batteriet.
Håber der er nogen som kan hjælpe med noget af det.
På forhånd tak.
Kasper
| |
Brian Axelgaard (10-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 10-02-03 15:28 |
|
"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e4790d4$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har den "fornøjelse" at køre på en Siamoto Birdie.
> Den har dog nogle problemer.
Kender den ik lige... ny, gammel?
> 1. Den Firtakter. Altså jeg kan dreje gashåndtaget ca 2cm. og den tager
fuld
> gas. Drejer jeg det mere, "prutter" den. Lige som når en almindelig
knallert
> firtakter. Jeg kan kører ca. 1måned og så er tændrøret ødelagt. Det kan
> simpelthen ikke gniste mere.
4takt = for meget benzin. Finde blandingsskruen og justér den ud - prøv dig
frem indtil den kører fint.
Det kan også være chokeren der har sat sig/er utæt... den skal altså
tjekkes.
Det med tændrøret er fordi det har for lavt eller højt glødetal - højst
sandsynligt for lavt... tændrøret kan ikke holde til varmen, du skal altså
have et med højere nummer. fx, hvis du har NGK BP6HS så skal du op i BP7HS
eller BP8HS.
> 2. Den har problemer med lyset. Jeg har kørt ca. 4 måneder uden problemer
> med lyset, men nu er det galt. Den begyndte lige så stille at tabe
strømmen.
> Derved virkede baglyset dårligere og dårligere. Jeg fandt så ud af, at
> baglyset havde "tabt" et ben. Altså i det stik som sidder til lygten. Det
> fik jeg lavet, og jeg ladede batteriet op. Så virkede det hele fint.
Indtil
> den mistede strømmen lige så stille igen. Nu er det dog både forlyset og
> baglyset det er galt med.
> Det skal lige siges at hverken blinklys, elstart eller horn virker, da der
> ikk er strøm på batteriet.
Det er jo rimeligt tydeligt at den ikke lader - du skal have efterset lade
systemet...
| |
Kasper (10-02-2003)
| Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 10-02-03 17:54 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e47b67f$0$2527$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...----- Original
Message -----
> Kender den ik lige... ny, gammel?
Den er fra år 2000...
> 4takt = for meget benzin. Finde blandingsskruen og justér den ud - prøv
dig
> frem indtil den kører fint.
Og hvis der ikk er en blandingsskrue?
> Det er jo rimeligt tydeligt at den ikke lader - du skal have efterset lade
> systemet..
Og hvad består ladesystemet af? Hvordan lader en scooter?
Kasper
| |
Klaus G. (10-02-2003)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 10-02-03 19:10 |
|
> > 4takt = for meget benzin. Finde blandingsskruen og justér den ud - prøv
> dig
> > frem indtil den kører fint.
> Og hvis der ikk er en blandingsskrue?
>
Kan det være en defekt automatchoker. Men husk en 2takter må gerne 4-takte
når den er kold...
--
Klaus G. / Seth-Enoch
| |
Hans Joergensen (10-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 10-02-03 20:47 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> 4takt = for meget benzin. Finde blandingsskruen og justér den ud - prøv dig
> frem indtil den kører fint.
> Det kan også være chokeren der har sat sig/er utæt... den skal altså
> tjekkes.
Eller måske luftfilteret der er stoppet... ?
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Brian Axelgaard (10-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 10-02-03 21:21 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnb4g0dn.t4l.haj@enterprise-server.dk...
> Eller måske luftfilteret der er stoppet... ?
Helt sikkert også en mulighed! Enten det eller så den med chokeren... det er
mit gæt.
| |
Jon Larsen (18-02-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 18-02-03 20:20 |
|
>> Det med tændrøret er fordi det har for lavt eller højt glødetal - højst
> sandsynligt for lavt... tændrøret kan ikke holde til varmen, du skal altså
> have et med højere nummer. fx, hvis du har NGK BP6HS så skal du op i BP7HS
> eller BP8HS.
>xxxxxxxxxxxxxx
Øhhm.. er det ikke omvendt... lavt tal = mer varme ??? såen er det da vist
på mine NGK rør (CR7HSA)
Men jeg er ikke sikker.....
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
Hans Joergensen (18-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 18-02-03 22:06 |
|
Jon Larsen wrote:
> Øhhm.. er det ikke omvendt... lavt tal = mer varme ??? såen er det da vist
> på mine NGK rør (CR7HSA)
lavt tal = varmere rør
højt tal = koldere rør
Og et koldere rør holder bedre til mere varme, da det jo er koldere
:)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jon Larsen (19-02-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 19-02-03 13:30 |
|
>
> lavt tal = varmere rør
> højt tal = koldere rør
>
> Og et koldere rør holder bedre til mere varme, da det jo er koldere
> :)
xxxxxxxxxxxxxxxx
Jo, men snakken gik jo også på at røret var for koldt, at den ikke når op i
rigtig forbrændingstemperatur.
Jeg forstod det skrevne som værende omvendt, altså højt tal, varmt rør
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
Michael Frederiksen (12-02-2003)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 12-02-03 17:52 |
|
"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4790d4$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har den "fornøjelse" at køre på en Siamoto Birdie.
> Den har dog nogle problemer.
>
> 1. Den Firtakter. Altså jeg kan dreje gashåndtaget ca 2cm. og den tager
fuld
> gas. Drejer jeg det mere, "prutter" den. Lige som når en almindelig
knallert
> firtakter. Jeg kan kører ca. 1måned og så er tændrøret ødelagt. Det kan
> simpelthen ikke gniste mere.
Jeg mener at at siamoto begrænser deres scootere i CDI'en så prøv om du kan
skaffe en anden CDI, de render rimelig godt afdroslet og med en anden CDI,
cirka 80 km/t - har jeg hørt fra uafhængige kilder.. så mon ikk det passer
meget godt ;) Men prøv om du kan skaffe en ubegrænset CDI til den! Kender
desværre ikk lige nogen der handler med en dele til en Siamoto. Ved ikk lige
om CDI'en kan give problemer med den æder tændrør, men det er vel ikke meget
usanligt!?
> 2. Den har problemer med lyset. Jeg har kørt ca. 4 måneder uden problemer
> med lyset, men nu er det galt. Den begyndte lige så stille at tabe
strømmen.
> Derved virkede baglyset dårligere og dårligere. Jeg fandt så ud af, at
> baglyset havde "tabt" et ben. Altså i det stik som sidder til lygten. Det
> fik jeg lavet, og jeg ladede batteriet op. Så virkede det hele fint.
Indtil
> den mistede strømmen lige så stille igen. Nu er det dog både forlyset og
> baglyset det er galt med.
> Det skal lige siges at hverken blinklys, elstart eller horn virker, da der
> ikk er strøm på batteriet.
Prøv at gå alle stik og sikringer igennem for fugt og lign. det kan godt
være krybestrøm der driller dig.. køb noget fugtfortrængende middel, gerne
på silikone basis og spray eller smør det i alle stik! Når du har fundet
fejlen og det virker, så skil den ad igen, og fyld alle dine stik med
Vaseline, gerne så der vælter lidt ud når du samler stikkene!
> Håber der er nogen som kan hjælpe med noget af det.
Håber du kan bruge det til noget ;)
--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -
derfor svarer du først _efter_ ?'et
| |
Kasper (12-02-2003)
| Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 12-02-03 22:45 |
|
"Michael Frederiksen" <chipmaster@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:HYu2a.116$%z1.74@news.get2net.dk...
> Jeg mener at at siamoto begrænser deres scootere i CDI'en så prøv om du
kan
> skaffe en anden CDI, de render rimelig godt afdroslet og med en anden CDI,
> cirka 80 km/t - har jeg hørt fra uafhængige kilder.. så mon ikk det passer
> meget godt ;) Men prøv om du kan skaffe en ubegrænset CDI til den! Kender
> desværre ikk lige nogen der handler med en dele til en Siamoto. Ved ikk
lige
> om CDI'en kan give problemer med den æder tændrør, men det er vel ikke
meget
> usanligt!?
Hej..
Ved du hvad for en motor der sidder på en Siamoto Birdie?
Minarelli, Morini eller???
Kasper
| |
Kasper (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 13-02-03 10:47 |
|
Hej
Kan det passe at den hedder Nanfang? Altså motoren?
Kasper
"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4ac0c2$0$127$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Michael Frederiksen" <chipmaster@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:HYu2a.116$%z1.74@news.get2net.dk...
>
> > Jeg mener at at siamoto begrænser deres scootere i CDI'en så prøv om du
> kan
> > skaffe en anden CDI, de render rimelig godt afdroslet og med en anden
CDI,
> > cirka 80 km/t - har jeg hørt fra uafhængige kilder.. så mon ikk det
passer
> > meget godt ;) Men prøv om du kan skaffe en ubegrænset CDI til den!
Kender
> > desværre ikk lige nogen der handler med en dele til en Siamoto. Ved ikk
> lige
> > om CDI'en kan give problemer med den æder tændrør, men det er vel ikke
> meget
> > usanligt!?
>
> Hej..
> Ved du hvad for en motor der sidder på en Siamoto Birdie?
> Minarelli, Morini eller???
>
> Kasper
>
>
| |
Michael Frederiksen (16-02-2003)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 16-02-03 17:35 |
|
"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4b696b$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Kan det passe at den hedder Nanfang? Altså motoren?
>
Jeg ved det desværre ikke.. Men jeg ved at der kører et par stykker i
Jerslev sjælland, så måske du kunne søge efter en forhandler i det
område...!
--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -
derfor svarer du først _efter_ ?'et
| |
Kasper (12-02-2003)
| Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 12-02-03 22:24 |
|
Tak for alle svar....
Det er rart der er nogen som kan hjælpe...
Kasper
"Kasper" <kasper_j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4790d4$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har den "fornøjelse" at køre på en Siamoto Birdie.
> Den har dog nogle problemer.
>
> 1. Den Firtakter. Altså jeg kan dreje gashåndtaget ca 2cm. og den tager
fuld
> gas. Drejer jeg det mere, "prutter" den. Lige som når en almindelig
knallert
> firtakter. Jeg kan kører ca. 1måned og så er tændrøret ødelagt. Det kan
> simpelthen ikke gniste mere.
>
> 2. Den har problemer med lyset. Jeg har kørt ca. 4 måneder uden problemer
> med lyset, men nu er det galt. Den begyndte lige så stille at tabe
strømmen.
> Derved virkede baglyset dårligere og dårligere. Jeg fandt så ud af, at
> baglyset havde "tabt" et ben. Altså i det stik som sidder til lygten. Det
> fik jeg lavet, og jeg ladede batteriet op. Så virkede det hele fint.
Indtil
> den mistede strømmen lige så stille igen. Nu er det dog både forlyset og
> baglyset det er galt med.
> Det skal lige siges at hverken blinklys, elstart eller horn virker, da der
> ikk er strøm på batteriet.
>
> Håber der er nogen som kan hjælpe med noget af det.
>
> På forhånd tak.
> Kasper
>
>
| |
|
|