/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hunden har fået skæl!
Fra : Maria Fredslund


Dato : 10-02-03 12:19

Hejsa!

Vi har en sort lab. som pludselig har fået skæl. Hun er ellers sund og rask.
Hun får Doggy hundepiller og det har hun altid fået, hun spiser ikke som en
"normal" lab. Hun spiser når hun er sulten og ikke som andre labra lige så
snart maden kommer op i skålen...

Vores dyrelæge anbefalede et dyrt produkt som de sælger: 422,- for 15 kg,
noget mere end det vi betaler nu....
Eller også kunne vi komme lidt alm. madolie i hendes mad, det prøver vi så
nu...

Er der nogen af jer der har erfaring omkring dette og i såfald hvad har i så
gjort.

Med venlig hilsen

Maria



 
 
Punish the deed not ~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed not ~


Dato : 10-02-03 13:00

On Mon, 10 Feb 2003 12:19:16 +0100, "Maria Fredslund"
<maria_fredslund@mail.dk> wrotd:

>Hejsa!
>
>Vi har en sort lab. som pludselig har fået skæl. Hun er ellers sund og rask.
>Hun får Doggy hundepiller og det har hun altid fået, hun spiser ikke som en
>"normal" lab. Hun spiser når hun er sulten og ikke som andre labra lige så
>snart maden kommer op i skålen...
>
>Vores dyrelæge anbefalede et dyrt produkt som de sælger: 422,- for 15 kg,
>noget mere end det vi betaler nu....
>Eller også kunne vi komme lidt alm. madolie i hendes mad, det prøver vi så
>nu...
>
>Er der nogen af jer der har erfaring omkring dette og i såfald hvad har i så
>gjort.
>
>Med venlig hilsen
>
>Maria






,,,,,,,,,,,,jeg tror at det er bedre at give fiskeolie"kan købes i
dyrehandleren med smart trykpumpe" det er bedre for pelsen efter hvad
de "kloge" siger . Jeg giver fiskeolie i maden hver dag og min hund
har en skindende blank pels Men desuden fodrer jeg også med et
fodder til 400-450 kr for 15kg "Nutro" det betyder også rigtig meget
at man giver et ordentligt fodder og ikke fodrer hunden med
discountfodder , men det er en helt anden diskution som har været oppe
mange gange . Jeg mener bare at hvis man fodrer med discountfodder
svarer det til at man selv levede af røde pølser hver dag hele livet ,
og så tror jeg også at man ville få skæl og håret ville falde af og
man ville blive syg og nok dø før tid , men det er så bare min
mening.



















If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George


Anne-Marie Prange Ma~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 10-02-03 13:01


"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
news:g15f4v486ll3j7j8mjmapd4ajo858s7t1k@4ax.com...
> On Mon, 10 Feb 2003 12:19:16 +0100, "Maria Fredslund"
> <maria_fredslund@mail.dk> wrotd:
Men desuden fodrer jeg også med et
> fodder til 400-450 kr for 15kg "Nutro" det betyder også rigtig meget
> at man giver et ordentligt fodder og ikke fodrer hunden med
> discountfodder , men det er en helt anden diskution som har været oppe
> mange gange .

Ja men på en eller anden måde synes jeg ikke man for tit kan tage den
diskussion op for jeg giver dig helt ret i dit syn på discountfoder ...
og helt sikkert er det at de penge man giver ud på et godt foder sparer
man i dyrlægeregninger ....
hejhils fra Ami der bruger Nutro lam som foder og Nutro kylling og ris
som godbidder ...



Per, Odense (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Per, Odense


Dato : 10-02-03 13:08

I news:g15f4v486ll3j7j8mjmapd4ajo858s7t1k@4ax.com , skrev Punish the
deed not the breed <nobody@home.com> , bl.a. :
> On Mon, 10 Feb 2003 12:19:16 +0100, "Maria Fredslund"
> <maria_fredslund@mail.dk> wrotd:

> ,,,,,,,,,,,,jeg tror at det er bedre at give fiskeolie"kan købes i
> dyrehandleren med smart trykpumpe" det er bedre for pelsen efter hvad
> de "kloge" siger . Jeg giver fiskeolie i maden hver dag og min hund
> har en skindende blank pels Men desuden fodrer jeg også med et
> fodder til 400-450 kr for 15kg "Nutro" det betyder også rigtig meget
> at man giver et ordentligt fodder og ikke fodrer hunden med
> discountfodder , men det er en helt anden diskution som har været oppe
> mange gange . Jeg mener bare at hvis man fodrer med discountfodder
> svarer det til at man selv levede af røde pølser hver dag hele livet ,
> og så tror jeg også at man ville få skæl og håret ville falde af og
> man ville blive syg og nok dø før tid , men det er så bare min
> mening.

Hej
Vi fodrer vores 6 mdr gamle hvalp (Vizsla) med Specific. Vi blev frarådet at
give ekstra fiskeolie, fordi foderet indeholder de samme vitaminer (vistnok
A og D). Vitaminerne er fedtopløselige og kan overdoseres. Så man skal nok
lige kontrollere hvad foderet indeholder før den får tilskud. (Jeg kender
ikke Nutro, det var bare lige for at give rådet fra vores dyrlæge videre)

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen


Punish the deed not ~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed not ~


Dato : 10-02-03 15:13

>Hej
>Vi fodrer vores 6 mdr gamle hvalp (Vizsla) med Specific. Vi blev frarådet at
>give ekstra fiskeolie, fordi foderet indeholder de samme vitaminer (vistnok
>A og D). Vitaminerne er fedtopløselige og kan overdoseres. Så man skal nok
>lige kontrollere hvad foderet indeholder før den får tilskud. (Jeg kender
>ikke Nutro, det var bare lige for at give rådet fra vores dyrlæge videre)







,,,,,,,,,,,,,ja det kan du have ret i, det havde jeg faktisk ikke
tænkt over. Gad vide om nogen ved hvor meget a+d vitamin en hund kan
tåle ? for det vil jo også komme an på hvor meget man fodrer hvor
meget vitamin hunden får men det er rigtigt nok at man skal passe på
med de fedtopløselige vitaminer , gad vide om der er vitaminer i andet
olie majsolie olivenolie osv ?








If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George


Per, Odense (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Per, Odense


Dato : 10-02-03 15:48

I news:kjcf4vkk21i6ltrofverg6rrsf0n0l3q58@4ax.com , skrev Punish the
deed not the breed <nobody@home.com> , bl.a. :


> ,,,,,,,,,,,,,ja det kan du have ret i, det havde jeg faktisk ikke
> tænkt over. Gad vide om nogen ved hvor meget a+d vitamin en hund kan
> tåle ? for det vil jo også komme an på hvor meget man fodrer hvor
> meget vitamin hunden får ...

Den forklaring vi fik var, at når vi følger den anbefalede fodermængde til
hundens vægt så passer mængden af vitaminer også.


> gad vide om der er vitaminer i andet
> olie majsolie olivenolie osv ?
>

Har lige kigget på en flaske rapsolie og en med olivenolie, der står ikke
noget om vitaminer, men jeg ved ikke om det hører til det der skal oplyses.

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen


Pia J (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 10-02-03 18:44

Jeg mener nu at de skriver på Hennes lakseolie at de har fjernet disse
vitaminer, så det ikke har indflydelse på foderet.

:Pia


Per, Odense (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Per, Odense


Dato : 10-02-03 20:25

I news:3e47e4f0$0$6617$bc7fd3c@news.sonofon.dk , skrev Pia J
<ngspam@ofir.dk> , bl.a. :
> Jeg mener nu at de skriver på Hennes lakseolie at de har fjernet disse
> vitaminer, så det ikke har indflydelse på foderet.

OK, det var jeg ikke klar over. Jeg har kigget lidt efter indholdet i
forskellige olier. Jeg har ikke kunnet finde andet end en kosmetikside der
anbefaler at smøre olivenolie på huden fordi "der er en masse vitaminer i"


--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen


Punish the deed not ~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed not ~


Dato : 10-02-03 23:15

On Mon, 10 Feb 2003 18:44:16 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

>Jeg mener nu at de skriver på Hennes lakseolie at de har fjernet disse
>vitaminer, så det ikke har indflydelse på foderet.
>
>:Pia




...............ja det er rigtigt der står :spor af a og d vitaminer men
ingen indflydelse på det daglige vitamintilskud.






så skader det ikke aligevel jeg var lige i tvivl.











If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George


itgrafen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : itgrafen


Dato : 11-02-03 00:01

Hej

en anden type svar. vores hvalp fik skæl lige efter vi havde hentet ham. og
kuren mod skællene var for os meget enkel. han fik loppekur i nakken og to
dage efter var skællene væk. dyrlægen sagde ved konsultationen at det nok
var det eneste der skulle til, og hun fik ret. han har ikke haft skæl siden.
og nu er han 4½ mrd.

vh
dorthe



News Man (13-02-2003)
Kommentar
Fra : News Man


Dato : 13-02-03 22:18

Blot for at rette lidt på Jer !!!

Man bruger ikke fiskeolie pga vitaminerne, men pga fedtsyrerne i fiskeolien
(Omega 3 & 6)

Glem de vitaminer !

vh newsman

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
news:kjcf4vkk21i6ltrofverg6rrsf0n0l3q58@4ax.com...
> >Hej
> >Vi fodrer vores 6 mdr gamle hvalp (Vizsla) med Specific. Vi blev frarådet
at
> >give ekstra fiskeolie, fordi foderet indeholder de samme vitaminer
(vistnok
> >A og D). Vitaminerne er fedtopløselige og kan overdoseres. Så man skal
nok
> >lige kontrollere hvad foderet indeholder før den får tilskud. (Jeg kender
> >ikke Nutro, det var bare lige for at give rådet fra vores dyrlæge videre)
>
>
>
>
>
>
>
> ,,,,,,,,,,,,,ja det kan du have ret i, det havde jeg faktisk ikke
> tænkt over. Gad vide om nogen ved hvor meget a+d vitamin en hund kan
> tåle ? for det vil jo også komme an på hvor meget man fodrer hvor
> meget vitamin hunden får men det er rigtigt nok at man skal passe på
> med de fedtopløselige vitaminer , gad vide om der er vitaminer i andet
> olie majsolie olivenolie osv ?
>
>
>
>
>
>
>
>
> If you talk with the animals, they will talk with you and you will know
each
> other.
> If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not
know
> you will fear.
> What one fears, one destroys.
> Chief Dan George
>



Per, Odense (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Per, Odense


Dato : 13-02-03 22:27

I news:3e4c0b75$0$180$edfadb0f@dread15.news.tele.dk , skrev News Man
<Dontreplytomail@news.dk> , bl.a. :
> Blot for at rette lidt på Jer !!!
>
> Man bruger ikke fiskeolie pga vitaminerne, men pga fedtsyrerne i
> fiskeolien (Omega 3 & 6)
>
> Glem de vitaminer !
>
> vh newsman


Uanset hvad man giver det for er det vel godt nok at være opmærksom på
bivirkningerne (hvis ikke vitaminerne er fjernet, som de er i nogle
produkter)

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen


News Man (13-02-2003)
Kommentar
Fra : News Man


Dato : 13-02-03 22:34

Ja, man skal altid være opmærksom på bivirkninger, men olie er stadig et
tilskud til den almindelige kost, som gerne skulle dække det daglige
vitaminbehov. De eneste bivirkninger der er ved olie er de extra kalorier
(hunden bliver federe hvis man ikke skærer ned på de antal gram hunden får
dagligt af det normale foder). Desuden kan olien være et problem hvis der er
problemer med bugspytkirtlen....ellers kan der ikke være mange ulemper ved
supplering med fiskeolie :)

vh newsman

"Per, Odense" <per.herholdt@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4c0db8$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I news:3e4c0b75$0$180$edfadb0f@dread15.news.tele.dk , skrev News Man
> <Dontreplytomail@news.dk> , bl.a. :
> > Blot for at rette lidt på Jer !!!
> >
> > Man bruger ikke fiskeolie pga vitaminerne, men pga fedtsyrerne i
> > fiskeolien (Omega 3 & 6)
> >
> > Glem de vitaminer !
> >
> > vh newsman
>
>
> Uanset hvad man giver det for er det vel godt nok at være opmærksom på
> bivirkningerne (hvis ikke vitaminerne er fjernet, som de er i nogle
> produkter)
>
> --
> Per, Odense
> Ved svar fjern *** fra adressen
>



Punish the deed not ~ (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed not ~


Dato : 14-02-03 10:00

On Thu, 13 Feb 2003 22:33:34 +0100, "News Man"
<Dontreplytomail@news.dk> wrotd:

>Ja, man skal altid være opmærksom på bivirkninger, men olie er stadig et
>tilskud til den almindelige kost, som gerne skulle dække det daglige
>vitaminbehov. De eneste bivirkninger der er ved olie er de extra kalorier
>(hunden bliver federe hvis man ikke skærer ned på de antal gram hunden får
>dagligt af det normale foder).




,,,,,,,,,,,,min hund kan ikke tage på ,det ku min gamle heller ikke ,
det kommer an på hvor aktiv hunden er og hvor høj dens forbrænding
er,hunde bruger jo fedt som første forbrændingskilde ligesom mennesker
bruger kulhydrater først . Men det er klart at hvis man har en hund
der kan tage på så skal man jo passe på med olien . Jeg ved ikke
hvorfor der ikke er de fedtsyrer i almindelig hundefodder ,det burde
der jo være hvis det er rigtigt at det er så sundt for hunden ? men
spørgsmålet er så om det er nødvendigt at få fiskeolie ? eller det
bare er en myte ? man kan jo kun stole på det man læser og hører .
Kender nogen til videnskabelige undersøgelser af fiskeolie til hunde ?












If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George


Dorthe Prip Lahrmann (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 14-02-03 13:08

Punish the deed not the breed skriver:

> ,,,,,,,,,,,,min hund kan ikke tage på ,det ku min gamle heller ikke ,
> det kommer an på hvor aktiv hunden er og hvor høj dens forbrænding
> er,hunde bruger jo fedt som første forbrændingskilde ligesom mennesker
> bruger kulhydrater først .

Hejsa!
Kom lige i tanke om at du normalt anbefaler Nutro ikke, har begge dine hunde
fået dette foder? Mine to hunde har nemlig også haft problemer med at holde
vægten, i sådan en grad at folk synes de så syge ud. De er aktive en del af
dagen, da de jo leger meget sammen, men er også lidt af nogle sofa-hunde resten
af tiden. Nu er vi skiftet fra Nutro til Oliver's, og begge hunde har fået
betydeligt mere sul på kroppen. Jeg synes de begge er blevet betydeligt pænere
at se på.

Bare en tanke...
Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/



Punish the deed not ~ (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed not ~


Dato : 14-02-03 13:35

On Fri, 14 Feb 2003 13:08:27 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrotd:

>Punish the deed not the breed skriver:
>
>> ,,,,,,,,,,,,min hund kan ikke tage på ,det ku min gamle heller ikke ,
>> det kommer an på hvor aktiv hunden er og hvor høj dens forbrænding
>> er,hunde bruger jo fedt som første forbrændingskilde ligesom mennesker
>> bruger kulhydrater først .
>
>Hejsa!
>Kom lige i tanke om at du normalt anbefaler Nutro ikke, har begge dine hunde
>fået dette foder? Mine to hunde har nemlig også haft problemer med at holde
>vægten, i sådan en grad at folk synes de så syge ud. De er aktive en del af
>dagen, da de jo leger meget sammen, men er også lidt af nogle sofa-hunde resten
>af tiden. Nu er vi skiftet fra Nutro til Oliver's, og begge hunde har fået
>betydeligt mere sul på kroppen. Jeg synes de begge er blevet betydeligt pænere
>at se på.
>
>Bare en tanke...
>Dorthe
>http://www.kishka.dk/dorthes/





,,,,,,,,,,,,,,,jo jeg bruger Nutro og har været tilfreds med det fuldt
ud, min hund er ikke for tynd overhovedet ! men han kan bare ikke tage
på ,altså blive fed . Jeg ønsker ikke at han skal tage på, jeg mente
bare at nogle hunde har nemmere ved at blive fede/tage på end andre .








If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George


Ditte K (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Ditte K


Dato : 10-02-03 14:10

Fodrer man med et kvalitetsfoder, kan man være sikker på hunden får, det den
skal have. Min dyrlæge har sagt, det er ligegyldigt hvilket foder hunden
får, bare den får kvalitetsfoder, når den er hvalp (ung) og senior. Trods
det, vælger jeg at købe kvalitet, da min gravhund altså skal have den bedste
start *S*
Jeg tror, det vil hjælpe med foderskift, evt. et tilskud af en slags (men
pas på, hunde kan godt få for mange vitaminer, hvis man giver tilskud
samtidig med et godt foder). Der er også en masse gode shampoos, det skal
bare ikke være en der tørrer huden ud.

Men i hvert fald, prøv dig frem og held og lykke.

Mvh Ditte



Betina von Ahnen Thy~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Betina von Ahnen Thy~


Dato : 10-02-03 15:55

Hej Maria

Havde en scæfer/labrador blanding som havde samme problem m skæl.
Det hjalp enormt at komme en spskf majsolie om dagen i hans foder. Lige så
snart jeg opdagede skællene, begyndte jeg "kuren" og efter et par dage var
det væk igen. Derefter fik han det i sin mad hver dag og der var ikke flere
problemer med det.
Prøvede ogs fiskeolie men han gad ikke æde sin mad. Han kunne bare ikke ha
lugten af fisk! Lidt spøjst men hvorfor ikke..

Hilsen Betina



René Kofoed (12-02-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 12-02-03 09:38

Hej Maria.
Jeg har en lab.blanding som har allergi for oksekød.
Hun begyndte at, skælle og klø sig hele tiden, jeg tog ned til den lokale
dyrehandler ( hun er vetrinærsygeplejske med ca 15 års erfaring fra dyrlægen
i byen), vi blev enige om at, prøve en skånekost: tun, ris og vitaminpiller.
Jeg var også hos dyrlægen som anbefalede hvedekimshampoo, som skulle gå ned
i pelsen og give huden en "beroligende" kur, det skal masseres ind i pelsen
i 10 minutter, derefter skylles hunden med rent vand, og skylles igen med ca
10 liter vand tilsat baby-olie. Denne kur skulle hunden have 2 dage i træk.
Jeg vaskede kun 1 dag da resultatet var enestående. Ingen skæl, ingen kløe,
kun en, igen, dejlig glad og veloplagt hund.
Vi forsatte dog madkuren, til hunden havde fået den i ca. 4 måneder.
Derefter købte jeg Hennes Pet Food, som er baseret på kun lakseprodukter,
stadig med en hund uden skæl, nu får den Happy Dogs Lightfoder baseret på
lam ( og vist nok kanin) uden problemer.Vi fandt aldrig ud af hvad hun ikke
kunne tåle, men mange hunde udvikler allergi for det mest brugte
kødprodukter som : oksekød og gris. Man er begyndt at, fodre meget med :
lam, kanin og fisk, da de produkter ikke alle er lige meget brugte.
Jeg ved godt at, det foder er lidt dyrer end det du fodre med, men det er
altså prisen værd, hvis hunden lider af allergi.
Den lokale dyrehandler sagde at, hvis hunden begynder at, skælle er det et
tegn på at, noget er som det ikke skal være.
Det kan eks. være : -lagermideallergi
- husstøvmideallergi
- foderallergi, overfor bestemte ting
(oksekød??)
Foderallergien er den mest udbredt, men næsten også den sværeste at,
fastslå, da det jo ikke er nok at, bare lade være med at, give den det
specifikke foder i en uge. Hvis du skal se om det er dit foder, skal du
skifte og fodre med et andet produkt i minimum 3 måneder, før du kan være
helt sikker, og udelukke en bestemt bestanddel!!! Det er meget langsommeligt
at, finde ud af hvad det er.
De to andre allergier er også svære at, behandle da du skal enten lukke
hunden ude, eller lave dit foder selv. (Mange i NG sværger til BARF-fodring,
spørg dem til råds, da de gerne deler ud af deres store viden).
Håber at, mit meget lange indlæg kan være til en lille hjælp for din hund og
dig.
Mange hilsner fra
Susanne, Coco og Xawier.



Maria F (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Maria F


Dato : 14-02-03 12:34

Hejsa!

1000 tak for det gode svar, hendes pels/hud er blevet meget bedre efter at
vi er begyndt at komme lidt alm. olie i maden, jeg har bare et spørgsmål; er
det hvedekimsshampoo til mennesker som du er blevet anbefalet eller er det
noget speciet til hunde?

Vores hund klør sig ikke så det er nok ikke noget hun ikke kan tåle, bare
som om huden er blevet enormt tør, lige som den kan blive på mennesker især
om vinteren.

Håber på et hurtigt svar.

Med venlig hilsen

Maria
"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
news:FZn2a.83198$Hl6.7676158@news010.worldonline.dk...
> Hej Maria.
> Jeg har en lab.blanding som har allergi for oksekød.
> Hun begyndte at, skælle og klø sig hele tiden, jeg tog ned til den lokale
> dyrehandler ( hun er vetrinærsygeplejske med ca 15 års erfaring fra
dyrlægen
> i byen), vi blev enige om at, prøve en skånekost: tun, ris og
vitaminpiller.
> Jeg var også hos dyrlægen som anbefalede hvedekimshampoo, som skulle gå
ned
> i pelsen og give huden en "beroligende" kur, det skal masseres ind i
pelsen
> i 10 minutter, derefter skylles hunden med rent vand, og skylles igen med
ca
> 10 liter vand tilsat baby-olie. Denne kur skulle hunden have 2 dage i
træk.
> Jeg vaskede kun 1 dag da resultatet var enestående. Ingen skæl, ingen
kløe,
> kun en, igen, dejlig glad og veloplagt hund.
> Vi forsatte dog madkuren, til hunden havde fået den i ca. 4 måneder.
> Derefter købte jeg Hennes Pet Food, som er baseret på kun lakseprodukter,
> stadig med en hund uden skæl, nu får den Happy Dogs Lightfoder baseret på
> lam ( og vist nok kanin) uden problemer.Vi fandt aldrig ud af hvad hun
ikke
> kunne tåle, men mange hunde udvikler allergi for det mest brugte
> kødprodukter som : oksekød og gris. Man er begyndt at, fodre meget med :
> lam, kanin og fisk, da de produkter ikke alle er lige meget brugte.
> Jeg ved godt at, det foder er lidt dyrer end det du fodre med, men det er
> altså prisen værd, hvis hunden lider af allergi.
> Den lokale dyrehandler sagde at, hvis hunden begynder at, skælle er det et
> tegn på at, noget er som det ikke skal være.
> Det kan eks. være : -lagermideallergi
> - husstøvmideallergi
> - foderallergi, overfor bestemte ting
> (oksekød??)
> Foderallergien er den mest udbredt, men næsten også den sværeste at,
> fastslå, da det jo ikke er nok at, bare lade være med at, give den det
> specifikke foder i en uge. Hvis du skal se om det er dit foder, skal du
> skifte og fodre med et andet produkt i minimum 3 måneder, før du kan være
> helt sikker, og udelukke en bestemt bestanddel!!! Det er meget
langsommeligt
> at, finde ud af hvad det er.
> De to andre allergier er også svære at, behandle da du skal enten lukke
> hunden ude, eller lave dit foder selv. (Mange i NG sværger til
BARF-fodring,
> spørg dem til råds, da de gerne deler ud af deres store viden).
> Håber at, mit meget lange indlæg kan være til en lille hjælp for din hund
og
> dig.
> Mange hilsner fra
> Susanne, Coco og Xawier.
>
>



Pia J (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 15-02-03 14:04


"Maria F" <maria_fredslund@mail.dk> wrote in message
news:3e4cd42a$0$230$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> 1000 tak for det gode svar, hendes pels/hud er blevet meget bedre efter at
> vi er begyndt at komme lidt alm. olie i maden, jeg har bare et spørgsmål;
er
> det hvedekimsshampoo til mennesker som du er blevet anbefalet eller er det
> noget speciet til hunde?

Jeg har fået en specielt til hunde, og den er RIGTIG god.

:Pia


René Kofoed (17-02-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 17-02-03 18:57

Hej Marie.
Hvedekimsshampooen fik jeg hos dyrlægen. Samt en udførlig forklaring på hvor
længe og hvordan og hvorfor.
Mange hils fra
Susanne.
"Maria F" <maria_fredslund@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4cd42a$0$230$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> 1000 tak for det gode svar, hendes pels/hud er blevet meget bedre efter at
> vi er begyndt at komme lidt alm. olie i maden, jeg har bare et spørgsmål;
er
> det hvedekimsshampoo til mennesker som du er blevet anbefalet eller er det
> noget speciet til hunde?
>
> Vores hund klør sig ikke så det er nok ikke noget hun ikke kan tåle, bare
> som om huden er blevet enormt tør, lige som den kan blive på mennesker
især
> om vinteren.
>
> Håber på et hurtigt svar.
>
> Med venlig hilsen
>
> Maria
> "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:FZn2a.83198$Hl6.7676158@news010.worldonline.dk...
> > Hej Maria.
> > Jeg har en lab.blanding som har allergi for oksekød.
> > Hun begyndte at, skælle og klø sig hele tiden, jeg tog ned til den
lokale
> > dyrehandler ( hun er vetrinærsygeplejske med ca 15 års erfaring fra
> dyrlægen
> > i byen), vi blev enige om at, prøve en skånekost: tun, ris og
> vitaminpiller.
> > Jeg var også hos dyrlægen som anbefalede hvedekimshampoo, som skulle gå
> ned
> > i pelsen og give huden en "beroligende" kur, det skal masseres ind i
> pelsen
> > i 10 minutter, derefter skylles hunden med rent vand, og skylles igen
med
> ca
> > 10 liter vand tilsat baby-olie. Denne kur skulle hunden have 2 dage i
> træk.
> > Jeg vaskede kun 1 dag da resultatet var enestående. Ingen skæl, ingen
> kløe,
> > kun en, igen, dejlig glad og veloplagt hund.
> > Vi forsatte dog madkuren, til hunden havde fået den i ca. 4 måneder.
> > Derefter købte jeg Hennes Pet Food, som er baseret på kun
lakseprodukter,
> > stadig med en hund uden skæl, nu får den Happy Dogs Lightfoder baseret

> > lam ( og vist nok kanin) uden problemer.Vi fandt aldrig ud af hvad hun
> ikke
> > kunne tåle, men mange hunde udvikler allergi for det mest brugte
> > kødprodukter som : oksekød og gris. Man er begyndt at, fodre meget med :
> > lam, kanin og fisk, da de produkter ikke alle er lige meget brugte.
> > Jeg ved godt at, det foder er lidt dyrer end det du fodre med, men det
er
> > altså prisen værd, hvis hunden lider af allergi.
> > Den lokale dyrehandler sagde at, hvis hunden begynder at, skælle er det
et
> > tegn på at, noget er som det ikke skal være.
> > Det kan eks. være : -lagermideallergi
> > - husstøvmideallergi
> > - foderallergi, overfor bestemte ting
> > (oksekød??)
> > Foderallergien er den mest udbredt, men næsten også den sværeste at,
> > fastslå, da det jo ikke er nok at, bare lade være med at, give den det
> > specifikke foder i en uge. Hvis du skal se om det er dit foder, skal du
> > skifte og fodre med et andet produkt i minimum 3 måneder, før du kan
være
> > helt sikker, og udelukke en bestemt bestanddel!!! Det er meget
> langsommeligt
> > at, finde ud af hvad det er.
> > De to andre allergier er også svære at, behandle da du skal enten lukke
> > hunden ude, eller lave dit foder selv. (Mange i NG sværger til
> BARF-fodring,
> > spørg dem til råds, da de gerne deler ud af deres store viden).
> > Håber at, mit meget lange indlæg kan være til en lille hjælp for din
hund
> og
> > dig.
> > Mange hilsner fra
> > Susanne, Coco og Xawier.
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste