popcorn, hvor mange km l ??
Fra : Thomas

Dato : 09-02-03 19:47

Efter at have givet op med maxi, jeg tror sku vi er vokset fra den slags
knallerter købte jeg i torsdage en
Popcorn knallert 30 til konen www.cpi.dk

men vi vil gerne høre lidt erfaringer om bl hvor man km L man skal regne
med.

samtidig vil vi da gerne høre om der er noget vi skal holde særligt øje med
på vores nyanskaffelse ...

Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 09-02-03 20:00

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> Efter at have givet op med maxi, jeg tror sku vi er vokset fra den slags
> knallerter købte jeg i torsdage en
> Popcorn knallert 30 til konen www.cpi.dk

Fin scooter - er den helt ny?

> men vi vil gerne høre lidt erfaringer om bl hvor man km L man skal regne
> med.

På min scooter, hvor begrænsningerne i udstødningen er fjernet, kører den
knap 25km/l...

> samtidig vil vi da gerne høre om der er noget vi skal holde særligt øje
med
> på vores nyanskaffelse ...

Jeg har ikke hørt noget skidt om den, men prøv da google.com og se om du
støder på noget.

Fra : Thomas

Dato : 09-02-03 22:38

> Fin scooter - er den helt ny?

Ja den er splintrende ny, vi bor så vi skal køre 5 km på en hovedvej for at
komme på arbejde, derfor blev det en 30 knallert, da cykelstien er noget
mere sikker at køre på..

Forhandleren ville fjerne alle begrænsninger ved 1000 km service og så
fortsat opretholde garantien.

> Jeg har ikke hørt noget skidt om den, men prøv da google.com og se om du
> støder på noget.

Ok måske nogen sad med helt friske erfaringer

thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-03 00:48

> Ja den er splintrende ny, vi bor så vi skal køre 5 km på en hovedvej for
at
> komme på arbejde, derfor blev det en 30 knallert, da cykelstien er noget
> mere sikker at køre på..

Helt sikkert!

> Forhandleren ville fjerne alle begrænsninger ved 1000 km service og så
> fortsat opretholde garantien.

Det er da flot gjort af ham - men det kan nu sagtens gøres ved 500km, det
tager den ikke skade af.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-02-03 15:01

> men vi vil gerne høre lidt erfaringer om bl hvor man km L man skal regne
> med.

Min kørte godt 50 km/l lovlig, men var lidt (meget) sløv i optræk m.v. og jeg
satte derfor et lidt kortere forrør på (det der orig. sidder på 45 km/t) , nu
kører den ca. 25-30 km/l

> samtidig vil vi da gerne høre om der er noget vi skal holde særligt øje med
> på vores nyanskaffelse ...

Tjae... i skal være opmærksom på at om 1½ måned knækker der et stykke af en
lille sort plasticboks under forskjoldet hvilket vil gøre at gaskablet hopper
ud.
Få en ny på garantien.

Efter ca. 3000 km. er kileremmen slidt op - tag den ned til forhandleren der
skifter ruller og påstår at så er den i vinkel. Konstater på hjemvejen at det
ikke hjalp en døjt.
Køb en kilerem og monter selv.

Ca. samtidig ryger startmotoren, tag dig sammen til at tage ned til
forhandleren igen igen (har jeg ikke selv fået gjort endnu, men når
kickstartern knækker her i morgen tidlig, så.....)

Og lad den endelig ikke stå over 3 dage uden den har været startet, så har den
druknet sig selv, og er et helvede at få i gang igen. Irriterende når man står
mandag morgen 10 minutter før man skal møde :)

Derudover skal i være opmærksom på at Thansen ikke vil sælge jer reservedele,
alt skal igennem forhandleren.

--
Michael
Send GRATIS SMS til alle danske og udenlandske mobiltelefoner

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-02-03 15:34

> [...]
> lille sort plasticboks under forskjoldet hvilket vil gøre at gaskablet hopper

Og så glemte jeg lige i en indskudt sidebemærkning at på et tidspunkt knækker
støttefoden også, her får de en ny forstærket model hjem om en uge som jeg får på
garantien :)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-02-03 15:16

> [...]
> skifter ruller og påstår at så er den i vinkel. Konstater på hjemvejen at det

Også her var jeg lidt for hurtigt ude.
Der burde have stået: Køb en kilerem. Konstater at den er for lille. Pres den på
alligevel og konstater at scooteren kører ad h.. til (hvad havde jeg regnet med?).

Ring til firmaet. Lad telefonen ringe 17 gange. Læg på. Ring op igen. Indse at de
ikke gider snakke med kunderne. Ring igen senere.

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 19-02-03 10:22

> samtidig vil vi da gerne høre om der er noget vi skal holde særligt øje
med
> på vores nyanskaffelse ...

Du skal især holde øje med de to 'gitre' der er i det forreste skjold.
Indenunder sidder der noget kabelværk til tændingssystemet, og det er meget
følsomt over for fugt. Jeg har haft min egen inde flere gange hvor de har
kommet med historier fra de varme landeom fejlen, for til sidst at erkende
at det var en stik der skulle skilles ad og erstattes med lodning +
krympeflex. Der fik jeg så også at vide at det var noget de var begyndte at
skifte på alle de Popcorn de fik ind.
Derudover kan man ikke regne en skid med tankmåleren. Man kan være heldig at
få en der er sat nogenlunde på plads, men min egen viser _helt_ tom tank når
der stadig er ca. en 2-2,5 liter tilbage.

/Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 10:37

Thomas W. Madsen wrote:

> at få en der er sat nogenlunde på plads, men min egen viser _helt_ tom
> tank når der stadig er ca. en 2-2,5 liter tilbage.

Det gør min PUG også. Dog er den præcis upræcis, dvs. det er det samme
hvergang. Det er noget man lærer at køre efter så længe det altid er det
samme.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-02-03 19:04

> Derudover kan man ikke regne en skid med tankmåleren. Man kan være heldig at
> få en der er sat nogenlunde på plads, men min egen viser _helt_ tom tank når
> der stadig er ca. en 2-2,5 liter tilbage.

Wee, det glemte jeg også i mit (mine) indlæg.
Men man kan alligevel ikke lide at køre ret langt væk fra en tankstation når
nålen blot hviler på "piggen"....:)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 24-02-03 12:20

<SNIP>

Vil lige tilføje et par ting mere til listen.

Har lige haft Popcorn'en til 3K km eftersyn og der var flg.:

Forlygtepære sprunget
Gaskabelfordelerboks var flækket (Skiftet på garantien)
Bagbremsehåndtag var flækket (Skiftet på garantien)
De to gitre i det forreste skjold blev stoppet med tape/silikone for at
forhindre indtrængning af fugt/vand
Tændrør skiftet for 2. gang.

Derudover var der de almindelige ting som skiftning af olie osv.

Jeg håber det er sidste gang der skal laves så meget usædvanligt.

/Thomas