Hårvækst generalt - En gang for alle
Fra : Fam. Eriksen

Dato : 08-02-03 20:33

Nu har jeg læst så mange proffesionsbetalte mennesker(Læger, og lign)
der har givet vidt forskellige svar. Så jeg vil høre om gruppen her
kan sige det rigtige svar

Vokser hår mere(eller breder hårvæksten sig) hvis man fjerner det?

Som eks. Hvis jeg barbere mine ben hver dag med barbermaskine vil
hårene så vokse hurtigere/længere eller brede sig til områder uden
hår?

Fra : Heidi

Dato : 09-02-03 21:12

Fam. Eriksen wrote:
> [...]
> fjerner det?
>
> Som eks. Hvis jeg barbere mine ben hver dag med
> barbermaskine vil hårene så vokse hurtigere/længere eller

Jeg ved det ikke med sikkerhed - men jeg tror at den
"skrøne" om at hårene bliver længere og mere stive
udelukkende bunder i, at hvis man barberer ben med
en skraber, så bliver hårene skåret lige over, og de
vil derfor føles mere stive når de vokser ud igen.
Jeg har barberet ben i mange år, og selvom jeg
ind i mellem lader hårene vokse ud, så er de da endnu
ikke blevet længere end de plejer at blive

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-02-03 21:52

Fam. Eriksen wrote:
> Nu har jeg læst så mange proffesionsbetalte mennesker(Læger, og lign)
> der har givet vidt forskellige svar. Så jeg vil høre om gruppen her
> kan sige det rigtige svar

dvs du vil tjekke op på os eller?? ;)

> Vokser hår mere(eller breder hårvæksten sig) hvis man fjerner det?

nej..........

> Som eks. Hvis jeg barbere mine ben hver dag med barbermaskine vil
> hårene så vokse hurtigere/længere eller brede sig til områder uden
> hår?

nej det vil det ikke..... en barbermaskine ( skraber og lign) skærer håret
over hvor det er tykkest, og derfor vil stubbene føles stive..... hvis du i
stedet bruger voks vil de nye hår være bløde og fine som før.....
håret har en hel bestemt livscyklus, og det vil en barbermaskine ikke kunne
pille ved.....
vil man have fjernet håret helt, så er der flere muligheder som feks
ellipese ( http://www.ellipseklinikken.dk/haaell.htm ), Diametri (
http://www.medica-klinik.dk/HairRemoval/default.htm ) og epilering...... kik
også her: http://www.cosmotek.dk/press/press2.html
essensen i permanent hårfjerning er at man ødelægger hårsækken således at
den ikke længere danner hår....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-02-03 21:58

Sabina Hertzum wrote:
> håret har en hel bestemt livscyklus, og det vil en barbermaskine ikke
> kunne pille ved.....

hov glemte at sige: hormoner kan have indvirkning på hårvækst og
placering........ både i mænd og kvinder.....