Midnight Oil
Fra : Uffe Holst

Dato : 08-02-03 16:57

Her forleden, da jeg var inde hos den lokale pladepusher for at kigge, men
ikke for at bruge penge, opdagede jeg et nyt album med Midnight Oil -
Capricornia. Så brugte jeg alligevel penge.

Men det er klart et anbefalelsesværdigt album. Jeg har ikke fulgt så meget
med i de senere år, idet Midnight Oils lyd ligesom skiftede lidt, og
Redneck Wonderland var bestemt ikke mit favoritalbum med Oils. Men med
Capricornia er de igen tilbage til tiden fra 1993 og før, og det er jo også
ganske rart, idet album som Diesel and Dust, Blue Sky Mining og Earth and
Sun and Moon klart er deres bedste. På Capricornia er der måske ikke nogle
sange med et tydeligt hitpotentiale, såsom forgangne tiders Truganini eller
Beds are Burning. Men det skal bestemt ikke skræmme nogen bort fra
Capricornia. Det er et helt igennen glimrende album, der virkelig viser,
hvad the Oils formår, når de er bedst.

Bare det, jeg ville sige.

--
Uffe Holst

Fra : Per Madsen

Dato : 09-02-03 00:21

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> wrote:

> Bare det, jeg ville sige.

Den må jeg hellere kigge på. Mine favoritter med Oils er "1,2....10" og
"Red sails in the sunset"

-----
Per

www.ecotox.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-02-03 09:53

In an article of 9 Feb 2003 Per Madsen wrote:

> Den må jeg hellere kigge på. Mine favoritter med Oils er "1,2....10" og
> "Red sails in the sunset"

Ja, man skal bestemt ikke kimse af det gamle Oils. Hører selv Place Without
a Postcard i øjeblikket :)

--
Uffe Holst

Fra : Per Madsen

Dato : 10-02-03 10:30

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> wrote:

> Ja, man skal bestemt ikke kimse af det gamle Oils. Hører selv Place Without
> a Postcard i øjeblikket :)

Kender du The Hoodoo Gurus,- også fra "Down under"?

Per

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-03 19:22

In an article of 10 Feb 2003 Per Madsen wrote:

> Kender du The Hoodoo Gurus,- også fra "Down under"?

Nope. End ikke navnet siger mig noget.

--
Uffe Holst

Fra : Per Madsen

Dato : 10-02-03 22:27

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> wrote:

> Nope. End ikke navnet siger mig noget.

Damn, så er du gået glip af noget.
De er i Australien næsten lige så store som Midnight Oil, omend de
spiller en mere alm. rock, der ikke er så krævende som det tidlige
Midnight Oil. De opfandt begrebet Garagerock!!
Hvis du bor i nærheden af et musikbibliotek, så gør dig selv den
tjeneste og lån "Blow your cool","Magnum cum louder" eller "Kinky".
Specielt "Magnum cum louder" er fed
....eller tjek den ud i din lokale (velassorterede) pladeforretning....

Link: http://members.tripod.com/politika/

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 10-02-03 23:53

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

Forresten så kan du høre snips af deres musik hvis du følger linket jeg
postede og går til multimediasektionen. Ved dog ikke hvor god kvaliteten
er....
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-02-03 13:22

On 08 Feb 2003 15:56:54 GMT, "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

> [...]
>Beds are Burning. Men det skal bestemt ikke skræmme nogen bort fra
>Capricornia. Det er et helt igennen glimrende album, der virkelig viser,

Men måske også den sidste da Peter Garret har forladt gruppen. Efter
sigende for at hellige sig det politiske arbejde.
Det er sq trist

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 09-02-03 21:48

Jeg synes også, "Capricornia" er fremragende. Australien leverede meget
kvalitetsrock i 80erne, men vi har ikke hørt meget fra den kant i de senere
år. Der er stadig liv i The Church (fin koncert i Odense sidste år) og The
Go-Betweens (ny cd ude nu), men der kommer ikke rigtig nye navne fra down
under. Eller gør der?

Jesper

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-03 09:42

In an article of 9 Feb 2003 Jesper Sørensen wrote:

> [...]
> Go-Betweens (ny cd ude nu), men der kommer ikke rigtig nye navne fra down

En af mine helt store australske favoritter er The Cruel Sea, men de er
vist ikke synderlig kendte uden for Australien. Jeg må også indrømme, at
jeg ikke rigtig ved, hvordan det går med dem. De toppede vist i 1993 med
deres album The Honeymoon is Over, som lå på toppen af hitlisterne i flere
måneder.

--
Uffe Holst