Ridin Thumbs nye plade - Work it out
Fra : Birck

Dato : 08-02-03 14:27

Hej

Jaaaaaa, endelig blev jeg ejer af Ridin Thumbs nye Album Work it out. Deres
forrige album, 21th century Funk har ligget næsten konstant i min player, og
er nu så tyndslidt at jeg har måtte købe et eksemplar mere.

Nå men jeg styrtede hjem og smed skiven på, og blev ikke umiddelbart særligt
begejstret for hvad jeg hørte, men som med så mange andre bands kræver det
lidt mere end en enkelt gennemlytning (og heldigvis for det). Hvilket jeg så
har gjort nu, har faktisk ikke hørt andet i et par timer, og jeg har
allerede nu mistanke om at den kunne gå hen og blive ligeså slidt som deres
sidste cd.

Og dog, for jeg synes at der er et par af numrene, 4 eller 5 som "går igen"
fra deres forrige plade. Og jeg kan ikke gøre op med mig selv om jeg synes
det er fedt eller ufedt. Jeg har tre bud på hvad der sker
1. Det minder lidt om at de har brugt nogle generelle funk "rundgange" som
de har bygget flere numre op omkring, ligeså vel som man gør inden for
blues, jazz og folk
2. De har ladet numrene udvikle sig videre.
3. Eller om de måske er kommet til kort udi at spille og komponere funk, så
de har "lånt" temaer fra sig selv, hvilket groft sagt svarer til at "remixe"
sig selv.

Meget ambivalent, håber nogen kender til samme problem, eller måske ligefrem
har et bud på hvorfor det forholder sig sådan.

/Rasmus

Fra : hylstar

Dato : 12-02-03 17:19

Ingen bud !
Men jeg havde det på samme måde et 1., 2. og 3. gennemlyt - var ikke
vildt begejstret,
men efter at have givet den en 4. og 5. chance, hvor jeg bare lå på
sofaen og nød musikken,
blev det bedre og bedre !!! Føj, hvor er de bare fede !!!

http://www.kandu.dk/