Projektstyring på Mac?
Fra : Henrik

Dato : 12-03-01 12:45

Hej kære nyhedsgruppe -

Er der nogen der kender til projekt-styrings/-ledelses software på
Macintosh? Hvad kan anbefales, hvad er godt eller skidt?

Jeg har brug for software til hjælp med styring af tid, resurser, mennesker,
faciliteter, og den slags. Findes der noget?

Hvis ikke på macintosh, hvad bruger i så?

Mvh,
Henrik.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-01 16:09

Hej Henrik

Der findes et godt lille program, der kan en masse. Den hedder TimeSlice. Du
kan hente en demo på
>http://www.nisus.com/files/demos/hqx_files/TimeSlice171.sea.hqx>

mvh. Erik Richard

Henrik wrote:

> [...]
> faciliteter, og den slags. Findes der noget?
>
> Hvis ikke på macintosh, hvad bruger i så?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Henrik

Dato : 13-03-01 08:23

Hej folkens - tak for jeres input.

Jeg har selv fundet følgende et spændende produkt: 'FastTrack Schedule'
(http://www.aecsoft.com/) som skulle køre både på Mac, Windows og Palm -
ovenikøbet allerede nu klar til Mac OS X! Det er også noget netværks-server
orienteret et eller andet.

Andre interessante links:
http://www.amsusa.com/
http://www.forecast.co.uk/index.htm

Tak for alle jeres kommentarer - nu har jeg en bunke links og software der
skal testes af.

Herlige hilsner,
Henrik.

Fra : Erik Aalund

Dato : 12-03-01 16:09

Henrik <I.dont@like.spam> wrote:

> [...]
> faciliteter, og den slags. Findes der noget?
>
> Hvis ikke på macintosh, hvad bruger i så?

Microsoft Projekt 98/2000 er det eneste jeg kender til, og så
vidt jeg ved kun til PC

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Palle B. Nielsen

Dato : 12-03-01 20:48

Microsoft Project findes også til Macintosh. Vi benytter det med fordel, da
filerne er krydsplatform.

PowerPalle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-01 22:59

Hej Palle

Den havde jeg også i tankerne, men såvidt jeg da véd, kan den ikke længere købes.
- Var der ikke noget med, at den indgik i MSOffice 4.2Pro?

mvh. Erik Richard

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 12-03-01 23:37

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Den havde jeg også i tankerne, men såvidt jeg da véd, kan den ikke
> længere købes. - Var der ikke noget med, at den indgik i MSOffice
> 4.2Pro?

Desværre ikke. Det var et seperat købeprogram, men i øvrigt helt godt.

Thomas

P.S. Erik, du har fået en 30 dags score=-5 (hvilket i praksis vil sige
at dine indlæg (og visse andre, selvfølgelig) er de første jeg
springer over når jeg ikke har tid til at læse dk.edb.mac) på grund af
at du insisterer på at skrive over det du svarer på.
--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Erik Aalund

Dato : 14-03-01 06:53

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> [...]
> springer over når jeg ikke har tid til at læse dk.edb.mac) på grund af
> at du insisterer på at skrive over det du svarer på.

Uh....det må du da undskylde.....det tror jeg vi ar en del der
gør.....men så må vi jo leve med at du ikke læser vores indslag.

Fra : Jakob Færch

Dato : 14-03-01 12:30

In article <1eq74bz.1nawuzdekc77eN%aalund@esenet.dk>,
aalund@esenet.dk (Erik Aalund) wrote:

> Uh....det må du da undskylde.....det tror jeg vi ar en del der
> gør.....men så må vi jo leve med at du ikke læser vores indslag.

Eller begynde at citere (quote) ordentligt...

/Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-03-01 02:16

Jakob Færch <jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk> wrote:

> Eller begynde at citere (quote) ordentligt...

Var "straffen" ikke møntet på den anden Erik (Erik Richard)?
Erik Aalund plejer at quote rigtigt nok. Ham har jeg jo oplært
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-03-01 04:19

Hej Henrik

- Kunne du så ikke osse oplære 'suppen' til at opføre sig ordentlig over for
ordentlige programmer...-))

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-03-01 07:03

In article <3AB6CC12.E1B5EBD5@mail1.stofanet.dk>,

> - Kunne du så ikke osse oplære 'suppen' til at opføre sig ordentlig
> over for ordentlige programmer...-))

Suppen opfører sig helt fint, NN poster indlæg med en linjelængde på 76
tegn.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-03-01 09:49

>Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> - Kunne du så ikke osse oplære 'suppen' til at opføre sig ordentlig over for
> ordentlige programmer...-))

Hej Erik,
Hvad enten om det var mig eller dig der var synderen, reagerede
jeg mest fordi det engang imellem kunne se ud som om der en nogle der
ønsker at "herske" og reagerer over os andre herinde. Id´én med dette
forum er vel at vi kan hjælpe og udveksle erfaringer med hinanden, og så
kan jeg altså ike se om det betyder så meget om svaret står øverst eller
lige under det man svarer på. Det sidst nævnte gør jeg normalt (Münster
kar ganske rigtigt lært mig det).

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-03-01 22:14

> Hej Henrik
>
> - Kunne du så ikke osse oplære 'suppen' til at opføre sig ordentlig over
> for ordentlige programmer...-))

Hej Erik Richard!

Jeg ved ikke, hvad der er galt. Nogle gange kan jeg også tælle
lidt for mange bogstaver i dine linier. Jeg har svært ved at forestille
mig, at MacSOUP flytter linieskiftene i indlæggene. Det må altså være
dit program, der nogle gange sender for lange linier. Jeg har bemærket,
at Netscape til Windows blot opfatter en tabulator som ét mellemrum i
stedet for f.eks. otte, når den wrapper. Derfor bliver første linie for
lang, hvis man som jeg bruger gammeldags tabulator ved starten af
afsnit.
Som jeg tidligere har skrevet, generer dine linier mig nu ikke.
Jeg er vant til at rewrappe (ombryde) den tekst, jeg quoter (citerer).
Når der er flere quote-pile foran, bliver linierne alligevel ofte for
lange. Der er også folk i andre grupper, der enten bruger meget lange
eller meget korte linier. Der er også nogle, der blot lader deres
program bryde linierne uden hensyn til quote-pilene. Det bryder jeg mig
ikke om. Teksten skal være sat ordentligt op.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-03-01 22:31

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

>Teksten skal være sat ordentligt op.

I de danske nyhedsgrupper burde der være nogle flere som dig,
Dr. Münster

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-01 05:18

Hej Henrik

Jeg véd ikke, hvad der er galt, men det er tilsyneladende først og fremmest
for MacSoup brugere, det går galt. Mine linielængder står til 72, - standard
i NC er 80 tegn, - så jeg har sat den ned. På et tidspunkt satte jeg den ned
til 64, og der var stadig nogle, der sagde, jeg kørte med for lange linier /
forkert wrapping.

Jeg bruger stort set aldrig tabulering på mails, men derimod dobbelt
linieskift, som du ser her, så det kan ikke være det, der er årsagen. - Men i
øvrigt sker der det samme i NC til Mac som til Wintels, at en tabulering
opfattes som et mellemrum.

Min fornemmelse er, at det har noget med de servere, mailen passerer at gøre.
Jeg har kigget lidt på nogle, og det viser sig, at når en mail fra en NC 4.x
passerer en server, der bruger Windows NT Server v1.1b, så går det rent galt.
- Og det ligegyldigt hvilket mailprogram, jeg bruger.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-03-01 06:44

In article <3AB82B46.66AED74D@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> til 64, og der var stadig nogle, der sagde, jeg kørte med for lange linier /

Prøv at kig på din header:

Begge disse ting burde ændres.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 17:10

> [...]
> passerer en server, der bruger Windows NT Server v1.1b, så går det rent galt.
> - Og det ligegyldigt hvilket mailprogram, jeg bruger.

Det _er_ en fejl i Netscape, jeg har før talt dine linielængder, de kan
til tider nå op + 86tegn. Problemerne opstår når der quotes ud over et
vist nivau (kan ikke huske hvilket, men jeg har engang skrevet et indlæg
der beskrev det temmeligt præcist)
Jeg går ud fra, at det er fordi netscape tæller således: "linelænge"
(72pkt) + "quote tegn" (dvs den kan ikke finde ud af at wrappe korrekt),
hvor imod den korrekte måde er "linielængde" + "quote tegn" = 72pkt.

MacSOUP følger usenet reglerne _slavisk_, at andre newsreadere enten er
mere tilgivende eller selv genererer er ikke en fejl i suppen. Det er
samme diskussion som overholdelse af eks. html standarten: "Enten",
"Eller" eller "tilgivende". "Enten" er korrekt, og enhver afvigelse er
lig med underminering af standarten.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 13-03-01 00:27

Jeg har Mac Project til salg.
Det opfylder de stillede krav

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen
Http://www.JJA.dk
_______________________

Fra : Steen Villumsen

Dato : 12-03-01 16:33

TeamAgenda kan ihvert fald langt hen af vejen.

www.teamsoft.com eller www.attention.dk

/Steen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 12-03-01 19:41

Steen Villumsen <supersteen@mailme.dk> wrote:

> TeamAgenda kan ihvert fald langt hen af vejen.
>
> www.teamsoft.com eller www.attention.dk

Det er nu mest af alt et kalender program, meget ala Outlook med
exchange server. De på arbejde der bruger mac udgaven, mener den er
skyld i en stor del crashes, samt den fra version til version har nogle
hæftige problemer med Palm synkronisering. Windows versionen står
endvidere hele tiden og tager 20% cpu tid.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Hammerhead aka Peter~

Dato : 12-03-01 23:33

> [...]

> faciliteter, og den slags. Findes der noget?
>
> Hvis ikke på macintosh, hvad bruger i så?

Hvad tænker du på? SOftware til CASE, fx. Use Casing? Eller?

--
- Peter - titancity.com

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 13-03-01 01:07

> [...]

> Jeg har brug for software til hjælp med styring af tid, resurser, mennesker,
> faciliteter, og den slags. Findes der noget?

At MS Project til Mac ikke længere opdateres, ville jeg ikke være så ked
af, det er alligevel noget skod-software. Skal den slags gøres
ordentligt, ville jeg hellere installere VirtualPC og bruge et rigtigt
specialprogram som f.eks. PMW.

Generelt er det en svaghed ved mange af disse værktøjer (Mac-support
eller ej), at de arbejder filbaseret, hvilket gør dem svære at dele
mellem flere brugere samtidig.

Der findes også web-baserede værktøjer, f.eks. wapproject fra
www.wapteams.com. De virker formentlig også med Mac.

/hc