Frontpage websted på mac
Fra : Martin Kjær

Dato : 12-03-01 09:59

Hejsa,

Jeg vil blot hører, om jeg kan redigere mit Frontpage websted på en mac.
Altså findes Frontpage til mac? ( ikke umiddelbart en del af Office:mac ).
Eller findes der et andet program, der kan logge på en FP websted.

På forhånd tak,
Martin

Fra : Morten Dreier

Dato : 12-03-01 10:07

Martin Kjær <mem@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> Altså findes Frontpage til mac? ( ikke umiddelbart en del af Office:mac ).
> Eller findes der et andet program, der kan logge på en FP websted.

Frontpage på Mac er gammel og dårlig.
Se på GoLive eller DreamWeaver istedet.

--
Morten Dreier
http://www.pobox.com/~mdreier/

Fra : Erik Aalund

Dato : 12-03-01 16:00

Morten Dreier <news-mdreier@pobox.com> wrote:

> Frontpage på Mac er gammel og dårlig.
> Se på GoLive eller DreamWeaver istedet.

Hvilket dog koster betydelig mere end Frontpage.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 12-03-01 19:15

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:
> Hvilket dog koster betydelig mere end Frontpage.

Men dog ikke kræver at man betaler ekstra til sin isp for at få 'Golive
udvidelser' slået til.

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 12-03-01 20:40

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
> udvidelser' slået til.
>
> MVH ANR
>
> "You're damned if you do, and you're damned if you don't!"

Jeg er tvunget til at bruge Frontpage på min windowsbaserede
arbejdsplads og vil gerne øve mig hjemme. Hvor er adressen på denne
gratis version 1?
--
Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-03-01 21:39

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Jeg er tvunget til at bruge Frontpage på min windowsbaserede
> arbejdsplads og vil gerne øve mig hjemme. Hvor er adressen på denne
> gratis version 1?

Hvad er adressen på det site, du roder med job ?

Bortset fra det så er der absolut ingen grund til at spilde sin tid på
at øve sig på Frontpage, hverken på job eller privat. Det program er og
bliver det ringeste WYSIWYG program på markedet overhovedet. Version 1
på Mac kender jeg ikke, men hvis standarden er som andre FP versioner,
så er det ikke en gang værd at hente en gratis version på nettet.

--
Ciao Jesper

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-03-01 00:08

> [...]
> på Mac kender jeg ikke, men hvis standarden er som andre FP versioner,
> så er det ikke en gang værd at hente en gratis version på nettet.

Jeg er udpeget til webmaster på den skole, hvor jeg er lærer. Jeg skal
bygge skolens hjemmeside op på grundlag af en portal, vi har fået fra en
af de andre skoler. Sitet er ikke udgivet endnu. jeg skal lære
programmet at kende ud fra IDG-hæftet.
Det er et af den slags kors, som tilværelsen byder os at bære. Jeg er
netop ved at afslutte et valgholdsforløb, hvor jeg har skullet undervise
de unge mnnesker i layout og billedbehandling med nogle programmer, der
hedder Publisher og Paintshop Pro. Jeg har lavet skærmdump af de
relevante arbejdssituationer og taget dem med hjem. Og så har jeg lavet
et kompendium i PageMaker og bragt det med tilbage som pdf.

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-03-01 09:40

> [...]

> relevante arbejdssituationer og taget dem med hjem. Og så har jeg lavet
> et kompendium i PageMaker og bragt det med tilbage som pdf.

Ak ja. Jeg føler med dig.

--
Ciao Jesper

Fra : Dan Henriksen

Dato : 12-03-01 11:08

> Jeg vil blot hører, om jeg kan redigere mit Frontpage websted på en mac.
> Altså findes Frontpage til mac? ( ikke umiddelbart en del af Office:mac ).
> Eller findes der et andet program, der kan logge på en FP websted.

Du kan finde Frontpage 1.0 gratis flere steder på nettet. Jeg mener at du
skal betale for Frontpage 2.0, men jeg er ikke sikker.

Men som Morten Dreier, skriver vil jeg skrive:
Frontpage på Mac er gammel og dårlig. Se på GoLive eller DreamWeaver
istedet.

Udover GoLive og DreamWeaver, så bør du se på BBedit 6.0 men for at kunne
bruge BB skal du kunne din HTML, da BB ikke er et WYSIWYG program.

Dan

Fra : Jonas

Dato : 12-03-01 11:52

Jeg kan varmt anbefale Pagespinner
<http://www.optima-system.com/pagespinner/>, et rigtig godt program for
nybegyndere som mig selv, selvom det ikke er WYSIWYG som GoLive og
DreamWeaver.

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 12-03-01 19:56

Dan Henriksen <dan@christensen-co.dk> wrote:

> [...]
>
> Udover GoLive og DreamWeaver, så bør du se på BBedit 6.0 men for at kunne
> bruge BB skal du kunne din HTML, da BB ikke er et WYSIWYG program.

Jeg kan desuden anbefale Freeway. Er du vant til quarkxpress er Freeway
en leg at bruge - og det er virkelig let at lave wensites der ser godt
ud i alle browsere. Version 1.0.2 af programmet (der nu er i version
3.1) er gratis og kan hentes på nettet. Prøv evt. versiontracker.com,
pure-mac.com eller macupdate.com

Det er i øvrigt den gratis version jeg bruger - og den fungerer fint på
min beige G3 med OS 9.1.

Jeg bruger også Golive 5, men det er noget tungere og mere besværligt at
arbejde i end freeway, men kan til gengæld og flere 'popsmarte' ting...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 09:29

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 09:29

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 09:29

Fra : Jesper

Dato : 18-03-01 09:29

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Tak men det var ikke en demo af v3 jeg spurgte til, men derimod den
> version Jesper omtalte (1.02)

Bruger du ovenstående emailadr.? Jeg har forsøgt at maile dig med
spændende nyt!

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-03-01 21:11

> Du kan finde Frontpage 1.0 gratis flere steder på nettet. Jeg mener at du
> skal betale for Frontpage 2.0, men jeg er ikke sikker.

Frontpage 2.0? Det er vist en and... Der findes kun vers. 1.0 (incl. en
opdatering til Mac OS 9). Jeg stod tidligere i dag tilfældigt og kiggede
på den snedige mappe, som storkundeleverandøren af MS-produkter havde
været så flinke og sende, og der sad en Frontpage 1.0 CD ganske nydeligt
sammen med Office 2001:mac cd'erne. Det ville da være underligt med en
2'er, og den så ikke var vedlagt.

Thomas Tvegaard