Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon eos objektiver
Fra : Ruben Dørken

Dato : 05-02-03 20:55

Hej NG

Jeg er ejer af et canon eos 3000 med et tilhørende 38-76 mm objektiv. Kan
nogen fortælle mig hvilke andre objektiver der passer til mit kamera? Jeg
ved at canons EF-serie gør, menhvad med nogen af de andre mærker? Og hvad
skal man kigge efter?

Håber nogen kan hjælpe.

/Ruben

Fra : den glade dreng

Dato : 05-02-03 21:05

"Ruben Dørken" <ruben@doerken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at canons EF-serie gør, menhvad med nogen af de andre mærker? Og hvad

Tokina, Tamron og sigma for at nævne nogle, ja du skal jo tjekke om de er
til
EOS.

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-03 21:16

> nogen fortælle mig hvilke andre objektiver der passer til mit kamera?

Jeg købte Canons 28-105 mm f/3,5-4,5 II USM objektiv, og det synes jeg, er
et godt begynder-objektiv. Prøv at kigge hos www.ny-camera.com eller
www.technikdirekt.de i Tyskland.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Ruben Dørken

Dato : 05-02-03 21:35

Tak for hjælpen :)

/Ruben

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 06-02-03 11:20

Jeg købte et Sigma 28-200mm, som tegner rigtigt skarpt. Det har den fordel
at det rækker så bredt, at det kun er nødvendigt at tage et objektiv med på
sine fototure.
Prisen herhjemme er ca. 4000 kr. men ved at købe det i Tyskland hos
http://www.oehling.de/Datenbank_shop/shopframes_d.html (se nederste højre
hjørne på forsiden hos dem) fik jeg det til 159,90 euro, der omregnet med
fragt blev blev til 1304 kr. Leveret inden for to dage.
Hilsen Hans

Fra : Ruben Dørken

Dato : 06-02-03 14:13

Mange tak for linket.. Det var da en prisforskel der kan ses...

/Ruben

Fra : Lars [8210]

Dato : 06-02-03 16:11

Ruben Dørken wrote:
> Mange tak for linket.. Det var da en prisforskel der kan
ses...

> /Ruben

Hej Ruben
Et sådant objektiv har jeg næsten altid også med - det er
enormt fleksibelt - og på en D30/D60'er svarer det til en
45 - 320 mm.

Med hensyn til prisforskellen - så er det ganske normalt.

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Pico

Dato : 06-02-03 17:09

Hans Chr. Sørensen wrote:
> [...]
> højre hjørne på forsiden hos dem) fik jeg det til 159,90 euro, der
> omregnet med fragt blev blev til 1304 kr. Leveret inden for to dage.

Hvad er nærgrænsen, jeg kan ikke rigtig finde nogen precis beskrivelse
af lige den model og det har jo før i tiden været noget af en svaghed ved
de objektiver.
Pico

Fra : Lars [8210]

Dato : 06-02-03 19:13

Pico wrote:

Klip

> [...]

beskrivelse
> af lige den model og det har jo før i tiden været noget af

Hej Pico

Se her:
http://www.photodo.com/prod/lens/sigma.shtml#Sigma

Fra : Pico

Dato : 06-02-03 21:32

Lars [8210] wrote:
> Pico wrote:
>
> Klip
> Hej Pico
>
> Se her:
> http://www.photodo.com/prod/lens/sigma.shtml#Sigma

Tak for adr.
Jeg har fundet mere om det på nettet nu. Skulle lige spores
godt ind.
Har bestilt et. Det er første gang jeg køber i Tyskland så det
bliver spændende.
Pico

Fra : Jagner

Dato : 18-07-03 10:00

"Hans Chr. Sørensen" skrev d. 06-02-03 11:20 dette indlæg :
> [...]
med
> fragt blev blev til 1304 kr. Leveret inden for to dage.

Hvad med told og moms når man køber i Tyskland, skal det ligges oveni
nrå man handler i EUlande, og i så fald, hvor mange procent skal man
ligge oveni prisen.

Jacob

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-03 10:20

Jagner <Jagner.news@kandu.dk> wrote:

> Hvad med told og moms når man køber i Tyskland, skal det ligges oveni
> nrå man handler i EUlande, og i så fald, hvor mange procent skal man
> ligge oveni prisen.

Der skal i princippet ikke betales afgifter ved handel mellem EU-lande.
Det var jo det, der var hele idéen med det indre marked. Desværre
mangler den danske statskasse penge. Danmark benytter sig derfor af en
frivillig regel om, at hvis en butik sælger for mere end et vist beløb
om året til Danmark (kr. 230.000,- ?), så skal der betales dansk moms i
stedet for moms i salgslandet.
Det er dog ikke dit problem. Den pris, du bliver bedt om at
betale, skal du betale. Butikken kan ikke bagefter bede dig betale mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 18-07-03 15:39

> [...]
> Det er dog ikke dit problem. Den pris, du bliver bedt om at
> betale, skal du betale. Butikken kan ikke bagefter bede dig betale mere.

Jeg har konstateret, at amazon.co.uk følger dette. Derfor bør man se sig om
andre steder også, inden man slår til (hvis man selvf. ikke allerede havde
gjort det

MVH
Bo Holmqvist
www.jerNhesteN.dk

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>