|
| bedste måde at få en maxi til at trække ?? Fra : Thomas |
Dato : 04-02-03 09:21 |
|
Hejsa
efter at konen i længere tid har brokket sig over det ringe træk i hendes
maxi K skilte jeg den igår ad..
Den burde være lovlig, iflg den sælger vi købte den af !!!!!!!!!
Cylinderen var planet 3 mm i bunden, topstykket 2-3 mm, derudover var der
taget 10 mm af stemplet mod indsugningen.
Derfor har jeg bestilt ny cylinder, udstødning stempel o.s.v.
Men hvordan får jeg givet maxién det bedste optræk ??
skal jeg bare lade den være lovlig, med ny cylinder burde den kunne trække,
eller skal jeg sætte det planede topstykke på igen.
Og skal man endelig lave en knallert ulovlig er det så ikke meget bedre at
tage plumpen ???
thomas
| |
P.N. (04-02-2003)
| Kommentar Fra : P.N. |
Dato : 04-02-03 14:34 |
|
Prøv med et Powerluft filter af største størrelse og husk at omdyse din
karburator...
"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
news:nHK%9.52392$Hl6.6685759@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> efter at konen i længere tid har brokket sig over det ringe træk i hendes
> maxi K skilte jeg den igår ad..
>
>
> Den burde være lovlig, iflg den sælger vi købte den af !!!!!!!!!
>
> Cylinderen var planet 3 mm i bunden, topstykket 2-3 mm, derudover var der
> taget 10 mm af stemplet mod indsugningen.
>
> Derfor har jeg bestilt ny cylinder, udstødning stempel o.s.v.
>
> Men hvordan får jeg givet maxién det bedste optræk ??
>
> skal jeg bare lade den være lovlig, med ny cylinder burde den kunne
trække,
> eller skal jeg sætte det planede topstykke på igen.
>
>
> Og skal man endelig lave en knallert ulovlig er det så ikke meget bedre at
> tage plumpen ???
>
> thomas
>
>
| |
Klaus G. (04-02-2003)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 04-02-03 17:47 |
|
"P.N." <preben-d@nielsen.mail.dk> wrote in message
news:3e3fc0f1$0$134$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Prøv med et Powerluft filter af største størrelse og husk at omdyse din
> karburator...
>
Jeg tror godt nok at den forøgede effekt, kun er noget man kan måle sig frem
til.
Start med at tag plumpen, det giver en hel del. Se om det ikke er nok.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
| |
Tonny Poulsen (04-02-2003)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 04-02-03 17:59 |
|
"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse >
> Cylinderen var planet 3 mm i bunden, topstykket 2-3 mm, derudover var der
> taget 10 mm af stemplet mod indsugningen.
>
> Men hvordan får jeg givet maxién det bedste optræk ??
Hvis jeg har forstået dit inlæg rigtigt, svarer de nævnte indgreb til at
hakke stemplet 13mm. og det kan sådan en maxi sgu ikke klare. Omkring 8-9
mm. er max. ellers bliver resultatet et sløvt optræk, du kan jo bare prøve
at sætte et nyt stempel i og se om ikke den kører bedre, det er også helt
forkert at tage af bunden af cylinderen da man dermed sænker skylle
kanalerne, det modsatte er noget bedre. lyder som om du har været udsat for
noget af en hjemmefusker.
mvh tp
| |
Tim Sørensen (04-02-2003)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 04-02-03 18:40 |
|
"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote
> skal jeg bare lade den være lovlig, med ny cylinder burde den kunne
trække,
> eller skal jeg sætte det planede topstykke på igen.
Et velplanet topstykke vil give knallerten et
absolut mærkbart bedre optræk!
Hvis den så sammetidig skal være så lovlig
som muligt, så kan du sagtens nøjes med dette.
--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Thomas (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 05-02-03 15:48 |
|
Havde lige en 1/2 time igår aftes og satte nogen af de nye ting på, bla cyl
og stempel..
Jeg tror jeg nøjes med at sætte det planede topstykke på i starten, det er
ikke farten der er afgørende for hende, bare den kan trække hende op af
bakkerne.
hvor meget må topstykket planes ???
thomas
| |
Tim Sørensen (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 05-02-03 15:51 |
|
"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote
> Havde lige en 1/2 time igår aftes og satte nogen af de nye ting på, bla
cyl
> og stempel..
>
> Jeg tror jeg nøjes med at sætte det planede topstykke på i starten, det er
> ikke farten der er afgørende for hende, bare den kan trække hende op af
> bakkerne.
>
> hvor meget må topstykket planes ???
Sidst jeg planede et topstykke var der kun 1mm krave tilbage.
Du skal bare være 100% sikker på at det er helt lige!
--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Calle. (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 05-02-03 16:36 |
|
Thomas wrote:
> Havde lige en 1/2 time igår aftes og satte nogen af de nye ting på,
> bla cyl og stempel..
>
> Jeg tror jeg nøjes med at sætte det planede topstykke på i starten,
> det er ikke farten der er afgørende for hende, bare den kan trække
> hende op af bakkerne.
>
> hvor meget må topstykket planes ???
>
Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Brian Axelgaard (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 05-02-03 17:22 |
|
"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
news:3e41300f$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
Sygt nok... der er der jo nok ikke mange der ved...
| |
Calle. (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 05-02-03 18:46 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
> news:3e41300f$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
>
> Sygt nok... der er der jo nok ikke mange der ved...
læs har spørgsmål! der står *må*
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Brian Axelgaard (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 05-02-03 22:17 |
|
"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
news:3e414eb0$0$121$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Sygt nok... der er der jo nok ikke mange der ved...
>
> læs har spørgsmål! der står *må*
Forstå hans spørgsmål! Der spørges om hvor meget man må (læses: kan) plane
et topstykke. Det han ønsker at vide er naturligvis, hvor meget topstykket
kan planes uden det går galt...
| |
Tim Sørensen (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 06-02-03 10:04 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote
> Forstå hans spørgsmål! Der spørges om hvor meget man må (læses: kan) plane
> et topstykke. Det han ønsker at vide er naturligvis, hvor meget topstykket
> kan planes uden det går galt...
Også sådan jeg forstod et.
--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Martin L. Johansen (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 06-02-03 10:22 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> Forstå hans spørgsmål! Der spørges om hvor meget man må (læses: kan) plane
> et topstykke. Det han ønsker at vide er naturligvis, hvor meget topstykket
> kan planes uden det går galt...
Ja det var meningen med det, men det var ikke det han spurgte efter... :)
--
Martin L. Johansen
| |
Brian Axelgaard (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 06-02-03 12:38 |
|
"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message
news:uOp0a.54817$Hl6.6947039@news010.worldonline.dk...
> > Forstå hans spørgsmål! Der spørges om hvor meget man må (læses: kan)
plane
> > et topstykke. Det han ønsker at vide er naturligvis, hvor meget
topstykket
> > kan planes uden det går galt...
>
> Ja det var meningen med det, men det var ikke det han spurgte efter... :)
hehe, nej ikke ord-ret ligefrem :)
| |
Martin L. Johansen (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 06-02-03 13:56 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> hehe, nej ikke ord-ret ligefrem :)
Det er jo det
--
Martin L. Johansen
| |
Calle. (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 06-02-03 15:50 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message
> news:uOp0a.54817$Hl6.6947039@news010.worldonline.dk...
>>> Forstå hans spørgsmål! Der spørges om hvor meget man må (læses:
>>> kan) plane et topstykke. Det han ønsker at vide er naturligvis,
>>> hvor meget topstykket kan planes uden det går galt...
>>
>> Ja det var meningen med det, men det var ikke det han spurgte
>> efter... :)
>
> hehe, nej ikke ord-ret ligefrem :)
Nej det danske sprog er et svært sprog. danskerne kan det åbenbart ikke
engang selv
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Brian Axelgaard (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 06-02-03 16:13 |
|
"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
news:3e4276e0$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej det danske sprog er et svært sprog. danskerne kan det åbenbart ikke
> engang selv
Det er netop det er der en af ulemperne ved usenet... der skal altså ikke
meget til før man misforstår (eller ikke forstår) hvad der bliver
spurgt/svaret...
| |
Calle. (06-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 06-02-03 16:23 |
|
Brian Axelgaard wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message
> news:3e4276e0$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nej det danske sprog er et svært sprog. danskerne kan det åbenbart
>> ikke engang selv
>
> Det er netop det er der en af ulemperne ved usenet... der skal altså
> ikke meget til før man misforstår (eller ikke forstår) hvad der bliver
> spurgt/svaret...
Jeps enig, man kan hurtigt komme til at skrive noget andet end det man
mener.
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Tim Sørensen (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 05-02-03 17:57 |
|
"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote
> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
NEJ ER DET RIGTIGT!?
Det vidste jeg slet ikke.. :o
Har du ngået i kloster eller noget iden retning?
--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Calle. (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 05-02-03 18:47 |
|
Tim Sørensen wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote
>> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
>
> NEJ ER DET RIGTIGT!?
>
> Det vidste jeg slet ikke.. :o
> Har du ngået i kloster eller noget iden retning?
Du har heller ikke læst spørgsmålet, der står *må*
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Martin L. Johansen (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 05-02-03 18:04 |
|
Calle. wrote:
> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
he heh he, ja han får da svar på det han spørger om
Hvor meget det så _kan_ planes er en anden side af sagen. Men det _må_ ikke
planes som der jo spørges om
--
Martin L. Johansen
| |
Calle. (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 05-02-03 18:45 |
|
Martin L. Johansen wrote:
> Calle. wrote:
>
>> Et topstykke må IKKE planes, så er knallerten ulovlig.
>
> he heh he, ja han får da svar på det han spørger om
>
> Hvor meget det så _kan_ planes er en anden side af sagen. Men det
> _må_ ikke planes som der jo spørges om
Ja når han skriver *må*, så er det jo det man skal svare på, og ikke hvor
meget det kan!
At der så ikke er alle der læser hvad der står er så noget andet.
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Martin L. Johansen (05-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 05-02-03 19:01 |
|
Calle. wrote:
> Ja når han skriver *må*, så er det jo det man skal svare på, og ikke hvor
> meget det kan!
Korrekt.
> At derså ikke er alle der læser hvad der står er så noget andet.
Det må blive deres hovedpine
--
Martin L. Johansen
| |
Hans-Jacob Møgelmose (04-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans-Jacob Møgelmose |
Dato : 04-02-03 20:06 |
|
> Derfor har jeg bestilt ny cylinder, udstødning stempel o.s.v.
Personligt ville jeg gøre en af disse:
Nem udgave:
Plane Topstykket og Hakke ca. 5mm af stemplet
Grundig udgave:
Plane Topstykket
Hakke ca. 5mm af stemplet
Smide forrøret til udst. ad helvede til og købe et 28mm og smide på istedet
Fjerne plumben*
Bore studsen op til 14mm og file det sidste til 15mm
File karb større**
Polere skyllekanalerne i blokken
Alt dette _burde_ ikke koste dig penge udover forrørret
*Bor med en søjleboremaskine ned langs ydersiden af plomben hele vejen
rundt.. med et stærkt bor da låseringen til plumben er "hærdet"..
Det "siges" at hvis du laver en firkant på størrelse med din studs vil den
blive hurtigere end med et rundt hul. Ellers bare bor op til din studs'
størrelse
**Skille Karb. af og fil i toppen og _kun_ i toppen et par millimeter så
hullet ligner "0" istedet for "O"
Bemærk! dette giver garanteret en MASSE omdr. og det er ikke godt for
krumtap lejerne så du kan evt. smide et større tandhjul foran eller bagpå..
16 foran og 47 (std) eller 13 foran (std.) og 35->37 bagpå
Men tror ikke lovlig længere?
Mvh.
Hans-Jacob
| |
Kasper Munch (07-02-2003)
| Kommentar Fra : Kasper Munch |
Dato : 07-02-03 20:24 |
|
Hej Ng,
I lyder som nogen fyre der ved hvad det handler om, jeg har jo altid svoret
til puch maxi, købte den første da jeg var blevet konfi, tunede den efter
alle kunstens regler og fik den til at rende 105km/t målt efter min fars
bil. MEn nu har jeg fået bil og problemet er så at nåe man når hen sidst på
måneden, så er det at pengene slipper op. derfor har jeg købt en puch maxi
for en ramme dåsebajere, skilt den af, malet den med 2 dåser spray fra
silvan, brugt 42kr på nye pakninger, og så er jeg biligt kørende.
Nu skal jeg så lige have den til at køre lidt raskerer, men har ikke råd til
fabriks tun, så vil selv udføre tunningen som beskrevet tidligere i denne
tråd.
Nå, nu til sagen, hvad er den bedste måde at hakke stemplet på? Jeg har i
forvejen fjernet plumben, planet topstykket og filet karburatoren, samt
poleret alt der er at polere..
Hvordan hakker jeg stemplet bedst og nemmest?
Mvh Kasper Munch
"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e400f07$0$138$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Derfor har jeg bestilt ny cylinder, udstødning stempel o.s.v.
>
> Personligt ville jeg gøre en af disse:
> Nem udgave:
> Plane Topstykket og Hakke ca. 5mm af stemplet
>
> Grundig udgave:
> Plane Topstykket
> Hakke ca. 5mm af stemplet
> Smide forrøret til udst. ad helvede til og købe et 28mm og smide på
istedet
> Fjerne plumben*
> Bore studsen op til 14mm og file det sidste til 15mm
> File karb større**
> Polere skyllekanalerne i blokken
> Alt dette _burde_ ikke koste dig penge udover forrørret
>
> *Bor med en søjleboremaskine ned langs ydersiden af plomben hele vejen
> rundt.. med et stærkt bor da låseringen til plumben er "hærdet"..
> Det "siges" at hvis du laver en firkant på størrelse med din studs vil den
> blive hurtigere end med et rundt hul. Ellers bare bor op til din studs'
> størrelse
>
> **Skille Karb. af og fil i toppen og _kun_ i toppen et par millimeter så
> hullet ligner "0" istedet for "O"
>
> Bemærk! dette giver garanteret en MASSE omdr. og det er ikke godt for
> krumtap lejerne så du kan evt. smide et større tandhjul foran eller
bagpå..
> 16 foran og 47 (std) eller 13 foran (std.) og 35->37 bagpå
>
>
> Men tror ikke lovlig længere?
>
> Mvh.
> Hans-Jacob
>
>
| |
Brian Axelgaard (07-02-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 07-02-03 23:49 |
|
"Kasper Munch" <kasper_munch@hotmail.com> wrote in message
news:3e4407b7$0$13263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nå, nu til sagen, hvad er den bedste måde at hakke stemplet på? Jeg har i
> forvejen fjernet plumben, planet topstykket og filet karburatoren, samt
> poleret alt der er at polere..
>
> Hvordan hakker jeg stemplet bedst og nemmest?
Opret en ny tråd - det tror du får bedre svar ud af... det er ikke sikkert
at alle ser dit svar her.
| |
|
|