De glemte 80´er hits
Fra : Heinz

Dato : 02-02-03 16:07

Jeg har siddet og har studeret en masse danske 80´er opsamlinger
lige fra den gamle Just Cant Get Enough til noget af det nyeste fra
Absolute og har sammenlignet med de original vinyler at jeg har
fra 80´erne.
Utroligt, samtlige pladeselskaber kører i samme hak med de samme tracks.
Ikke en eneste indeholder f.eks danske tracks og de er faktisk meget
søvdysende fordi at man har hørt de numre 1000 gange før.
Hvorfor har de dog glemt dem her:

Eurythmics, faktisk alle andre tracks fra 80´erne. De kører konstant
i de 2 samme numre: There must be an angel og Sweet dreams
Scotch - Discoband, mest brugte nummer fra dem er Take me up.
Kim Wilde, alle andre tracks, alle bruger Kids in america
og den er blevet kedelig forlængst.
Amanda Lear - Follow me, selv om at originalen er fra 78 lavede hun
en del disco versioner der rykkede stort på discotekerne i 80´erne.
Gangway - My girl and me, hvordan pokker kan man glemme den ?
Rockers by choice - Engel, det største 80´er track fra dem.
TV2 , mangler fuldstændigt på alle.
Gnags, endu en mangel på alle.
Sanne, uha hvordan kunne de glemme hende ?
Dodo, endu en overset person.
Sigue Sigue Sputnik, samtlige store tracks. Ikke et af mine utallige 80´er
opsamlinger har noget med dem, godt man har original vinylerne med dem
stadigvæk.
Honesty 69 - French kiss, forefindes ikke på nogen af mine.
FunFun - Happy Station, alle bruger Collor my love, og den er dælme kedelig
efterhånden.
Edelweiss - Bring me edelweiss, ingen har den på programmet
Valerie Dore - The night, en rigtig Italo classic.
Laid Back - High society girl, den der dukker op gang på gang er White
horse.
Nena - Nur geträumt, alle bruger 99 Luftballons og den er blevet trættende
for mange år siden.

Jeg kunne selvfølgtelig fortsætte i en uendelighed, men faktum er at de
danske 80´er opsamlinger er begyndt at blive ekstremt kedelige fordi at de
alle kører i samme hak med de samme tracks.
Er det ikke snart på tide at støve nogle af de glemte tracks af og bruge
dem istedet for de samme numre om og om igen som folk er begyndt at blive
trætte af ?

Heinz

Fra : Lars Rindsig

Dato : 02-02-03 17:14

Heinz wrote:
> Jeg har siddet og har studeret en masse danske 80´er opsamlinger

Dem har jeg ikke lige så mange af, men

> Eurythmics, faktisk alle andre tracks fra 80´erne. De kører konstant
> i de 2 samme numre: There must be an angel og Sweet dreams

Det meste af det, Eurythmics lavede var altså også middelmådigt, i
bedste fald. De to numre, du nævner, er ubeinget højdepunkter i deres
karriere. Men "I Saved The World Today" fra Peace-pladen er faktisk også
et ret godt nummer. Jeg ved ikke, om hele LP'en er lige så god, for jeg
har ikke hørt den, men det er naturligvis heller ikke 80'er-musik.

> Rockers by choice - Engel, det største 80´er track fra dem.

"Engel" er et meget, meget dårligt nummer. Jeg foretrækker til enhver
tid "Jeg sumper", som ud over at være ret morsomt er et rigtigt
udmækrmet stykke socialrealisme, fremfor den dér påtagede
Nørrebronx-gangsta-udenpå-men-følsomme-indeni-attitude, som de har på
"Engel."

Lars

Fra : Søren Rohde

Dato : 02-02-03 19:35

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

> [...]
> udmækrmet stykke socialrealisme, fremfor den dér påtagede
> Nørrebronx-gangsta-udenpå-men-følsomme-indeni-attitude, som de har på

*LOL*

Hørt, helt enig. Tankevækkende at "Stemmen i mit liv" minder så meget om
den - og alligevel fik lov til at se dagens lys. Køli Kaj, hahahaha.

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Søren Rohde

Dato : 02-02-03 17:18

"Heinz" <tomatoking@thebottle.com> skrev i en meddelelse

[snip en masse dejlig musik]

> [...]
> dem istedet for de samme numre om og om igen som folk er begyndt at blive

[snip]

Der er penge i opsamlinger, og derfor er der så mange af dem. Og da det er
lette penge lader pladeselskaberne sig friste til den store gang genbrug.
Således er det meget normalt at en "best of....." får ny titel eller gøres
til en del af en tre-cd-box. Jeg var engang lige ved at købe en
"nu-er-den-her" med 2CD. Da jeg rendte playlisten igennem så jeg at jeg
havde den derhjemme - og at den var udkommet mere end 10 år før. Bare med en
anden titel.... Numre og rækkefølge var uændret. Prøv at rippe en af dine
opsamlings-cd´er over på computeren, og se hvilken titel den finder på
cddb - det kan sagtens være noget helt andet end det der står på omslaget.
Eller CD1 og CD2 kan hedde noget forskelligt.

Jeg kunne også lave en lang liste over numre der burde være med. Men det
tager for lang tid -. og jeg har en stor del af favoritterne på vinyl. For
hvor er Bobby Orlando, Patrick Cowley og Georgio Moroder produktionerne
henne på alle de opsamlinger????

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-02-03 00:30

Søren Rohde <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> hvor er Bobby Orlando, Patrick Cowley og Georgio Moroder produktionerne

Bobby Orlando er kanon. Har dem som mp3

Patrick Cowley er også fedt.

Georgio Moroder - har From here to eternity på CD - konge !!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 03-02-03 11:33

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

For

> Bobby Orlando er kanon. Har dem som mp3

<moralprædikemodem on>

Hvorfor pokker støtter du så ikke manden, og køber hans musik?!

<moralprædikemode off>

> Med venlig hilsen Jesper

Kunne ikke dy mig, undskyld :)

Lars B

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-02-03 14:39

<lars@zulfo.dk> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> For

> <moralprædikemodem on>
>
> Hvorfor pokker støtter du så ikke manden, og køber hans musik?!

Fordi han har lavet 1 eller 2 gode numre.

Jeg har fx. Toto's Hydra på CD - da jeg synes det er en fremragende
plade, som jeg ikke gider høre som mp3, men Bobby O. lever jeg med som
mp3.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Søren Rohde

Dato : 03-02-03 15:52

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i to forskellige
meddelelser:

Korrekt - Bobby Orlando er god. Han stod bag en hel bølge af musik op gennem
firserne, mest kendt er Pet Shop Boys, men ogs under eget navn, Flirts og
Divine mfl.

> Fordi han har lavet 1 eller 2 gode numre.

Arh det passer jo ikke... Kan da nævne en hel stribe - og det gør jeg måske
en dag. Men tjek lige http://www.hinrg.net der er et rent Bobby O site. På
deres message board er der netop en tråd om hvad der er det bedste fra Bobby
Orlandos hånd.

Og apropos Lars B´s spørgsmål ("Hvorfor pokker støtter du så ikke manden, og
køber hans musik?!") så har jeg prøvet mange steder uden held. Jeg har en
del på brugt vinyl, men intet på CD. Har været heldig at finde Best Of
Divine på CD, men det er også alt. Så hvis nogen ved hvor man kan købe de
fedeste mix vil jeg gerne vide det. Vil hellere have komplette versioner på
LP/CD end dårlige versioner som .mp3

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-02-03 16:08

> [...]

> fedeste mix vil jeg gerne vide det. Vil hellere have komplette versioner på

Nemlig. Jeg har også været på jagt efter fx. Suzi Lane Ohh la la og
Ritchie Family's Bad reputation og Put your feet to the beat. Dén fandt
jeg i Lyngby Storcenter til 39,-, men desværre var numrene forkortet til
ca. 3:30 - de originale er ca. 7 minutter. Hva dkan jeg bruge det til ?

Længe leve mp3 og LimeWire.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 18-02-03 23:33

> [...]

>firserne, mest kendt er Pet Shop Boys, men ogs under eget navn, Flirts og

Og Oh Romeo og One Two Three.
Kan man lide Bobby O, kan man sikkert også tåle Fancy.
Og Fancy er endda stadigt aktiv.

> [...]
>fedeste mix vil jeg gerne vide det. Vil hellere have komplette versioner på

Jeg har kun set andre kunstneres tvivlsomme output (Pet Shop Boys undtaget, Orlando
lavede svjh noget demoarbejde for dem før de blev rigtigt kendte, og senere mixede de
det om. Lad vær' og skyd mig hvis jeg husker forkert). Jeg går ikke længere efter et
medie med kun nogle få ting jeg ønsker at eje, men derimod efter originaler hvis de
er til at betale. Men ikke alles købevaner lægger op til at lave en samling. Dertil
kræves mere end blot behovet for at høre en sang.

Mine 12''-singler og LP laver jeg både til audio-cd og til mp3, så kan jeg høre mine
kostbare originalmedier uden at slide dem uanset hvor jeg er. Jeg tager også en MP3
kopi af mine albums, det var noget jeg begyndte på som reaktion på at jeg mistede
nogle cd'ere på en udflugt deriblandt Miles Davis +19 - Miles Ahead. Havde jeg
dengang haft mp3 eller havde jeg haft Miles Ahead som LP, havde jeg ikke mistet min
cd-skiver, nu har jeg blot cd-coveret og cd-æsken. (Hulk). Jeg søger nu efter en
brugt CD / LP.
Jeg kan ikke forstå at så mange ikke længere benytter vinyl, og finder en
undskyldning for ikke at pakke pladespiller og plader ud når de flytter sammen/væk
fra hinanden, men disse folk vil åbenbart gerne købe det om igen eller hente det
bedste som mp3 på nettet.

Jeg har for nyligt fået en kommentar til mit brug af MP3 formatet fra en musik
producer. Han syntes også at mp3 er et udemærket medie, som også han benytter til
screening; er materialet interessant nok til at bruge penge på en original - uanset
om det er nye CD'ere eller brugt cd & vinyl på auktioner. Man kan med en mp3 danne
sig et indtryk af om man vil eje originalen eller det ikke lyder interessant nok til
at ville bruge penge på vinylen på auktion/butik, og måske nøjes med en opsamling med
den alm. version eller et CD genoptryk af et album. Og endda udskyde det til man ved
lejlighed falder over det. En kopi af egne originalmedier er også godt, når manefter
en fest opdager at en plade eller CD ikke kan afspilles mere grundet små uheld i
løbet af arrangementet. Og for at imødekomme dit spørgsmål om hvor man kan skaffe sig
originalt LP/CD materiale med Bobby O. Så brug mp3 på nettet til at finde ud af hvor
meget du vil ofre på de enkelte sange, og gå derefter ud og søg på for eksempel disse
steder:

http://www.vinylrecords.co.uk/ de har 15.000 plader deriblandt ogs maxisingler fra
80erne. Man kan downloade en zippet liste.

http://www.gemm.com dette er et dyrt sted at shoppe, men forener mange special
butikker specielt i det store udland.

http://www.razormaid.com hvis man husker Bobby O. bør firmaet bag dette site også
virke velkendt.

http://www.ebay.com her kan man være heldig at finde mange ting både fra 80erne men
også fra andre årtier.

http://www.qxl.dk her kan man finde mange listede plader.

http://www.aok.dk her er der et sted en guide over lidt over 20 pladebutikker i
københavn, og med en søgning på nettet burde man nemt kunne finde andre butikker som
ligger udenfor eller som blot findes på nettet. Der er jo altså også steder som ikke
er på nettet andet end som opslag på adressen hvor de befinder sig.

og på nettet finder man ihvertfald nogle:

http://www.mysterymanrecords.dk
http://www.soundstation.dk
http://www.accord.dk
http://www.asp-music.com

Jeg kunne sikkert finde flere steder men jeg vil lkade det være en øvelse i at bruge
et øjeblik på selvhjælpsafdelingen her: http://www.google.com/advanced_search?hl=da

Men istedet kan diskussionen om et originalt medie og det at støtte en kunstner jo gå
hen og blive meget længere...............

Det kan være lidt problematisk at ville være så lovlydig at man har et spritnyt medie
med den ønskede sang på. Og så er der tvivlen om man, skulle man være heldig nok til
at kunne skaffe sig et sådant nyt medie, nu også gør det moralsk rigtige; belønner
talentet som er ophav til den ønskede sang.

Prøv at se på den danske sangskat. Det koster omtrent det samme i Danmark og udland
at lave et genoptryk i samme oplag, men hvor der er mulighed for at afsætte en stor
mængde genoptryk af een ting i udlandet er det danske marked meget mindre og det er
derfor en større satsning at lave genoptryk af ældre dansk musik både fordi det
bliver i mindre oplag, og dermed dyrere per medie - især for førsteoplaget på en CD
af et gammel LP. men også fordi man skal være rimeligt sikker på afsætningen før man
giver sig i kast med genudgivelsen.
Dermed er det ikke altid at et originalt eller genoptrykt medie kan skaffes, selvom
lysten til at eje et kommer over en. Eller et det er overkommeligt at købe et medie
til dagspris på det tidspunkt.

Incitamentet til at gå efter et originalt medie eller i det mindste betale sig til et
lovligt medie er hvis de selskaber som ejer rettighederne til medierne gernudgiver
dem i den form som tjener de flestes umiddelbare ønske, at kunne høre sange igen på
et medie de har adgang til. Det kan være vinyl ikke er aktuelt for dem, men måske har
de CD eller sågar blot en afspiller til musik i elektronisk form. Er man ikke samler
og kan man leve med en elektronisk udgave, eller en cd lavet blot til køber, er det
måske en løsning at skaffe sig den fra de steder hvor man trods alt kan få nogle
sange, elektronisk, sange efter eget valg på et cd-medie hvad enten det er brugeren
selv eller salgsleddet som laver.

Problemet er at det er meget svært at motivere selskaber til at at gøre en indsats
for at bevare deres marked og samtidigt være på talefod med deres kunder. Jeg er
meget afventende overfor musikselskaberne, idet jeg ikke føler mig specielt
velbetjent hvis jeg skal søge efter musik jeg vil købe. Det er jo ikke alle
lovovertræderne som faktisk nægter selskaberne indtjening, mange benytter alternative
medier og veje til at få sange de ønsker fordi selskaberne ikke gør dem tilgængelige.
Hverken på de steder hvor man kan købe CD'ere lavet i forvejen, med brugervalgte
sange, eller blot med elektroniske udgaver som hentes efter køb. Problemet er også at
selskaberne ikke blot vælger hvad der skal udgives hvornår og hvor lidt du får får
dine penge, men også vil bestemme hvordan det skal benyttes i dine hænder.
hvad er det egentligt man køber. Er det mediet eller blot retten til at høre det på
den måde selskabet vil det? Skulle vi ikke blot kræve at selskaberne har et lytterum
og man så kommer forbi til aftalt tid og så spiller de det for en, som man vil høre?

Jeg gad nok se om ikke vi ser enten tidligere store pladeselskaber som fordi de ikke
vil følge med tiden idag bukker under pga manglende salg af nye kunstnere og forkert
eller ensporet satsning på ældre musik. Og kun de få som forstår at tage det nye
medie, internettet, til sig som et sted at lave en god handel og på lige så gode
hvilkår som før. Den tøvende satsning hvor man ser kopibeskyttede elektroniske
udgaver, tidsbegrænsede udgaver og måske i fremtiden rigtigt forkrøblede udgaver som
virker i endnu mere begrænsede miljø, ser jeg ikke som et tegn på god vilje, snarrere
et tegn på at den gamle vilje stadigt har for godt fat.

Nyere selskaber vil være mere åbne overfor intettet, og bruge det mere eller mindre
aggresivt som et naturligt salgmedie men ældre selskaber vil være hæmmet af deres
trang til endeløs kontrol - hvor har du måske gået hen og købt en plade eller CD
eller videobånd/DVD og fået muligheden for kun at købe til fuldpris i fald det du
øænskede var blandt de nyeste udgivelser, eller mindre pris fordi det er ældre - _OG_
skullet indse at din plade, CD-skive videobånd/DVD-skive ikke virker på andre
afspillere end en mindre del af det totale marked, trods at mærkningen af mediet
stemmer overens med afspilleren [CompactDisc] og VHS er ikke længere det samme. Folk
med et ældre tv uden flere indgange forsøger at se DVD igennem deres videos
scartindgang, det går igennem videoen men pga MacroVision ses det ikke særligt godt
på tv-apparatet som jo ikke fejler noget. Det som fejler noget jo måden det sælges
på.

Vi køber tomme medier for selv at kunne bruge det indkøbte som vi selv vil, på en
anden afspiller eller samler blot de stumper vi selv lytte til på et medie, men
betaler kompensation for kopier som så er ulovlige. Hvorfor er der så kopi-sikring på
det medie man køber?

Der var forleden en artikel i Politiken med Wired som kilde, som har boret lidt i
overfladen af deling af musik på nettet. Det er jo ikke blot forbrugeren som føler
sig røvrendt af selskaberne, det er faktisk også andre. Musikerne får jo ikke bedre
kår blot fordi selskabernes profit måtte blive større.
Og for at fortsætte dem som arbejderlængere ude, med for eksempel tekst eller musik
skrivning får ikke altid det som tilkommer dem. Et eksempel med flere kunstnere som
krediteres for værker de ikke selv er ophavsm/k til florerer flere steder.
Det det handler om er jo ikke at kunstneren som sådan får smør på brødet for sit
arbejde. Smør på brødet er jo egentligt det som kulturstøtteordninger skal give når
deres egen kontrakt for optræden og indspilning er overstået. Derimod vil en oversigt
over brugen af musikstykker fordelt retmæssigt mellem det egentlige ophav til
optagelsen og selskabet som udgiver samme se lidt anderledes ud end den gør idag.
Vi er ikke blot vant til at alle skrantende brancher får et offentligt tilskud for at
de skal eksistere vi nærer knap så megen bekymring for om de lovligt (og i visse
tilfælde vel-) tjente penge kommer i de rette lommer.
Jeg mener ikke at man fordi man ikke kan være sikker på at man virkeligt belønner en
kunstner, men reelt set blot giver penge til et stort og ikke engang dansk firma som
i sin hin gunstige tid købte sig rettigheden til at udgive en sang og få hele
overskuddet, blot skal lade stå til og enten tage imod alt der findes fra selskaberne
eller mistro dem for at det ikke hjælper den kunstner man reelt køber.
Jeg vil vove den påstand at mange kunstnere ikke ser mere til deres gamle sang på
deres bankbog end det de fik i da de i sin tid fik den udgivet. Jeg mener ikke at
hvis jeg har valget mellem af benytte en elektronisk udgave af en sang på nettet, en
gammel plade, en cd-genudgivelse og et nyt cd album i alle tilfælde støtter talentet
som gjorde sangen mulig.
Køber jeg 4 sange på hver deres album, eller hvis de fire kommer på en opsamling med
14 andre numre er det ikke det samme som ophavet får. Førstegangs salget er vigtigt
idet det angiver hvor salgbar sangen er ifbm opsamlinger senere hen og isf hvilke
slags opsamlinger. Best of udgivelse, Greatest hits udgivelse, Årstids udgivelse,
Ibiza udgivelse, genre udgivelse, selskabs udgivelse, kulturessentiel udgivelse og så
videre.
En sang med Diana Ross kunne findes på stort set alle opsamlinger som berører hende
selv eller Motown og sikkert også andre typer. Hvilket af dem vil ved mit køb sikre
at hun får mest ud af det? Albummet det først optrådte på eller en opsamling som er
lavet senere?

I første omgang er det vigtigt at eje et officielt medie af en sang man ønsker at
inkludere i sin musiksamling, uanset hvilket medie den udgives på. Men som forbruger
er man mere og mere låst, trods teknologiens muligheder til det modsatte. Jo flere
muligheder der er for at benytte musik i sin travle dag des mere besværligt gør
selskaberne det svære af benytte og måtte benytte det man måtte være så heldig at
anskaffe.

Måske er det næste vi ser nogle eller alle af disse:

Når man i fremtiden køber musik skal man betale for
- hvor mange watt sangen skal spilles ved.
- hvilken type afspiller der er tale om.
- hvor man vil afspille det.
- hvor ofte det afspilles.
- hvordan man lytter til materialet.
- hvor mange der er i samme rum som materialet afvikles i.
- hvor længe man ønsker mediets levetid skal vare.

går man videre vil man måske skulle lægge en pant så længe man har mediet, måske
svarende til hvad selskabet bag mediet angiver de vil stå til at tabe på alt
materiale kopieret fra den udgivelse.

-breiler

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-02-03 17:22

In article <6b6dnVpjS7zUqaCjXTWc3Q@giganews.com>,
tomatoking@thebottle.com says...
> [...]
> Hvorfor har de dog glemt dem her:
>
> Honesty 69 - French kiss, forefindes ikke på nogen af mine.

Måske fordi det er en cover version.

> [...]
> dem istedet for de samme numre om og om igen som folk er begyndt at blive

Problemet er vel, ligesom inden for udgivelsen af "almindelig" ny musik:
pladeselskaberne er nogle kyllinger, der ikke tør tage chancer og derfor
satser på det som de er sikre på alle kender. Og når folk så ikke gider
købe deres fine opsamling fordi man allerede har samtlige numre på 17
andre opsamlinger, skriger de op om piratkopiering. *suk*

Midt i halvfemserne kunne man få nogle opsamlinger der vist nok hed Dance
Collection, eller noget i den stil. Der er vist en 10 - 12 stykker af
dem, og det er udelukkende extended dance versioner af numre fra 80'erne
snuppet direkte fra vinyl og pænt restureret. Der er en del numre på som
ellers ikke er at finde på de gængse opsamlinger. Prøv at kigge efter dem
i en brugt pladebiks.

Ellers så besøg Rhino Records (www.rhinorecords.com) de udgiver en bunke
opsamlinger, også mere specielle med musik fra 80'erne.

In The 80s har en hel sektion dedikeret til til 80'er opsamlinger. Her er
endda tracklister og anmeldelser og en enkelte plader.

http://inthe80s.com/compilations/index.shtml

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Heinz

Dato : 03-02-03 18:57

> [...]
>
> In The 80s har en hel sektion dedikeret til til 80'er opsamlinger. Her er
> endda tracklister og anmeldelser og en enkelte plader.

De 2 sites vil jeg fluks kigge på.
Jeg er bla faldet over en site der også ser lovende ud www.htfr.co.uk
De kalder sig Hard To Find Records, en eller anden vinyl forhandler
i England.

Heinz

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-03 02:15

> [...]
> dem istedet for de samme numre om og om igen som folk er begyndt at blive

Ja det kan godt undre mig også. Gad vide om dem der sidder på rettighederne,
sommetider holder et lille udsalg, og således sælger licens til en hel cd,
med et allerede fastlagt indhold, og ikke nok med det, sælger præcist det
samme koncept til flere forskellige. Dette gælder ikke bare Compilations,
men også Albums. Jeg har F eks en med Smokie, ja det vil altså sige, jeg
har to, præcist samme plade, den ene er bare med Smokie, hvor den anden er
meget kraftigt fremhævet, at den er med Alan Barton & Smokie, og det er vel
unødvendigt at nævne, at ordene Alan Barton ikke er nævnt på den anden. Men
jeg kan altså ikke høre forskel på dem, længden og rækkefølgen er også ens,
og spørger jeg cddb, bliver de også identificeret som værende samme cd. Det
samme gælder for cd'er, som på coveret hedder noget så flot som " original
recordings ", som så viser sig at være live albums.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Rohde

Dato : 04-02-03 10:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme gælder for cd'er, som på coveret hedder noget så flot som "
original
> recordings ", som så viser sig at være live albums.

Ja der burde være en lov mod den slags. Ligesom en biograftrailer der _slet_
ikke har noget med filmen at gøre. Måske man kunne få pengene tilbage hvis
man gad brokke sig længe nok (men hvem gider skrige sig hæs i billetsalget
eller hos Fona)

Fra : Uffe Holst

Dato : 05-02-03 15:31

In an article of 2 Feb 2003 Heinz wrote:

> Gangway - My girl and me, hvordan pokker kan man glemme den ?

Fordi vi allerede i 80'erne forsøgte at fortrænge dette skrækkelige
nummer?!

> Laid Back - High society girl, den der dukker op gang på gang er White
> horse.

Ja, High Society Girl er efter min mening Laid Back da de var bedst. Kan
det passe, at det end ikke er på deres egen opsamling, som udkom for et par
år siden. Det fik jeg nemlig at vide af en kammerat, og så gad jeg ikke
kigge nærmere på den opsamling.

> Nena - Nur geträumt, alle bruger 99 Luftballons og den er blevet trættende
> for mange år siden.

Helt enig. Nenas to første plader var helt igennem fantastiske. De to
efterfølgende var også ganske gode.

--
Uffe Holst

Fra : Troels

Dato : 05-02-03 15:36

> [...]
>år siden. Det fik jeg nemlig at vide af en kammerat, og så gad jeg ikke

Faktisk var det med på det album der udkom for nogle år siden der hed
"Medley: Remix af danske 80'er hits" (eller evt. noget mere mundret i den
stil). Det kan godt være det ikke er godt nok når nu man kender originalen,
men jeg synes egentligt det var et helt ok nummer.

/Troels