Hey good looking
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-03 16:55

Er der nogen der ved hvem der spillede "Hey good looking", som Jørgen Mylius
brugte i en eller anden udendelse. Det var ikke med Floyd Cramer. Mylle
brugte en udgave hvor der var et ukristeligt tempo over sangen. I hvilken
udsendelse brugte han den. Var det i programmets start eller slutning?

Men han har også brugt andre Floyd Cramer-melodier. Er der nogen der ved
hvilke og til hvilket program det var og var det til start eller slutning af
programmet.

Jeg synes at jeg kan nikke genkendende til følgende Floyd Cramer-melodier:

Flip Flop and Bob
On the rebound
Java
Chattanoga choo choo
Locers Deepers
Dhrum
The woodchoppers ball

men kan ikke komme på til hvilke programmer det var

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-03 17:49

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3bed66$0$147$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det var ikke med Floyd Cramer. Mylle
> brugte en udgave hvor der var et ukristeligt tempo over sangen. I hvilken
> udsendelse brugte han den. Var det i programmets start eller slutning?

SVAR TIL MIG SELV OG DE MANGE MYLIUS FANS:
Det var da med Floyd Cramer. DR fortæller at den er på lp-en "The best of
country og western". Men så har han i hvert lavet lavet den i en
søvndyssende udgave og en tempo-udgave. Sidstnævnte blev brugt af Mylle´.
Men jeg har endnu ikke fundet denne udgave hos Floyd Cramer, på
musik-lytte-shopping-sider. Så deetttt.... Hmmm...

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-03 02:40

> [...]
> Dhrum
> The woodchoppers ball
>
> men kan ikke komme på til hvilke programmer det var

Hej Åge

Jeg har ikke fundet den endnu med Floyd Cramer, men der gemmer sig da stadig
en af disse Best of Country & Western nede i stakkerne, så det er da muligt
den er derpå. Det nærmeste jeg kom var Bobby Molino & Nutrockers, Tammy
Wynette og til slut Johnny Cash.
Stod der et nummer på den C & W plade.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-03 06:02

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3f19fd$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har ikke fundet den endnu med Floyd Cramer,

SV: Floyd Cramer`s udgave har jeg hørt. Den er på en masse af hans lp-er.
den er meget langsom. Men DR har netop fortalt mig at den var med Floyd
Cramer.
Så er det måske fordi Mylle brugte denne udgave i de aller første Top
20-ere i 1963 og så hurtigt gik over til en heftigere udgave. Eller også har
Floyd Cramer lavert to udgaver at melodien.

> en af disse Best of Country & Western nede i stakkerne, så det er da
muligt
> den er derpå. Det nærmeste jeg kom var Bobby Molino & Nutrockers, Tammy
> Wynette og til slut Johnny Cash.

SV: Nu fortæller du at Bobby Molino også har indspillet melodien. Så kunne
jeg forestille mig at Mylle gik over til at bruge denne udgave ret hurtigt.
Det kunne passe godt med heftigheden. Der er saft suseme "godaw" i Bobby
Molinos musik. Huuuuu ha hvor det kan sparke numse. Det flyver der derudaf i
et hæsblæsende tempo, der kan sparke benene væk under en. Det kunne faktisk
passe meget godt at det skulle vare ham / dem.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-03 17:57

Hej igen Åge

Ja jeg klippede lige det hele. Det skulle da ikke undre mig om det var
Molino's udgave der blev brugt. Jeg var i gemmerne og kigge, for jeg vidste
der skulle ligge et par lp'er med Floyd Cramer, men den var ikke på nogle af
dem. Men jeg ved også der ligger en af disse Best of C & W, hvis jeg ikke
husker helt galt, er det nummer 6, som endnu ikke er kørt ind i systemet,
men det kommer jo nok, efterhånden som jeg får indhentet det forsømte, så
kan det jo være den dukker op. Jeg kan ikke huske om jeg har hørt den med
ham.

M.V.H.....Benny..