Roger Wilco
Fra : ChristianTC

Dato : 31-01-03 12:25

Hej,

Hvad for nogle programmer bruger i når i spiller FPS? Jeg skal bruge den til
Medal of Honor Spearhead, så jeg kan snakke emd mine team kammerater. Jeg
har prøvet Roger Wilco men er ikke imponeret over lydkvalitet og sådan. Så
hvis i kender et rigtig godt program vil jeg blive rigtig glad =O)

MVH
Chris

Fra : Michael Petersen

Dato : 31-01-03 12:27

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> mumbled something in

> [...]
> kammerater. Jeg har prøvet Roger Wilco men er ikke imponeret over
> lydkvalitet og sådan. Så hvis i kender et rigtig godt program vil jeg

Prøv evt Teamspeak ! Det kræver dog at nogen hoster en server !!
Interface og lyd er meget bedre en RW

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : Ding-Dong

Dato : 31-01-03 12:37

ChristianTC skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøvet Roger Wilco men er ikke imponeret over lydkvalitet og sådan. Så
> hvis i kender et rigtig godt program vil jeg blive rigtig glad =O)

Jeg spiller en del DF og jeg/vi bruger GameVoice, det synes jeg er kanon
godt og aldeles anbefalelsesværdigt.
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Tve

Dato : 02-02-03 02:00

Har efterhånden prøvet alt hvad der er hver at prøve på markedet - tæt på ;
O) Nej men jeg er generelt dybt utilfreds med hvad der findes. Jeg har dog
retfærdigvis ikke været ude og smide kroner på nogen programmer.

Yahoo! Messenger 5.5: http://dk.messenger.yahoo.com/
Dansk og brugervenligt. "Støjsvag" og virker rimeligt godt, der kan være
mange på samme "forbindelse samtidig" Har prøvet med op til 5 af gangen. Det
bliver dog følsomt når alle taler samtidig (Hvilket er meget naturligt) Der
ud over smutter min forbindelse med mellemrum når vi er to fra samme IP der
bruger linjen.Hvorfor vides ikke.

AOL Instant Messenger :
http://portal.aol.de/instantmessenger/download/index.jsp
Engelsk - en del baggrundsstøj, men det bedste jeg til dato har prøvet hvis
man kun er to personer der skal tale sammen. Har dog haft en del problemer
med at nogle af mine venner der lige som mig selv bruger Cybercity ikke kan
komme på. Der kan kun være to på denne.

Windows Messenger :
Det er endnu ikke lykkedes mig at komme på denne, så erfaringen er ringe.

ICQ :
Har ikke forsøgt mig på denne da jeg ikke har hørt godt om programmet til
talechat

TeamSpeak :
Engelsk - Skulle virke rigtigt godt. Virker meget avanceret at sætte op.
Virker som en slags server for deltagere. Mener at der kan være op til 8
deltagere samtidig. Har haft den oppe at køre 1 gang og der var lyden rigtig
god. Har mistet modet med denne, da den er for avanceret at sætte andre ind
i.

Netmeeting :
Kan ikke få den til at køre under Windows XP

Trillian :
Skulle kunne samle alle de ovenstående programmer i èt, men da jeg
installerede denne kunne jeg ikke talechatte mere. Jeg kan ha misforstået
noget, men så hører jeg gerne om det.

Battlecom: Har aldrig fået det til at virke.
EyeBall 2.2 (til videochat - ikke sikker på den kan bruges til kun talechat)

Mvh Tve

Her er hvad en anden skrev på www.kandu.dk :

Hej,

har også søgt højt og lavt efter et godt program til voicechat, men har
endnu ikke fundet noget jeg finder fuldt tilfredsstillende, men vil lige
bidrage med mine erfaringer.

Gamevoice:
Virker efter min mening godt, støjsvagt osv. desværre har jeg tit problemer
med at connecte, og værst af alt man skal have en licens for at være over 4
personer på ad gangen.

Windows messenger:
Har aldrig fundet et bedre program til tomands-chat, undre mig lidt over at
du ikke kan få det til at virke, for det er da ret simpelt...

Roger Wilco:
Nok den største skuffelse jeg er stødt på, havde fået det anbefalet af
mange, men jeg fandt det ustabilt, støjende og generelt ret skidt.... men
det kræver vist ikke særlig mange ressourcer

Teamspeak:
Har jeg også forsøgt mig med, men det er aldrig rigtigt lykkedes mig at få
det til at fungere ordentligt.

Trillian har vist ingen voicechat funktion (mit v. 0.73 har i hvert fald
ikke). Men det er nu praktisk at slå alle sine messenger programmer sammen i
ét.

hilsen
Henrik Jarlov

Fra : ChristianTC

Dato : 02-02-03 21:33

"Tve" <Tve@Haderspam.dk> wrote in message
> [...]
Der
> ud over smutter min forbindelse med mellemrum når vi er to fra samme IP

Hej Allesammen

Tak for jeres rigtig gode svar =O) Jeg har downloadet Gamevoice og jeg synes
det virker rigtig godt og det er nemt at installere. En virkelig fin detalje
er at den kompatibel med Messenger så alle ens kontakter bliver flyttet over
i Gamevoice. Dog kan det godt få spillet til at lagge lidt men jeg tror også
det kræver en del båndbredde så der skal jeg bare have en hurtigere
forbindelse (min forbindelse nu er Kabel 256/64)

MVH
Christian