/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hvalpen kan ikke være alene hjemme!!
Fra : Michael


Dato : 30-01-03 23:19

Hej
Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.


Hilsen
Mikael



 
 
Holm (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 30-01-03 23:25


Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
> hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
>
>
> Hilsen
> Mikael
>
>

Hej Mikael

I har lige fået ham ?
Tag jeres tålmodighed frem med det samme.....!!!

Han er utryg ved det nye , og tænk lige på at han kommer fra mor , hvor alt
var trygt og rart.
Han aner jo ikke hvilke husregler I har vel , så dem skal han lige lære
først , og det tager altså tid.

Fotæl hvad I gør når I går fra ham , og hvor længe er han alene , og hvordan
har I trænet ham til at være alene , for det er jo vigtigt !??
I er nødt til at lære ham lidt af gangen , små hvalpe har ikke specielt godt
af at blive ladt alene uden "flokken" , det er vanskeligt , og resultatet
bliver ofte at de ødelægger ting i afmagt.
Han skal vænnes langsomt til det .

Det er altså jer , der må finde tålmodigheden frem.......)

Hvordan motiverer I ham om dagen ?

Hilsen Holm



Michael (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 31-01-03 01:09

Fotæl hvad I gør når I går fra ham , og hvor længe er han alene , og hvordan
har I trænet ham til at være alene , for det er jo vigtigt !??

VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE KLOGE
HOVEDER!

Hvordan motiverer I ham om dagen ?

ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?












"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
news:3e39a937$0$71648$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej
> > Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være
alene
> > hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> > Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
> >
> >
> > Hilsen
> > Mikael
> >
> >
>
> Hej Mikael
>
> I har lige fået ham ?
> Tag jeres tålmodighed frem med det samme.....!!!
>
> Han er utryg ved det nye , og tænk lige på at han kommer fra mor , hvor
alt
> var trygt og rart.
> Han aner jo ikke hvilke husregler I har vel , så dem skal han lige lære
> først , og det tager altså tid.
>
> Fotæl hvad I gør når I går fra ham , og hvor længe er han alene , og
hvordan
> har I trænet ham til at være alene , for det er jo vigtigt !??
> I er nødt til at lære ham lidt af gangen , små hvalpe har ikke specielt
godt
> af at blive ladt alene uden "flokken" , det er vanskeligt , og resultatet
> bliver ofte at de ødelægger ting i afmagt.
> Han skal vænnes langsomt til det .
>
> Det er altså jer , der må finde tålmodigheden frem.......)
>
> Hvordan motiverer I ham om dagen ?
>
> Hilsen Holm
>
>



Sander s (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Sander s


Dato : 31-01-03 06:52


Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e39beb8$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
> GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE
KLOGE
> HOVEDER!

Der er ingen grund til, at råbe. Holm har givet jer et pænt svar. Hvis i
ikke ønsker et svar, så lad dog være med, at spørge.

En hvalp skal starte med, at være alene i et par minutter af gangen,
hvorefter man kommer tilbage til den. Når den er sikker i det, kan man
gradvist øge tidsrummet. Tjek evt. dette link :

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/hund.html

Kig under hundeskolen. Der er en masse gode råd til, alene hjemme træning og
anden træning af hunden.


> ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?


Nej, det er ikke nok. Gåturene er bl.a. med til, at vænne hunden til, andre
mennesker og hunde, cykler, knallerter og anden trafik.
Hvis i ønsker en god hund, så er lidt hundetræning, heller ikke af vejen.
Start f.eks. med, at lære hvalpen sit navn.
Men som sagt. Tjek det ovenstående link, der er en masse god inspiration og
i kan evt. også starte på hundeskole med hvalpen.


Mvh. www.tjekmig.dk





Bolette Nielsen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 31-01-03 10:07


"Michael" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39beb8$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
> GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE
KLOGE
> HOVEDER!

Hvis du vil ha, et ordenligt svar, synes jeg du bør snakke ordenligt, man
får da ikke ligefrem lyst til at svare dig med den attitude du ligger for
dagen.

Men jeg svare dig nu alligevel, måske det også kan komme andre til gavn en
dag.

Hvis i lige har fået ham som du skriver er et par timer da al al
formeget.Sander's skriver et par minutter, jeg vil sige få sekunter, og så
gå vidre med minutter, og så gradvist hæve det til 5 min, 15 min. osv. Det
er ikke noget de lærer bare sådanne lige, det tager tid.

Bolette



R. Ilsøe (31-01-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 31-01-03 11:24

> ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?

Har i ikke sat jer ind i racen inden i købte den?? En Labrador er en utrolig
krævende hund som skal motioneres meget. Jeg bliver lidt trist ved at læse
det her, da det virkelig udstråler impuls-køb, men samtidig er det da
dejligt du spør' os til råds... Du burde nok bare ha' undersøgt sagen noget
bedre inden du fik dig en hund!

Hvis du giver hunden for lidt plads kan det godt fremprovokere at den gnaver
i ting. Du ville også blive mere nervøs hvis du blev lukket ind i et rum når
du skulle være selv! Start med at find det rum hvor hunden er mest tryg. Gi'
den en kurv, en masse spændende tygge-ting, noget go' fysisk som mental
motivation og start så ud med, som andre har skrevet, at lad den være alene
kort... Når du går ud med skrald osv. og øg så gradvist længden.

Selvom velkomsten af dig har været lidt hård, så håber jeg da du bliver så
vi kan hjælpe dig... Og se så at få undersøgt lidt om Labrador. Man kan låne
nogen glimrende bøger på bibl. Læs evt. også nogen bøger om hundeadfærd. Det
vil gøre fornøjelsen for både dig og hunden større og du vil få dig en
trofask ven resten af hundens levetid. Det er vigtigt du ikke laver fejl i
opdragelsen, da dette vil sidde i hunden resten af dens liv! Når du træner
den, så tænk som den! En hund tænker ret simpelt sat op mest logisk.

Et eksempel:

1) -Den forkerte

Set med menneske-øjne:
Du kalder, hunden kommer ikke. Du kalder igen, den kommer stadig ikke, nu er
du ved at være sur og råber højt! Endelig kommer hunden og så skal den sq
også ha' skældud for ikke at komme!

Set med hunde-øjne:
Du kalder, den er lige igang, du kalder igen, den hører dig men tøver da den
er bange for at få skældud for at komme, du kalder igen og hunden komme
nølende hen fordi du kalder dens navn, men den ved den får skældud!

2) -Den rigtige

Mennesket: Kalder, hunden kommer ikke. Kalder igen, hunden kommer denne
gang! Du roser den højt og giver en snack!

Hunden: Han kalder, men jeg har travlt! Han kalder igen? Nå, jammen så må
jeg nok hellere skynde mig hen for så får jeg jo klap og snacks.

-Forstår du hvor jeg vil hen?

Og så lige en ting mere... At skrive med store bogstaver betyder at man er
sur og råber. Desuden bliver det mindre overskueligt for os andre!:

Held og lykke med den lille vaps.

Rinnie Ilsøe



Bolette Nielsen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 31-01-03 16:54

Hej Rinnie

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> skrev i en meddelelse
news:b1dj02$m3f$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Selvom velkomsten af dig har været lidt hård

Helt ærlig Rinnie, synes du ikke selv Mikael selv er lidt udenom den måde
han bliver taget imod på, Holm svare Mikael ganske pænt, og på det han
spørger om, men får den største sviner tilbage. Ja, jeg synes ikke Mikael
har båret sig rigtig ad.

Bolette



R. Ilsøe (31-01-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 31-01-03 22:26

> Helt ærlig Rinnie, synes du ikke selv Mikael selv er lidt udenom den måde
> han bliver taget imod på, Holm svare Mikael ganske pænt, og på det han
> spørger om, men får den største sviner tilbage. Ja, jeg synes ikke Mikael
> har båret sig rigtig ad.

Jo, men om han selv har været uden om det eller ej, så har det a været en
lidt hård velkomst... det kommer man da ikke uden om. Jeg svarede da heller
ikke så pænt som jeg normalt ville gøre, så jeg kan ikk lige se hvorfor du
skriver sådan? Jeg skriver jo bare hvordan tingene er!

"Helt ærligt" er for mig hamrende nedladende og jeg kan ikk lige se nogen
pointe i at du skulle tiltale mig sådan?

Hvem ved om han ikke aner en fløjtende om netikette? (Her ikk lige haft tid
at tjekke hans historie på Deja...) Det kan jo være han er nybegynder...

Rinnie



Bolette Nielsen (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 01-02-03 08:37

Hej Rinnie

"> Jo, men om han selv har været uden om det eller ej, så har det a været en
> lidt hård velkomst... det kommer man da ikke uden om. Jeg svarede da
heller
> ikke så pænt som jeg normalt ville gøre, så jeg kan ikk lige se hvorfor du
> skriver sådan?

Jeg synes du svarede ganske pænt


> "Helt ærligt" er for mig hamrende nedladende og jeg kan ikk lige se nogen
> pointe i at du skulle tiltale mig sådan?

Det var skam ikke ment negativt, så hvis du opfattede det sådanne, vil jeg
da give dig en undskyldning, det var bestemt ikke for at "håne" dig

>Det kan jo være han er nybegynder...

Det kan godt være han er nybegynder, men når folk begynder at skrive"vil
lige høre kloge hoveder", samtidig med de råber, så opfatter jeg det altså
virkelig negativt.

Men Rinnie, jeg er ked af hvis du tolkede mit indlæg negativt, det var ikke
meningen, undskyld.

Mange hilsner fra

Bolette




x Vuf x (01-02-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 01-02-03 08:57

Sat, 1 Feb 2003 08:36:36 +0100, Bolette Nielsen wrote:

>>"Helt ærligt" er for mig hamrende nedladende og jeg kan ikk lige se nogen
>>pointe i at du skulle tiltale mig sådan?

>Det var skam ikke ment negativt, så hvis du opfattede det sådanne, vil jeg
>da give dig en undskyldning, det var bestemt ikke for at "håne" dig

Der kan man bare se...Det er ikke til at vide, hvad folk finder nedladende
eller negativt og da slet ikke her, hvor vi ikke kan se hinanden.
LiseLotte Christensen (ja hende) sagde engang "kone" til mig på en måde,
der gjorde mig rasende!

>>Det kan jo være han er nybegynder...

>Det kan godt være han er nybegynder, men når folk begynder at skrive"vil
>lige høre kloge hoveder", samtidig med de råber, så opfatter jeg det altså
>virkelig negativt.

Det er jo ikke sikkert, han ved, han råber, og "kloge hoveder" KAN være
sagt med et smil.


--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

R. Ilsøe (01-02-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 01-02-03 10:39

> Jeg synes du svarede ganske pænt

Følgende afsnit klippet ud af det indlæg:
"Har i ikke sat jer ind i racen inden i købte den?? En Labrador er en
utrolig
krævende hund som skal motioneres meget. Jeg bliver lidt trist ved at læse
det her, da det virkelig udstråler impuls-køb, men samtidig er det da
dejligt du spør' os til råds... Du burde nok bare ha' undersøgt sagen noget
bedre inden du fik dig en hund!"

Ja, det er måske pænt skrevet, men alligevel brokker jeg mig over at han
tilsyneladende ikke har sat sig ind i noget. Jeg havde da lyst at fare op,
men hvem ville få noget ud af det? Vi skal jo ikke skræmme ham væk, for det
ville gå ud over hunden. Når han tilsyneladende ved så lidt om den må vi jo,
for hundens skyld hjælpe det vi kan. (IMO selvfølgelig)
Det er i øvrigt lidt sjovt med nettet, for den ene dag skriver man et
indlæg der er meget venligt ment og bliver så anklaget for at snakke dumt,
grimt, whatever og den anden dag skriver man i et pænt, men bestemt toneleje
og bliver forstået som at skrive "for sødt." Vælger nu at elske nettet for
det, for det giver os jo en træning uden lige i at formelere os ordenligt.
Et punkt jeg synes mangler i feks. folkeskolen... Men det er jo en anden
snak!

> Det var skam ikke ment negativt, så hvis du opfattede det sådanne, vil jeg
> da give dig en undskyldning, det var bestemt ikke for at "håne" dig

Okay! Det er igen den sproglige "twist" på nettet! (Ret facinerende at
sproget er så "fint" at bare man glemmer en lille bitte prik eller noget, så
kan en hel historie få en anden pointe)

> Det kan godt være han er nybegynder, men når folk begynder at skrive"vil
> lige høre kloge hoveder", samtidig med de råber, så opfatter jeg det altså
> virkelig negativt.

Altså det kan jo være at han endnu ikke ved noget om hvordan, hvorfor og
hvorledes... Og som Sonja skriver, måske der manglede en smiley?

> Men Rinnie, jeg er ked af hvis du tolkede mit indlæg negativt, det var
ikke
> meningen, undskyld.

Nåeh, det skal du nu ikke undskylde... Det er igen den twist der er på
nettet, at man læser ord forskelligt osv. Det er der jo ikke rigtig nogen
der kan gøre noget ved, -det eneste vi kan gøre er at prøve at redde evt.
misforståelser ud hurtigst muligt inden det udvikler sig til en kamp om hvem
der har ret i noget hvor begge parter i princippet er enige!

Nå, lang smøre igen... Hehe
Rinnie



BN (31-01-2003)
Kommentar
Fra : BN


Dato : 31-01-03 23:36


"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> wrote in message
news:b1dj02$m3f$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Set med menneske-øjne:
> Du kalder, hunden kommer ikke. Du kalder igen, den kommer stadig ikke, nu
er
> du ved at være sur og råber højt!

Hejsa

Jeg lærte , at man ikke skal råbe højere jo flere gange man kalder, for så
vænner hunden sig til, at man skal råbe højt før ejeren mener indkaldet.
Det er sandt. Sandra går f.eks. ned fra sofaen, når jeg siger ned, på plads
når jeg siger det roligt. Min kæreste skal sige det et par gange, og siger
det højere og højere. Sandra hører næsten aldrig efter 1. gang, men mindre
han siger det i en høj tone, for hun er simpelthen vant til denne høje tone.
Nogle vil mene, at det har noget med autoritet,og ja, det er det også, men
stemmen har meget at sige, og det er vigtigt at træne dette meget i starten.
Hæver man først stemmen, er det svært at "få det tilbage" igen.

Hilsen BN, som synes R. Ilsøes svar var fantastisk ;---)



R. Ilsøe (01-02-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 01-02-03 10:26

> Jeg lærte , at man ikke skal råbe højere jo flere gange man kalder, for så
> vænner hunden sig til, at man skal råbe højt før ejeren mener indkaldet.

Ja, det er rigtigt og sikke en ond cirkel man kan komme ind i. Taler af
bitter erfaring. Det var nu ikke noget med at råbe højt, men min første hund
hørte som regel gerne først når jeg talte bestemt til hende. Hvor er det
egenlig dejligt at man bliver klogere! Hihi. (Nu var det så også klippet ud
af "Opskriften på et forkert indkald"!
I øvrigt må jeg indrømme, at indkald altid underligt nok har været min svage
side med alle hundende. De kommer da når jeg kalder første kang og har
indprentet i hjernen at når jeg klapper er det nu, men synes stadig aldrig
jeg har fået det til at virke optimalt, som feks. når man kommer gående imod
en anden hund og deres ejer bare kalder og hunden kommer uden at ænse os!
Nøjjjj hor kan jeg blive misundelig! Haha.

> Hilsen BN, som synes R. Ilsøes svar var fantastisk ;---)

Ih tak... Rødmer jo helt nu! Har faktisk lagt mærke til hvor nemt det er
at sidde her og skrive en masse kloge ord, men at praktisere det er straks
noget helt andet. Ikke at jeg ikke lever efter de principper som jeg står
frem med her inde... Synes bare tit det er nemmere at sidde her og løse
andre folks problemer og forklare hvordan og hvorledes, men når det kommer
til at praktisere selv de mest simple ting, så kan jeg ind imellem trampe
rund i samme, problem som, hvis en skrev om det her inde, ville være noget
jeg havde et svar på.

Om det er fordi man ved sin egen hund ser' et større sammenhæng og problemet
ud fra en helhed i opdragelsen og dermed forsøger at løse problemet ud fra
det ved jeg ikke, men det er det jo nok. Man er ikke upartisk om du
forstår... Man står i situationen og kan til tider stå så meget i den at man
er blind over for løsningen. Heldigvis får vi da som oftest løst problemerne
så det er tilfredsstillende for både os og hunden! Måske det var en idé,
når man har et problem, at skrive det ned, skrive det man gør og ikke gør
for at løse problemet ned, fuldstændig som var det et spørgsmål her inde, og
så prøve at læse det som om man læser om nogen helt andre med det
problem...?!

Nå, det blev nok lidt forvirrende, men håber da du forstod hvor jeg ville
hen. Haha.

Rinnie



Trine Dyrgaard (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Trine Dyrgaard


Dato : 01-02-03 15:33

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> wrote in message
news:b1g439$qe8$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
Har faktisk lagt mærke til hvor nemt det er
> at sidde her og skrive en masse kloge ord, men at praktisere det er straks
> noget helt andet. Ikke at jeg ikke lever efter de principper som jeg står
> frem med her inde... Synes bare tit det er nemmere at sidde her og løse
> andre folks problemer og forklare hvordan og hvorledes, men når det kommer
> til at praktisere selv de mest simple ting, så kan jeg ind imellem trampe
> rund i samme, problem som, hvis en skrev om det her inde, ville være noget
> jeg havde et svar på.
>
> Om det er fordi man ved sin egen hund ser' et større sammenhæng og
problemet
> ud fra en helhed i opdragelsen og dermed forsøger at løse problemet ud fra
> det ved jeg ikke, men det er det jo nok. Man er ikke upartisk om du
> forstår... Man står i situationen og kan til tider stå så meget i den at
man
> er blind over for løsningen. Heldigvis får vi da som oftest løst
problemerne
> så det er tilfredsstillende for både os og hunden! Måske det var en
idé,
> når man har et problem, at skrive det ned, skrive det man gør og ikke gør
> for at løse problemet ned, fuldstændig som var det et spørgsmål her inde,
og
> så prøve at læse det som om man læser om nogen helt andre med det
> problem...?!

Wauw, det her er nok det klogeste, jeg har læst herinde i lang tid! * bukker
i støvet *

Hvor har du bare ret. Tænkte selv på nøjagtig det samme, da jeg svarede på
et indlæg om at have hunden løs i skoven. Kom med en opskrift på, hvordan
man får et sikkert indkald, og fik det skrevet meget skråsikkert. Er næsten
sikker på, at når folk læser det, tror de jeg har en af de der hunde, der
snurrer på en tallerken uden at ænse noget som helst.... Det har jeg ikke -
kan stort set ikke kalde Robin til mig i nogen situationer

-Trine
>
..
>
> Rinnie
>
>



R. Ilsøe (01-02-2003)
Kommentar
Fra : R. Ilsøe


Dato : 01-02-03 15:26

> Wauw, det her er nok det klogeste, jeg har læst herinde i lang tid! *
bukker
> i støvet *

Æh... *rødmer igen nu* Var helt bange for at jeg var den eneste der havde
det sådan, så det er dejligt at du står frem i "synderens lys" sammen med
mig! Haha. -Jeg tror så på at det er sundt at indrømme sådan noget... At man
kan stå ved sine svage sider, eller kan indrømme at man ikke er så "perfekt"
som det tit kan komme til at lyde når man skriver i sådan en gruppe... Og
samtidig viser det jo også hvor individuelle hunde er, for hvad der virker
på den ene virker måske ikke på den anden.

Rinnie




Ann K. (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 01-02-03 15:53

Hejsa.
Hæ - jeg ser nu sådan på det at en skribent herinde (der ikke er hverken
træner eller adfærds"noget")...og som kan komme med _mange_ forskellige
råd om samme emne... Tja - Han/hun har ganske sikkert også været igennem
det meste af repertoiret - fordi vovse ikke er perfekt
Fx. er jeg nærmest ekspert i diverse former for indkaldstræning!!! ))
Og jeg ved også en hulens bunke om, hvordan man lærer en vaps, at
apportere med glæde og entusiasme

Og så kan man jo spørge, hvordan jeg har fået de erfaringer *ggg*

Mvh Ann - der også synes at Rinnies indlæg var yderst fornuftigt!




Trine Dyrgaard (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Trine Dyrgaard


Dato : 01-02-03 16:39

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> wrote in message
news:b1gn1b$dvk$1@sunsite.dk...
> Hejsa.
> Hæ - jeg ser nu sådan på det at en skribent herinde (der ikke er hverken
> træner eller adfærds"noget")...og som kan komme med _mange_ forskellige
> råd om samme emne... Tja - Han/hun har ganske sikkert også været igennem
> det meste af repertoiret - fordi vovse ikke er perfekt

Ja, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, at de nybagte
hundeejere, der spørger om ting herinde. For dem kan vi vel nemt komme til
at lyde som selvbestaltede eksperter med superlydige hunde Og det er de
fleste af os jo ikke....

> Fx. er jeg nærmest ekspert i diverse former for indkaldstræning!!! ))

SUK, tips modtages! Problemet er vel egentlig, at hr. hund er væk så snart
linen er af.... så jeg når aldrig så langt som til at kalde på ham. Og så
nu, hvor der er sne, han forsvinder jo helt! I går stak han sågar af MED
line på.... han så en hare, trak til og slam, der lå jeg uden at holde fast
i linen..... Væk var hunden de næste tyve minutter, suk.... Kan efterhånden
ikke gøre andet end at sætte mig hjem og vente på ham

> Og jeg ved også en hulens bunke om, hvordan man lærer en vaps, at
> apportere med glæde og entusiasme

Det er ikke noget problem, bare kom med en hare, kat eller shibahvalp og
Robin apporterer med en lyst du ikke har set mage til
>
> Og så kan man jo spørge, hvordan jeg har fået de erfaringer *ggg*

Tja, der er da ting, jeg ville ønske jeg havde gjort anderledes fra starten
af! Dyrekøbte erfaringer!

-Trine
>
> Mvh Ann - der også synes at Rinnies indlæg var yderst fornuftigt!
>
>
>



Holm (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 31-01-03 18:19


Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e39beb8$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
> GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE
KLOGE
> HOVEDER!
>
> Hvordan motiverer I ham om dagen ?
>
> ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?


Hmmm..Hvorfor råber I sådan ?

Holm.



Lasse Lundberg (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 03-02-03 09:27

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
news:3e3ab301$0$11086$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3e39beb8$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
> > GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE
> KLOGE
> > HOVEDER!
> >
> > Hvordan motiverer I ham om dagen ?
> >
> > ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?
>
>
> Hmmm..Hvorfor råber I sådan ?
>
> Holm.
har i overvejet at hen råber for at få sin text til at stå ud, så man kan se
hvem der har skrevet hvad ?

Lasse




Michael (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 04-02-03 18:42

ENDELIG ER DER EN, DER KAN LÆSE OG TÆNKE!



"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
news:b1l953$hg0$1@news.net.uni-c.dk...
> "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
> news:3e3ab301$0$11086$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Michael <he-gj@mail.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:3e39beb8$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > >
> > > VI LUKKER HAM IND BAG KØKKENDØREN! HAN HAR VÆRET ALENE ET PAR TIME AD
> > > GANGEN. VI HAR IKKE GJORT NOGET AKTIVT I AT TRÆNE HAM - VIL LIGE HØRE
> > KLOGE
> > > HOVEDER!
> > >
> > > Hvordan motiverer I ham om dagen ?
> > >
> > > ER DET IKKE NOK AT GÅ TO GANGE TURER OM DAGEN PLUS FODBOLD I HAVEN?
> >
> >
> > Hmmm..Hvorfor råber I sådan ?
> >
> > Holm.
> har i overvejet at hen råber for at få sin text til at stå ud, så man kan
se
> hvem der har skrevet hvad ?
>
> Lasse
>
>
>



Therese (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Therese


Dato : 04-02-03 23:24

> "Lasse Lundberg" skrev
> > har i overvejet at hen råber for at få sin text til at stå ud, så man
kan se
> > hvem der har skrevet hvad ?

"Michael" skrev
> ENDELIG ER DER EN, DER KAN LÆSE OG TÆNKE!

Hej Michael

Vi har alle smarte måder at skille vores tekst ud på. Hos de fleste kommer
der > tegn ud for hver linie, der bliver svaret på. Kotumen med at skrive
sit svar under det citerede virker for de fleste herinde, og der er vist
meget sjældent misforståelser på den front.
Som du må have læst i de andre indlæg er det en meget provokerende måde at
skrive på, og det er samtidig sværere at læse. Hvis man gerne vil have svar
på et spørgsmål er det ikke den bedste idé at irritere og provokere folk som
du gør.
Du kunne også godt formulere dig pænere til de folk, der er herinde for at
hjælpe andre og udveksle meninger. Smileyen hjælper selvfølgelig _lidt_ på
det Det er du selvfølgelig ikke den eneste der kunne, men nu får du den
altså.

--
Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk



Michael (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 05-02-03 14:20

Ih kan vi bare blive ved - for at køre diskussionen i grøften!
At skrive med stort kan være lidt irriterende for læseren - vil jeg give dig
ret i. Men at kalde det PROVOKERENDE som du gør hernede er langt ud.
Alt andet lige har vi alle forskellige indfaldsvinkler til dette
vidunderlige media og tager med tiden ved lære at blive udsat for lidt af
hvert her i Cyberspace.
Håber ikke alle føler at have spildt tid i denne tråd - og HERMED FORSLÅR
JEG DISKUSSIONEN LUKKET.




"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message
news:b1peho$li6$1@sunsite.dk...
> > "Lasse Lundberg" skrev
> > > har i overvejet at hen råber for at få sin text til at stå ud, så man
> kan se
> > > hvem der har skrevet hvad ?
>
> "Michael" skrev
> > ENDELIG ER DER EN, DER KAN LÆSE OG TÆNKE!
>
> Hej Michael
>
> Vi har alle smarte måder at skille vores tekst ud på. Hos de fleste kommer
> der > tegn ud for hver linie, der bliver svaret på. Kotumen med at skrive
> sit svar under det citerede virker for de fleste herinde, og der er vist
> meget sjældent misforståelser på den front.
> Som du må have læst i de andre indlæg er det en meget provokerende måde at
> skrive på, og det er samtidig sværere at læse. Hvis man gerne vil have
svar
> på et spørgsmål er det ikke den bedste idé at irritere og provokere folk
som
> du gør.
> Du kunne også godt formulere dig pænere til de folk, der er herinde for at
> hjælpe andre og udveksle meninger. Smileyen hjælper selvfølgelig _lidt_ på
> det Det er du selvfølgelig ikke den eneste der kunne, men nu får du
den
> altså.
>
> --
> Mange hilsner
> Therese
> www.elverdalen.dk
>
>



Poul Jacobsen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Poul Jacobsen


Dato : 31-01-03 07:38

Hej Michael. trøst dig det går over i løbet af et års tid. Jeg kender mange
lab. bla. min egen søns som har ødelagt for tusinde af kroner. Det kan godt
være sofaen med det manglende stof på hynderne og alle skoene med bidmærker,
det manglen hjørne af sofabordet ikke er kønt at se på. men trøst jer hvis i
er heldige vokser den fra det.
Poul
"Michael" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
> hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
>
>
> Hilsen
> Mikael
>
>



Michael Petersen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 31-01-03 10:22

"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> mumbled something in
news:3e3a19d7$0$71620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

det manglen hjørne af sofabordet ikke er kønt at se på.
> men trøst jer hvis i er heldige vokser den fra det.
> Poul

Hvad så hvis de ikke er heldige ??


--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

EMJ (31-01-2003)
Kommentar
Fra : EMJ


Dato : 31-01-03 17:37


"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93146978DCAC1mcpdkemaildk@212.54.64.135...
> "Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> mumbled something in
> news:3e3a19d7$0$71620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> det manglen hjørne af sofabordet ikke er kønt at se på.
> > men trøst jer hvis i er heldige vokser den fra det.
> > Poul
>
> Hvad så hvis de ikke er heldige ??
>
>
> Så mangler alle fire hjørner eller hele bordet.
Men hvis har man hund får man også lidt skrammer i huset.

Din hund skal have megen opmærksomhed, trættes fysisk, faste rammer og en
f...... tålmodig herre.
Det er selvfølgelig surt, når der ødelægges noget, men den gør det ikke med
vilje.
Du skulle se min liste over ødelagte ting. Men det er nu ovre.
De mange råd om at trinvis at lade den være alene i kort tid, som så bliver
til længere tid er helt sikkert de bedste råd, du kan få.

Ikke held og lykke, men glæd dig over hunden og væn jer til hinanden.
Husk, I skal bestemme over hunden, men altid på positiv og venlig måde.
Tag evt. en fridag eller to i forbindelse med en weekend og træn hunden.
Det er drøjt, men det lønner sig.
Er I to, så saml, hurtigst muligt, nogle fridage og gå i gang.
I pauserne mellem de forskellige træningsperioder, kan <I så læse om lidt
hundeopdragelse. Prøv på biblioteket, der findes mange gode bøger om dette
emne.
Om et år eller to har du helt sikkert den bedste hund i verdenen, lige
bortseet fra min.

Hej fra een der også har været processen igennem, adskillige gange.

EMJ



Michael Petersen (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 03-02-03 10:57

"EMJ" <min_mening@hotmail.com> mumbled something in news:dEx_9.108$Ym5.24
@news.get2net.dk:

>
> "Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns93146978DCAC1mcpdkemaildk@212.54.64.135...
>> "Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> mumbled something in
>> news:3e3a19d7$0$71620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>
>> det manglen hjørne af sofabordet ikke er kønt at se på.
>> > men trøst jer hvis i er heldige vokser den fra det.
>> > Poul
>>
>> Hvad så hvis de ikke er heldige ??
>>
>>
>> Så mangler alle fire hjørner eller hele bordet.
> Men hvis har man hund får man også lidt skrammer i huset.
>
> Din hund skal have megen opmærksomhed, trættes fysisk, faste rammer og

hov...Det var altså ikke mig der havde problemer. Jeg har ikke nogen hund
endnu. Jeg får først min mops hvalp om ca. en måned !!!


--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

min_mening@hotmail.c~ (03-02-2003)
Kommentar
Fra : min_mening@hotmail.c~


Dato : 03-02-03 19:41

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> skrev:
>"EMJ" <min_mening@hotmail.com>
>mumbled something in
>news:dEx_9.108$Ym5.24
>@news.get2net.dk:
>
>>
>> "
>
>hov...Det var altså ikke mig der
>havde problemer. Jeg har ikke nogen hund
>endnu. Jeg får først min mops hvalp
>om ca. en måned !!!
>
>
>--
>Michael
>
>Who is General Failure and why is he
>reading my disc?
>Skal du til Roskilde Festival ? Så
>tjek denne side http://mcp.amok.dk



Sorry.

Fejlindsendt.

Glæd dig til dim mops.
Jeg havde selv en mops tidligere. En dejlig trofast hund. Blev
mors hund, men den kunne da bruge mig i mangel af bedre.
En hund med særpræg og karakter.
Du vil blive glad for det lille snorketræ, den lyder som en
vandpibe.
Jeg savner stadigvæk lille "Bølle", selvom jeg nu har fået en
anden hund (og anden race).
EMJ


bettina (31-01-2003)
Kommentar
Fra : bettina


Dato : 31-01-03 10:32


"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> wrote in message
news:3e3a19d7$0$71620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Michael. trøst dig det går over i løbet af et års tid. Jeg kender
mange
> lab. bla. min egen søns som har ødelagt for tusinde af kroner. Det kan
godt
> være sofaen med det manglende stof på hynderne og alle skoene med
bidmærker,
> det manglen hjørne af sofabordet ikke er kønt at se på. men trøst jer hvis
i
> er heldige vokser den fra det.
> Poul

øh, det var da nok det mest ufede råd jeg har set i lang tid.
Michael:: ignorer lige den løsning og læs hvad Sander skriver, han har
fuldkommen ret.
Du kan ikke forvente at en lille hvalp kan være alene i flere timer allerede
en af de første dage i sit nye hjem. Det kræver tålmodighed og træning, men
kan sagtens lykkes

held og lykke
PS:jeg håber du har mere tålmodighed end den du har udvist i dit svar til
Sander.

Bettina



Jynis (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jynis


Dato : 31-01-03 09:31

Slå kold vand i blodet. Det går over med tiden. De andre har svaret godt.
Hvad ødelæggelserne angår, kan du jo fjerne alt det løse , så som fodtøj.
Giv den en gammel sok med knude på, noget gammelt tøj der lugter af dig. Du
kan aldrig være for meget sammen med din hund. Det er en hvalp , altså kun
et lille barn. Læg et hundetæppe i din seng, så det lugter af dig. Giv så
hvalpen det at lege / sove med inden du går. Det giver en slags trykhed.
Jeg havde engang en hvalp , der næsten gnavede alle spisebord stolenes ben
over , nåe ja ,det så ikke så godt ud, men da det ikke mere var sjovt ,
købte vi nogle andre. Mvh .
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

"Michael" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
> hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
>
>
> Hilsen
> Mikael
>
>



Pia J (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 31-01-03 11:37

Du har fået det der svarer til en baby på 2 år. Han bider i ting fordi han
er bange og forladt! Det er ikke noget hunde er gode til automatisk, de skal
lære det, som andre også har forklaret.

Hunde ankommer ikke færdiguddannede, nøjagtig ligesom os.

En labrador elsker at lære nye opgaver og fx finde godbidder du har gemt i
haven.

:Pia


Rikke Andersen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Rikke Andersen


Dato : 31-01-03 12:46

Hej Michael

Ja der er heldigvis meget du kan gøre. Det første du skal gøre er at kaste
dig over en masse litteratur om hunde og hundeadfærd. Jeg vil fx. anbefale
bogen Hundelytteren af Jan Fennell, der har et helt kapitel om
adskillelsesangst.

Dernæst skal du igang med alene hjemme træningen, for det er jo ikke noget
hunden har med fra naturen. Tværdimod faktisk.

Der er flere gode artikler om emnet på www.hundeskolentrofast.dk og det er
faktisk muligt at ringe gratis til Søs D. Jensen og får råd. Hende kan jeg
også varmt anbefale.

Noget jeg tænker på, når jeg ser dit svar til en af de andre indlæg. Du
skriver med store bogstaver, hvilket kan skyldes en fejl eller være bevist.
Store bogstaver i Cyperspace betyder jo at man råber, så dit svar kan godt
tolkes som om du er mægtig vred over svaret og synes at det var latterligt.
Hvis det er tilfældet kan jeg næsten ikke lade være med at tænke på, om du
også er sur på din hund når du kommer hjem og derfor straffer den ????

Jeg håber naturligvis ikke at det er tilfældet, for det er faktisk det
allerværste du overhovedet kan gøre. Hop endelig ikke på den idé om at
"hunden ved godt den har gjort noget galt, for den lusker og er slukøret når
jeg kommer hjem" Hunden viser dæmpende signaler fordi den forventer at du
udviser uforståelig argresiv adfærd ved genforeningen. Det har tidligere
erfaringer nemlig lært den.

Jeg håber for din og hundens fremtid, at du vil bruge den tid og energi, det
kræver at sætte dig i hundens sted for at forstå dens adfærd. Det er din
bedste chance for at få et langt og lykkeligt hundeliv.

Mange hilsner

Rikke Andersen

"Michael" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
> hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
>
>
> Hilsen
> Mikael
>
>



Nina El Falaki (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 31-01-03 15:48

Hej Michael

Biblioteket kan skaffe nogle små foldere af Roger Abrantes bl.a. en om at
lære hunden at være alene hjemme.

Godt du spørger her, hvor der er mange vidende mennesker.

Og velkommen til.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Michael" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a4df$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Vi har lige fået en labrador hvalpe men han kan simpelthen ikke være alene
> hjemme. Ødelægger tingene han kan få fat i.
> Er der noget vi kan gøre?? på forhånd tak.
>
>
> Hilsen
> Mikael
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste