Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et simpelt spørgsmål om mit kamera F801
Fra : Bjarne Haug

Dato : 29-01-03 21:50

Jeg har snakket med min foto handler og jeg har en Tamron 35 - 200mm linse,
men jeg kunne godt tænke mig en mellemlinse som fordobler zoomeffekten, men
jeg kan ikke huske hvad sådan én fætter hedder, forleden fortalte min
fotomansd mig det hele, men jeg skrev det ikke op.

Kan nogen hjælpe?

vh
Bjarne

Fra : Lars [8210]

Dato : 29-01-03 22:03

Bjarne Haug wrote:
> [...]
hedder,
> forleden fortalte min fotomansd mig det hele, men jeg

Hej Bjarne

Det hedder en Tele-converter
Jeg har selv en Tamron 1.4 X teleconverter - den koster ikke
mange basseører - men den er ikke ret anvendelig med mindre
der er meget lys - du skal huske at lysfølsomheden sænkes
med tilsvarende X-faktor.

Der er nogle links til div. på min hjemmeside under punktet
"Tele-convertere & Mellemringe"

Et direkte link til Tamrons hjemmeside vedr. ovennævnte er

http://www.tamron.com/35mm/teleconverters.htm

Se endvidere følggende FAQ/anmeldelser:

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=38

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-01-03 08:43

"Bjarne Haug" skrev...
> [...]
> jeg kan ikke huske hvad sådan én fætter hedder, forleden fortalte min
> fotomansd mig det hele, men jeg skrev det ikke op.

Som Lars skriver, tænker du på en telekonverter.
Men den fordobler ikke zoom-effekten.
Den linse du nævner har en 5,7 X zoom:
200 divideret med 35 = 5,7.
Med en telekonverter har du stadig 5,7 X zoom
f.eks. 400 divideret med 70 = 5,7 med en 2X telekonverter.
Men du har naturligvis en større televirkning.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bjarne Haug