Grateful Dead
Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-01-03 16:37

I hvilken periode var The Grateful Dead (mest) interessante? Fx var der
jo flere udskiftninger i besætningen - havde det nogen indflydelse på
gruppens spillestil og repertoire? Kan man entydigt sige, at de tidlige
Dead (fx) var bedre end de sene? Eller tjallede de bare totalt derudad
hele vejen igennem, mand?

Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-01-03 18:15

Lars Rindsig wrote:
> [...]
> sige, at de tidlige Dead (fx) var bedre end de sene? Eller tjallede
> de bare totalt derudad hele vejen igennem, mand?

Man kan vist svare *ja* til det hele. For mig var de fedest fra
starten i 1967 til og med Europaturnéen i 1972.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
American Beauty 1970

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-01-03 10:32

In <b18sjf$21ok$1@news.cybercity.dk> Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> writes:

> [...]
>gruppens spillestil og repertoire? Kan man entydigt sige, at de tidlige
>Dead (fx) var bedre end de sene? Eller tjallede de bare totalt derudad

De var meget skiftende og spillede meget forskelligt i loebet af
de 30 aar. Da pigpen doeede gik de vaek fra rap og blues f.x.
Jeg foretraekker70-74, men 84 er ogsaa et godt aar. Efter at
Brent doeede gik de ned af bakke.

/Martin

Fra : inger hansen

Dato : 06-02-03 18:34

Den mest spændende periode er fra 67 - 72

Især pladerne:
workingmans dead
Blues for Allah
American beauty

men også:
skeletons from the closet
In the dark
two from the vault

også soloplader fra nogle af medlemmerne
er værd at lytte til. Især Jerry Garcia
har lavet mange f.eks. Old and in the way.

Du kan prøve dette link:
allmusic.com her kan du læse mere om gruppen
og få en mening fra andre, om hvilke plader der er de bedste.

God lytning