Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille rejse-/bordstativ
Fra : Martin S.

Dato : 28-01-03 13:18

Hej.

Jeg har for længe siden spurgt herinde, om nogle gode bud på et lille
rejse-/bordstativ, men jeg har desværre mistet de svar som jeg fik dengang!
Øv.

Hvilket mærke/model kan I anbefale til omkring 100 kr., og hvor kan det evt.
købes i DK?
Det skal være solidt og have "teleskop-ben" (som kan trækkes ud), og det
skal kunne skrues fast til kameraet uden brug af værktøj.

På forhånd tak.

MVH Martin

Fra : Bangsbo

Dato : 28-01-03 16:34

Hej Martin ...

Jeg så et i en reklame fra den lokale fotoforretning som
er med i en ring - det virkede både smart og anvendeligt
og kostede 99,- Kr ...

Udseendet var lidt gyldent metal og jeg vil købe et til
mig selv så snart vi kommer lidt længere hen på året ...

Hedder det "Hama" - det er noget i den retning ...

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum Stenbakkevej 37 2.th.
9900 Frederikshavn Tlf: 29449509

Fra : Martin S.

Dato : 29-01-03 00:00

"Bangsbo" <bangsbo@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig selv så snart vi kommer lidt længere hen på året ...
> Hedder det "Hama" - det er noget i den retning ...

Hej Keld.
Jeg kender godt Hama. De skulle lave fine produkter. Måske er det et af
disse du har set?
http://makeashorterlink.com/?M29051243

Jeg faldt over en side fra Cullmann:
http://www.cullmann-foto.de/index_reisen.html
Specielt den model der hedder 50005 Piccolo de luxe hvor man kan fastspænde
stativet uden brug af skruetrækker el.lign.
Men prisen er til gengæld lidt højere. Den kan sikkert ikke fås i DK til de
22 Euro (165 kr.) som er vejl. i Tyskland.

/Martin

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 28-01-03 19:47

Jeg har lige købt et genialt lille stativ fra Manfrotto (#209). Det er ikke
ret højt, og kan ikke reguleres i højden, men det er meget stabilt i
modsætning til andre småstativer jeg har prøvet. Det koster 140. Jeg har så
købt et lidt peberet kuglehovede (350,-) for at få lidt
justeringsmuligheder.

Mvh Ib

Fra : Michaelbs

Dato : 28-01-03 22:59

Hvor har du købt det henne?? Hvad hedder modellen og og kuglehovedet?? har
du ikke et link, så man kan se vidunderet??
mvh Michael

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 29-01-03 17:50

> Hvor har du købt det henne?? Hvad hedder modellen og og kuglehovedet?? har
> du ikke et link, så man kan se vidunderet??
jo:

www.manfrotto.com

Men siden er lige mens jeg skriver dette. Du kan sikkert søge på #209.
Kuglehovedet har nummer #352RC.

Fra : Martin S.

Dato : 29-01-03 18:53

> [...]
> modsætning til andre småstativer jeg har prøvet. Det koster 140. Jeg har

> købt et lidt peberet kuglehovede (350,-) for at få lidt

Det ser fint ud og prisen er iorden, men det har vist ikke de "teleskop-ben"
som jeg søger.
Men jeg har kigget på et lille Cullmann (se mit indlæg andet sted

/Martin

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-01-03 00:48

"Martin S." wrote:

> Det skal være solidt og have "teleskop-ben" (som kan trækkes ud), og det
> skal kunne skrues fast til kameraet uden brug af værktøj.

Hej Martin, Vanguard laver bl.a. 2 små lette rejsestativer,
måske de kan bruges, se flgl. links:

http://vanguardusa.com/cart/results_details.cfm?product_ID=300&Session_ID=88798124636789
http://vanguardusa.com/cart/results_details.cfm?product_ID=301&Session_ID=88798124636789

--