Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash - model /Type?!
Fra : Tony L

Dato : 26-01-03 20:41

Jeg har netop erhvervet mig et Olympus C-5050 Zoom, som jeg har opgraderet
med et
xD Picture Card fra Olympus. 128 MB ca. 750 kr.

Mit kamera kan også bruge SmartMedia og Compact Flash - og jeg overvejer om
jeg
også skal smide et 512 MB Compact Flash kort i, da jeg ser at prisen for et
sådan koster
ca. dobb. af xD picture Card'et, men med 4 x gange så stor hukommelse...MEN,
MEN, MEN...
Jeg ser f.x. på edbpriser.dk at der er mange modeller og priserne på samme
størrelse kort
kan svinge 60-80 % mellem de forskellige modeller - OG DET MÅ DER JO VÆRE EN
GRUND TIL...!

Nogen der har gode, kvalificerede råd og erfaringer??...Lidt
halvproffesionelle svar modtages med glæde...Men hold
dig ikke tilbage med dårlige/gode erfaringer...

Og sidst - Type I eller Type II kort!! Forskel??

På forhånd tak for hjælpen....
Tony

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-03 23:15

Tony L wrote:
> Jeg ser f.x. på edbpriser.dk at der er mange modeller og
> priserne på samme størrelse kort
> kan svinge 60-80 % mellem de forskellige modeller - OG DET MÅ
> DER JO VÆRE EN GRUND TIL...!

Forskellen ligger vist mest at de er lavet på
forskellige fabrikker - og deraf forskellige
omkostninger........

Men der kan være forskel i hastighed og holdbarhed,
men det behøver ikke hænge sammen med prisen....

> Nogen der har gode, kvalificerede råd og erfaringer??

Jeg har 2 billige kort, der vist hedder Performance - men
det er sikkert hverken de hurtigste eller bedste - men da
de virker fint og var billige - så har jeg ikke
prøvet andre - men prøv at søge i gruppen - evt
via Google Groups - spørgsmålet har været
drøftet ret tit !

> Og sidst - Type I eller Type II kort!! Forskel??

Almindelige CF-kort er type 1 !

Type 2 er f.x. IBM Microdrive, der er en anelse
tykkere og det er ikke alle kameraer, der kan bruge
dem - men hvis man kan, er de hurtigere og kan
fås større end 1 Gb - og det er ret mange billeder

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : max

Dato : 27-01-03 04:04

> [...]
> dem - men hvis man kan, er de hurtigere og kan
> fås større end 1 Gb - og det er ret mange billeder

Der er en ok sammenligning mellem forskellige
CF kort her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
Måske kan du bruge det til noget.. mvh max

Fra : Tony L

Dato : 27-01-03 10:18

Takker for det---

Fra : Alex W

Dato : 27-01-03 11:20

Hej Tony

Jeg har et Compac Flash af typen Toshiba 128mb og et af Memorex.
De virker lige godt - har også prøvet andre mærker.
Jeg har lige bestilt et Microdrive fra IBM - de er jo kommet ned i priser at
man kan betale.

Der er enkelte flashkort der er hurtigere end ander men efetr min ringe
mening ikke de ekstra kroner værd.

Tillykke med kameraet.
/Alex

Fra : Tony L

Dato : 27-01-03 12:43

"Alex W" <skriverstuen@adr.dk> wrote in message
> [...]
> De virker lige godt - har også prøvet andre mærker.
> Jeg har lige bestilt et Microdrive fra IBM - de er jo kommet ned i priser

Yep - og jeg overvejer nemlig at købe et 1 GB Microdrive fra IBM - så skulle
der være plads nok
til at tage rigeligt på næste ferie. Men der er formentlig gode penge at
spare ved at købe over nettet
fra udlandet...så det bliver nok løsningen.

> Tillykke med kameraet.

Takker!

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 26-01-03 21:42

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop erhvervet mig et Olympus C-5050 Zoom, som jeg har opgraderet
> med et
> xD Picture Card fra Olympus. 128 MB ca. 750 kr.

Tillyke med det.

> [...]
> halvproffesionelle svar modtages med glæde...Men hold
> dig ikke tilbage med dårlige/gode erfaringer...

Jeg bruger SanDisk Ultra Compact flash i mit Nikon, og jeg har kun gode ord
at sige om det. Jeg har aldrig haft nolge problemer med det, og det arbejder
virkelig hurtigt, som er et af de ufravristelige krav jeg sætter.

Thomas Jørgensen

http://www.mjang.dk

Fjern 123 i min mail adresse