"ct" <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> skrev...
> > Det er fuldstændigt korrekt!! Det er alt for dyrt at få lavet
> > 2 glasmastere, så skrives det i stedet på coveret og nogle
> > gange er det trykt på skiven eller der er bare sat et
> > klistermærke på.
> og dermed har budskabet mistet sin værdi, alle der har en
> video forretning kan dermed købe 200 kr.s købekopier
> istedet og spare pengene til de 'rigtige' skiver. Kunderne
> kan alligevel ikke se forskel.
> DVD'er i mindre antal kan forholdsvist billigt brændes på
> fabrikken istedet for trykkes, så det er altså bare
> leverandørernes nærrighed der spiller ind.
....og når det nu vitterligt er sådan det forholder sig, så kan jeg ikke
forstå at leverandørerne gider spare de penge - set i forhold til risikoen
for at udlejerne snyder!?
Jeg er bekendt med at udlejerne i de gamle VHS-kronede dage, skulle betale
omkring 1200kr pr udlejningskassette, og jeg formoder ikke det beløb er
mindre med DVD'er. -Hvis det er tilfældet må filmselskabet da kunne allokere
en smule af de penge til at lave nogle "foolproof" udlejningsskiver...
Jaja, jeg er jo nok gået i selvsving, men jeg kan ganske enkelt ikke begribe
at de ønsker at udsætte sig selv for den risiko
Mvh. Don G.
http://don-g.dk