Kh - Ph svingninger
Fra : Jan Poulsen

Dato : 26-01-03 08:32

Min Ph har nogle gevaldige udsving, og det skyldes sikker at min Kh er
for lav, hvordan får jeg den til at stige, og hvad vil de optimale
være at den ligger på ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-01-03 13:03

"Jan Poulsen" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message

> Min Ph har nogle gevaldige udsving, og det skyldes sikker at min Kh er
> for lav, hvordan får jeg den til at stige,

Tilsæt noget alm. dansk postevand.

> og hvad vil de optimale
> være at den ligger på ?

Afhænger af, hvad du vil opnå. SVJH er der på 'The Krib' en meget fin
gennemgang af sammenhængen mellem pH og KH.

vh
Jan

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-01-03 13:28

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse
> "Jan Poulsen" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message
>
> Afhænger af, hvad du vil opnå. SVJH er der på 'The Krib' en meget fin
> gennemgang af sammenhængen mellem pH og KH.

CO2, Ph og KH hænger tæt sammen så hvis vi antager at KH er konstant kunne
faldende ph skyldes fx. CO2 tilsætning.

Jeg kan ikke huske formlen for hvordan de tre hænger sammen, men den står
sikkert i 'The Krib's gennemgang.

/DM

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-01-03 21:13

> Jeg kan ikke huske formlen for hvordan de tre hænger sammen, men den står
> sikkert i 'The Krib's gennemgang.

Skulle være denne: CO2 = (°dKH / 2.8) * 10 ^(7,9 - pH)

/DM

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 29-01-03 19:07

> Skulle være denne: CO2 = (°dKH / 2.8) * 10 ^(7,9 - pH)
>
> /DM

Hvis du ikke er så meget til formler, kan du finde en tabel over
sammenhængende på min hjemmeside:

http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk/Danmark/Sygdom/khphco2.htm

Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk