Vandet er "mælket"
Fra : Jan

Dato : 25-01-03 21:45

Jeg er totalt nybegynder - det eneste jeg ved om fisk, det er at de kan
panneres - ) Men jeg har fået et akvarie, hvor jeg har 6 maller gående.
Problemet er, at vandet er "mælket" - ikke ugennemsigtigt, men nok til at
jeg synes, det er for meget. Pumpen - en indvendig, kører ikke mere end en
time om dagen, pga. at jeg har hørt at man altså også kan overilte vandet -
kan det være det, der er sket? Det er ud til at fiskene trives godt nok - ??

venlig hilsen
jan

Fra : Claus Ortvald

Dato : 26-01-03 00:21

"Jan" <rostrup_elektronik@hotmail.com> wrote in message
> [...]
vandet -
> kan det være det, der er sket? Det er ud til at fiskene trives godt nok -

Hvad er det for en pumpe ??

Hvis det er en filter pumpe må du ikke slukke den. Den skal køre 24/7
Jeg tror bare dit vand er almindeligt beskidt. Lad pumpe køre hele tiden, så
skal det nok blive fint rent

Man kan normalt ikke overilte sit vand. Og en filter pumpe vil ikke ilte
vandet overhovedet med mindre du kører med en luft pumpe på udgangen, eller
risler vandet ned i akvariet

Men det farligste er at du slukker pumpen derved kan der dannes nogle
bakterie i pumpe som dræber dine fisk når du tænder.

Hvor lang tid har akvariet kørt. Hvis det er nyt er det ikke kommet nogen
ordentligt bakteriekultur, så derfor er der ikke sket noget endnu, men efter
min bedste overbevisning lever du livet farligt.

/Claus

Fra : jabbe

Dato : 26-01-03 11:52

Fuldstændig samme mening..
jabbe

Fra : Brizz

Dato : 26-01-03 16:05

> [...]
efter
> min bedste overbevisning lever du livet farligt.

Enig med ovenstående.
En anden ting kan være at du evt. har faxe kalk grus som bundlag (det har
jeg) og at det ikke er skyllet ordentligt. Så vil det også være mælket
Men husk aldrig at slukke din pumpe andet end når du renser den.
Heller ikke om natten når du synes den larmer og tænde den om morgenen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan

Dato : 27-01-03 11:26

Tak skal I have - jeg har gjort som I har skrevet, og selv om jeg ikke er
meget for det, må jeg indrømme, at vandet nu efter 35 timer med konstant
kørende filtrering, er blevet fuldstændig rent - DET ER DEJLIGT - TAK!

Med venlig hilaen
jan

Fra : Brizz

Dato : 27-01-03 12:09

> Tak skal I have - jeg har gjort som I har skrevet, og selv om jeg ikke er
> meget for det, må jeg indrømme, at vandet nu efter 35 timer med konstant
> kørende filtrering, er blevet fuldstændig rent - DET ER DEJLIGT - TAK!

Det var da så lidt. Nu skal vi bare have dig til at skrive under det du
svarer på og klippe resten væk )

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk