I dag er det Mac'ens fødselsdag
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-01-03 11:32

HURRA - HURRA - HURRA

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-03 11:42

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> HURRA - HURRA - HURRA

Og i morgen er det min
macmortenmalermangemanchettermørkerøde
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-01-03 12:36

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og i morgen er det min
> macmortenmalermangemanchettermørkerøde

45, 46, 47 eller 55 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-03 12:47

> 45, 46, 47 eller 55 ?

Sig mig,,,,,SKAL du absolut vade i det??......

Hvis du gætter rigtigt, må du drikke min øl på næste lørdag
M.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-03 12:04

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> HURRA - HURRA - HURRA

Du siger sku noget.

"Today we celebrate the first GLORIOUS anniversary of the information
pruification directives. We have created... A garden of PURE ideology.
Where each worker may BLOOM - Secure from the pests, obeying a
contradictory cause...

Out unification of the cause is more powerful a weapon than any fleet or
army on earth. We are ONE people - with one WHIM one RESOLVE, one CAUSE.
Our enemies shall talk themselves to DEATH, and we will bury them with
their own confusion.

WE SHALL PREVAIL."

*puf*

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : N/A

Dato : 24-01-03 12:51

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-01-03 12:51

On Fri, 24 Jan 2003 12:40:01 +0100, Niels Ebbesen wrote
(in message <3E312611.1B25B47@niels-ebbesen.net>):

> Ja 29 gode år med Macintosh...:)

Så Mac er en stenbuk?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-01-03 12:53

On Fri, 24 Jan 2003 12:51:11 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA56E73F0016A3EEF0284600@news.cybercity.dk>):

> On Fri, 24 Jan 2003 12:40:01 +0100, Niels Ebbesen wrote
> (in message <3E312611.1B25B47@niels-ebbesen.net>):

> Så Mac er en stenbuk?

Sludder! Vandmand. Ah, The Age of Aquarius...

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-03 13:26

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Fri, 24 Jan 2003 12:51:11 +0100, David Blangstrup wrote
> (in message <0001HW.BA56E73F0016A3EEF0284600@news.cybercity.dk>):

> Sludder! Vandmand. Ah, The Age of Aquarius...

NEMLIG(When th moon........was in the seventh path..........)
M. for mandbærer, undskyld vandbærer

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-01-03 20:12

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> NEMLIG(When th moon........was in the seventh path..........)

http://janfox.com/sixties_live_lyrics.htm

Hair er iøvrigt et fedt kornummer i Jens Johansens arrangement.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-03 13:45

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja 29 gode år med Macintosh...:)

19.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-03 13:05

Jens Rasmussen wrote:

> HURRA - HURRA - HURRA

Dem der vil se fødselsdagsfilmen kan klikke her:
http://www.apple-history.com/quickgallery.html?where=128k.html

Hvis der er nogen der har en server, der har plads til trafikken,
så har jeg en version som fylder 24 Mb.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-01-03 17:56

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> http://www.apple-history.com/quickgallery.html?where=128k.html
.... running at 8 MHz ...
Super! Men nu skal man jo ikke tro MHz-myten *G*

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-01-03 18:30

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Hvis der er nogen der har en server, der har plads til trafikken, så
> har jeg en version som fylder 24 Mb.

Kom med den, så lægger jeg båndbredde til.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-01-03 21:24

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Hvis der er nogen der har en server, der har plads til trafikken, så
> har jeg en version som fylder 24 Mb.

Filmen kan hentes her:

http://janus.dk/download/apple

Mere mirror senere...

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 24-01-03 23:01

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Filmen kan hentes her:
>
> http://janus.dk/download/apple

Og nu fylder den kun 13 Mb!

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-01-03 23:03

null@device.dk (Preben Boedker Nielsen) writes:

> Og nu fylder den kun 13 Mb!

Den er hentet fra apple-history.com.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-03 23:07

Preben Boedker Nielsen wrote:

> Og nu fylder den kun 13 Mb!

Det skyldes at jeg har husket forkert, det viste sig at den
version jeg har af 1984 fylder kun 13 Mb - beklager!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 24-01-03 23:34

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det skyldes at jeg har husket forkert, det viste sig at den
> version jeg har af 1984 fylder kun 13 Mb - beklager!

Ingen årsag – håbede bare det var en version i større opløsning.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-01-03 10:36

null@device.dk (Preben Boedker Nielsen) writes:

> Ingen årsag – håbede bare det var en version i større opløsning.

Sammer her. Hit med den, hvis den findes.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 10:48

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> http://janus.dk/download/apple
>
> Mere mirror senere...

Jeg prøvede for sjov at hælde den igennem mencoder (til divx). Lyden
forsvandt men filen krøb til 5 Mb.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-01-03 12:01

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg prøvede for sjov at hælde den igennem mencoder (til divx). Lyden
> forsvandt men filen krøb til 5 Mb.

Jeg har såmænd lavet to versioner på h.h.v. 1,5 Mb og 0.5 Mb,
begge er med lyden på....!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 13:52

> Jeg har såmænd lavet to versioner på h.h.v. 1,5 Mb og 0.5 Mb,
> begge er med lyden på....!

Det er jo helt fint, men fortæller mig ikke hvordan jeg lurer mencoder
til at tage lyden med.

Herudover er der vel også en nedre grænse for hvornår det er værd at
se på?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-03 13:15

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> HURRA - HURRA - HURRA

Vi skulle måske begynde at arrangere en 20 års fødselsdag til næste år?
I MacBruger m.v.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-03 13:35

Per Rønne wrote:

> Vi skulle måske begynde at arrangere en 20 års fødselsdag til næste år?
> I MacBruger m.v.

Ja selvfølgelig, jeg var lidt for hurtig Mac'en fylder natur-
ligvis 19 år, så det er sidste år som teenager....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-03 14:15

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja selvfølgelig, jeg var lidt for hurtig Mac'en fylder natur-
> ligvis 19 år, så det er sidste år som teenager....:)

Og nu jeg tænker på det:

2004-01-24: 20 års jubilæum.
2005-01-24: 21 års fødselsdag. Den gamle myndighedsalder!

Så er er grund til stor fest, både næste år og næste år igen.

Men vi har jo et helt år til at forberede den første fest ...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-01-03 18:30

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Ja selvfølgelig, jeg var lidt for hurtig Mac'en fylder natur- ligvis
> 19 år, så det er sidste år som teenager....:)

Ja, sikken fest vi skal have næste år. Der var vist nok noget med
Århus-professorens baghave og Unix-snedkerens hjemmabag.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 10:06

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Ja, sikken fest vi skal have næste år. Der var vist nok noget med
> Århus-professorens baghave og Unix-snedkerens hjemmabag.

Virkelig? Så håber jeg du har en god tandlæge - det er ikke min
stærkeste side.

Derudover tror jeg har mere baghave end professoren...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 25-01-03 16:06

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev:

>Virkelig? Så håber jeg du har en god tandlæge - det er ikke min
>stærkeste side.
>
>Derudover tror jeg har mere baghave end professoren...

Vi har skam en stor græsplæne med rutschebane og sandkasse. Desuden
har jeg jo Brabrandsøen - gog så kunne vi lave ølstafet på tværs af
søen over til Johnny Louis.

Til gengæld kunne det godt lyde som jeg er en bedre bager end dig.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-01-03 18:41

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Derudover tror jeg har mere baghave end professoren...

"Top", så tager vi din baghave. Hvor langt væk bor du fra stationen
(og hvilken station)?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-03 20:06

> "Top", så tager vi din baghave. Hvor langt væk bor du fra stationen
> (og hvilken station)?

15 minutter i bus fra Hinnerup station.

Bil anbefales.

Christians have er iøvrigt nok større end først antaget... Plus man
kan se toget fra hans lejlighed.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-03 21:19

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> 15 minutter i bus fra Hinnerup station.

Hvor i landet ligger det?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-03 23:55

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Hvor i landet ligger det?

I Østjylland.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-03 09:32

per@ronne.invalid (Per Rønne) skrev:

>Hvor i landet ligger det?

Det må lige være et sted for dig. Er der ikke noget med, at du er
engageret i en af spejderbevægelserne? Hos Thorbjørn er der rig
mulighed for overlevelsesture og desuden er der mulighed for empiriske
undersøgelser udi byzoner med mere end 50 lugtenheder pr. kubikmeter.
--
Christian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-03 09:45

Christian Bech wrote:

> ........cut............... og desuden er der mulighed for empiriske
> undersøgelser udi byzoner med mere end 50 lugtenheder pr. kubikmeter.

Altså landlig luft, der indeholder "vitaminer" til jorden...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-03 10:36

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> [...]
> mulighed for overlevelsesture og desuden er der mulighed for empiriske
> undersøgelser udi byzoner med mere end 50 lugtenheder pr. kubikmeter.

Jeg synes godt nok du kæmper for at beholde andebestanden ved Brabrand
sø for dig selv - eftersom vi ingen kaniner har til overlevelsesturen,
må vi vel ty til at plukke en and.

Men bortset fra det, hvor mange lugtenheder er der i bagerens udsugning?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 28-01-03 16:49

On 28/01/03 10:36, in article kkn0llty3n.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
> [...]

> Jeg synes godt nok du kæmper for at beholde andebestanden ved Brabrand
> sø for dig selv - eftersom vi ingen kaniner har til overlevelsesturen,
Hvad med engang i foråret, da man i stedet for kan plukke konfirmanderne og
holde kæmpe party for de penge

> Men bortset fra det, hvor mange lugtenheder er der i bagerens udsugning?

Niels

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-01-03 10:33

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Christians have er iøvrigt nok større end først antaget... Plus man
> kan se toget fra hans lejlighed.

Så hvem af jer lægger have til?

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 27-01-03 14:15

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Så hvem af jer lægger have til?

Jeg tror det er bedst, at det er mig der bager kagen.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-01-03 21:23

Hej Christian.

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Jeg tror det er bedst, at det er mig der bager kagen.

Hmm, hvornår og hvor ender det med, at vi skal dukke op. Jeg ser frem
tilæ noget Machygge her i det jydske m;:)

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 27-01-03 22:09

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Hmm, hvornår og hvor ender det med, at vi skal dukke op. Jeg ser frem
>tilæ noget Machygge her i det jydske m;:)

Mon ikke vi bør vente til sommer. I øvrigt påstår Thorbjørn at der er
så dejligt derude på landet, så måske skulle vi hoppe i rutebilen
selvom vi vist efterhånden er en del Macbrugere i Brabrand.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-03 00:12

> [...]

> så dejligt derude på landet, så måske skulle vi hoppe i rutebilen
> selvom vi vist efterhånden er en del Macbrugere i Brabrand.

Har jeg det?

Jeg vil allerhoejest vedgaa mig at have udtalt mig om at de haelder
gylle ud paa marken, hvilket de faerreste vil mene gaar under
"dejligt". Til gengaeld har jeg rost skyggen under vores egetrae :)

Hvornaar holder MacGellerup stiftende generalforsamling?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-01-03 00:13

Hej Thorbjørn

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

[snip]

> Jeg vil allerhoejest vedgaa mig at have udtalt mig om at de haelder
> gylle ud paa marken, hvilket de faerreste vil mene gaar under
> "dejligt". Til gengaeld har jeg rost skyggen under vores egetrae :)

Øv, det lyder bedre end betonen her ,-(

> Hvornaar holder MacGellerup stiftende generalforsamling?

Tjah, hvem kommer?

/Sebastian

PS I kunne jo skrive til mig, så undersøger jeg lige Urbanmidlerne
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-01-03 11:51

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> PS I kunne jo skrive til mig, så undersøger jeg lige Urbanmidlerne

Hvad er "urbanmidler"?
Det lyder kriminelt.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 28-01-03 16:50

On 28/01/03 11:50, in article m23cndwnst.fsf@sputnik.janus.dk, "Janus
Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote:

> Hvad er "urbanmidler"?
Penge bevilling til indvandrernes markeds projekt(urban) v. Gjellerup parken
et sted
> Det lyder kriminelt.
>
> -j

Niels

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-01-03 21:22

Hejsa

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> Penge bevilling til indvandrernes markeds projekt(urban) v. Gjellerup parken
> et sted

Ikke sport, men hvis nu man kunne komme på noget, så det kunne få
støttemidler: En club for macbrugere, mac'en er jo en slags indvandrer

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-03 23:01

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Hvad er "urbanmidler"?
>Det lyder kriminelt.

Nej, det er bare pamperi. Århus Kommune blev temmeligt paniske, da
Sonja Mikkelsen røg ud af Folketinget. det betød nemlig, at hun ville
vende tilbage til sit job som fuldmægtig i kommunen. Derfor gaflede
man en bevilling og gjorde hende til projektleder, så hun kunne passe
sig selv.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-01-03 00:11

Hej Christian.

> [...]

> så dejligt derude på landet, så måske skulle vi hoppe i rutebilen
> selvom vi vist efterhånden er en del Macbrugere i Brabrand.

Vi kunne vel også bare mødes i City Vest og hænge ud, eller måske lave
en lille Brabrand/Gellerup-gruppe, der skaffede sig nogle
Urbanmidler....?

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 08:55

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Vi kunne vel også bare mødes i City Vest og hænge ud, eller måske lave
>en lille Brabrand/Gellerup-gruppe, der skaffede sig nogle
>Urbanmidler....?

Vi må nok hellere lade være med at lave en officiel forening, så længe
det ikke går bedre med at holde liv i Macmidtimellem

Gemmer du dig egentlig stadig ovre på Lingvistik?
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-02-03 21:29

Hej Christian

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Vi må nok hellere lade være med at lave en officiel forening, så længe
> det ikke går bedre med at holde liv i Macmidtimellem

Nå nej, det kan da godt være. På den anden side, MMMM havde aldrig tænkt
sig at være stor og fancy, den lever fint på yahoogroups, hvorimod
mavøstjylland, som jeg meldte mig i, nærmest ikke har ladet mig høre fra
den. Jo det lød som om, jeg burde tjekke hjemmeside hele tiden, men hvor
sjovt er det med 56k TDC???

> Gemmer du dig egentlig stadig ovre på Lingvistik?

Nej det er længe siden sidst. Nu sidder jeg hjemme i Gelleland og er
arbejdsløs - ;-(

Skulle jeg egl kende dig? Jeg er ikke så god til navne/ansigter

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-03 23:28

>Nå nej, det kan da godt være. På den anden side, MMMM havde aldrig tænkt
>sig at være stor og fancy, den lever fint på yahoogroups,

Jeg følger skam også stadig med, men er ikke så aktiv.

>hvorimod
>mavøstjylland, som jeg meldte mig i, nærmest ikke har ladet mig høre fra
>den. Jo det lød som om, jeg burde tjekke hjemmeside hele tiden, men hvor
>sjovt er det med 56k TDC???

Brabrand Boligforening trænger i seriøs grad til at blive koblet på
noget billigt kabelfjums!

>Skulle jeg egl kende dig? Jeg er ikke så god til navne/ansigter

Ikke særligt godt. For et par år siden snakkede vi sammen pr. telefon.
Anledningen var vist nok en diskussion pr. ICQ om noget med
antikverede Mac'er. Det var mens du puslede om maskiner på Lingvistik
og jeg sad ved en 7300 på Multimedieuddannelsen.

Næh! Nu kommer jeg i tanke om det. Anledningen var et
USB-diskettedrev, som en af dine brugere ville have. Jeg advokerede
naturligvis for et Superdiskdrev.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-01-03 11:50

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Mon ikke vi bør vente til sommer.

Klart vi skal vente med festen til sommer - men planlægningen skal så
småt starte nu, så vi kan sætte kryds i kalenderen.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 08:55

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Klart vi skal vente med festen til sommer - men planlægningen skal så
>småt starte nu, så vi kan sætte kryds i kalenderen.

Du er da godt blevet eventyrlysten efter din tur til Bolivia. Husk, at
Thorbjørn bor MEGET langt ude på landet. Længere ude end RUC. Der kan
lure ukendte farer derude.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 10:21

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Du er da godt blevet eventyrlysten efter din tur til Bolivia. Husk, at
> Thorbjørn bor MEGET langt ude på landet. Længere ude end RUC. Der kan
> lure ukendte farer derude.

Vi havde en stor flagspætte sidste vinter som spiste glad af de
ophængte fuglefoderfedtdimser (det ser iøvrigt sjovt ud), men den har
jeg ikke set denne vinter.

Er sådanne nogen farlige?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-02-03 12:30

> [...]
>

> Vi havde en stor flagspætte sidste vinter som spiste glad af de
> ophængte fuglefoderfedtdimser (det ser iøvrigt sjovt ud), men den har

JA, det hedder jo ikke VILDE fugle for ingenting
Der er jo også mange VILDE blomster ude i den der natur.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-01-03 23:03

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Jeg tror det er bedst, at det er mig der bager kagen.

Ingen institut-kaffe, vel?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 08:55

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>"Top", så tager vi din baghave. Hvor langt væk bor du fra stationen
>(og hvilken station)?

Brabrand Station må ligge lige på den anden side af vejen. Jeg har
ikke haft held til at finde den endnu.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 10:18

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Brabrand Station må ligge lige på den anden side af vejen. Jeg har
> ikke haft held til at finde den endnu.

Her er et billede du kan printe ud, så du har noget at kigge på mens
du leder.

Hvis du tager et kamera på maven og lyder japansk, kan det være du kan
blive tilbudt en passende souvenir fra genbrugsbutikken?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 12:18

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev:

>Her er et billede du kan printe ud, så du har noget at kigge på mens
>du leder.

Tænker du på billedet på hjemmesiden i din signatur? Jeg synes højre
side tilter lidt i fht. resten af billedet. Er det en ravklump, du har
til at hænge på væggen?

>Hvis du tager et kamera på maven og lyder japansk, kan det være du kan
>blive tilbudt en passende souvenir fra genbrugsbutikken?

Det ville være den forkerte vej. Jeg tror det er på den anden side af
Silkeborgvej.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:03

> Tænker du på billedet på hjemmesiden i din signatur? Jeg synes højre
> side tilter lidt i fht. resten af billedet. Er det en ravklump, du har
> til at hænge på væggen?

Aabenbart er viljestyrke ikke nok til at kopiere urler over i et andet
program. Pyt, så gør jeg det da bare manuelt.

http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/brabrand/

> Det ville være den forkerte vej. Jeg tror det er på den anden side af
> Silkeborgvej.

Det er snyd at have researchet på forhånd.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 13:24

>Aabenbart er viljestyrke ikke nok til at kopiere urler over i et andet
>program. Pyt, så gør jeg det da bare manuelt.
>
>http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/brabrand/

Tak. Du glemte dog at svare på det med ravklumpen.

>Det er snyd at have researchet på forhånd.

Det er skam kun et gæt. Det ville jo være lidt fjollet, hvis den lå
nede i søen.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:36

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Tak. Du glemte dog at svare på det med ravklumpen.

Det er ikke hjemme hos os. Det kan du se på katteryggen.

> Det er skam kun et gæt. Det ville jo være lidt fjollet, hvis den lå
> nede i søen.

Du HAR vel hørt om Atlantis?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 13:19

> [...]

> til at hænge på væggen?

> Det ville være den forkerte vej. Jeg tror det er på den anden side af

Uha, pas på Silkeborgvej, den er livsfarlig

Jeg var engang på kursus på LO-skolen, og skulle hente nogle bajere på
tanken, derudad Silkeborgvej......på scooter45......de var lige kommet
frem og kørte ikke så stærkt som idag.

Jeg blev næsten kørt i grøften seks gange af lastbiler, der skulle
forbi, uha-uha

Den Silkeborgvej er ikke bredere end en god københavsk cykelsti, og jeg
mener begge kørebaner

God fest
Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:37

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Jeg blev næsten kørt i grøften seks gange af lastbiler, der skulle
> forbi, uha-uha

Grøft?

Hvor mange hundrede år er du?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 14:20

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Grøft?
>
> Hvor mange hundrede år er du?

Nå, men så rabatten, da......"grøften" er sådan en talemåde......hvad
mener du forresten med, hvor mange hundrede år, jeg er?

Lyder det da gammeldags, eller har de bare lavet Silkeborgvej bredere?

Men jeg har vist nok lige haft fødselsdag - jeg fik da et par badeshorts
til at bruge i den splinternye badeanstalt, undskyld, svømmehal(hæ, hæ -
hvor jeg hygger mig).

Men i stedet for al det sjov hér, Thorbjørn, så har det ikke hjulpet at
installere de seneste LaserWriter-drivere på 7200´eren.

Nej, jeg må nok hellere skrive i den rigtige tråd.......See ya!(det var
da ungt, ik´?)

Hej fra
Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 14:38

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Nå, men så rabatten, da......"grøften" er sådan en talemåde......hvad
> mener du forresten med, hvor mange hundrede år, jeg er?

Det er da umindelige tider siden der var grøft ved Silkeborgvej. I
hvertfald den del hvorfra man kan se noget af Århus.

> Lyder det da gammeldags, eller har de bare lavet Silkeborgvej
> bredere?

Joh, der sker da noget.

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=19140

> Men jeg har vist nok lige haft fødselsdag - jeg fik da et par badeshorts
> til at bruge i den splinternye badeanstalt, undskyld, svømmehal(hæ, hæ -
> hvor jeg hygger mig).

Kræver badeanstalt ikke åbent hav (alternativ sø)?

> Men i stedet for al det sjov hér, Thorbjørn, så har det ikke hjulpet at
> installere de seneste LaserWriter-drivere på 7200´eren.

LaserWriter? Skift til en HP Det plejer da at virke.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 14:52

> [...]

> Kræver badeanstalt ikke åbent hav (alternativ sø)?

> LaserWriter? Skift til en HP Det plejer da at virke.

Det gør jeg også snart - og badeanstalt kræver ikke alternativ sø, det
bruges den dag idag om den lidt ældre betegnelse Badstue.

Der er f.eks. en badeanstalt i Sjællandsgade på Nørrebro, som
politikerne gerne så lukket, men det sker nok ikke, før man har begravet
alle de, der stadig bor i lejlighed uden bad.....for de findes skam
stadig.....og delelokum på bagtrappen......

Jo, jeg kender mange, der ville have godt af at kigge lidt ind i den
slags boliger

Hej herfra inden der går boligpolitik i den
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-02-03 18:05

On Mon, 3 Feb 2003 14:38:27 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kkznpdscvg.fsf@mimer.null.dk>):

[snip en masse vandet]

> LaserWriter? Skift til en HP Det plejer da at virke.

Hvis ikke brug HP sauce (er det ikke stilen?)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-02-03 21:29

Hej Alle.

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> "Top", så tager vi din baghave. Hvor langt væk bor du fra stationen
> (og hvilken station)?

Skulle vi gøre alvor af at mødes i 8220 ved snarlig lejlighed, jeg
trænger til at møde andre Mac'ere ,-)

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-03 23:30

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Hej Alle.

>Skulle vi gøre alvor af at mødes i 8220 ved snarlig lejlighed, jeg
>trænger til at møde andre Mac'ere ,-)

Jamen du kommer da straks på den store mailingliste til
kaffeslabberadsen, som vi nu har snakket om i et halvt år uden at
komme videre. Måske er det noget med, at det er mig der skal tage
initiativet.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-02-03 00:23

Hej Christian

> [...]

> kaffeslabberadsen, som vi nu har snakket om i et halvt år uden at
> komme videre. Måske er det noget med, at det er mig der skal tage

Det vil da være en god idé, skal jeg lave noget hjemmebag?

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 25-01-03 16:04

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Ja, sikken fest vi skal have næste år. Der var vist nok noget med
>Århus-professorens baghave og Unix-snedkerens hjemmabag.

Det tog lige lidt tid inden jeg regnede ud, at det var mig, der var
blevet opgraderet. Nu om dage er det blevet så populært med
erhvervsfinansierede femårige professorater, så jeg takker for
stipendiet..

Af andre årsager tror jeg dog, at det er bedst vi bytter opgaver.

--
Christian

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 24-01-03 14:00

mortenlind@mac.com writes:

>Sig mig,,,,,SKAL du absolut vade i det??......
>
>Hvis du gætter rigtigt, må du drikke min øl på næste lørdag
>M.
For at fedte, fedte siger jeg selvfølgelig 45, jeg fravælger øl, men knus
modtages
Og så tillykke med i morgen

Hiolsen Hanne

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-03 14:10

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> For at fedte, fedte siger jeg selvfølgelig 45, jeg fravælger øl, men knus
> modtages
> Og så tillykke med i morgen
>
> Hiolsen Hanne

Tak søde Hanne, vi ses........
(46).........Vandmand fra Aben år - en uheldig konstellation
M.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 24-01-03 14:05

per.ronne@post.cybercity.dk writes:

>Vi skulle måske begynde at arrangere en 20 års fødselsdag til næste år?
>I MacBruger m.v.
>--
ja, det kunne være en god idé.
jeg skal tage det op på næste bestyrelsesmøde

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 24-01-03 14:47

> [...]
>
>Så er er grund til stor fest, både næste år og næste år igen.
>
>Men vi har jo et helt år til at forberede den første fest ...
Ja! - og så er jeg så... glad for at du skriver "vi", for vi elsker
aktive medlemmer
Bedste hilsen Hanne

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-03 15:45

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Ja! - og så er jeg så... glad for at du skriver "vi", for vi elsker
> aktive medlemmer

Jeg var skam yderst aktiv i KuMac, hvor jeg sad som kasserer. Jeg har
faktisk altid været aktiv og med tillidshverv, i dag mest i min
fagforening.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-01-03 18:16

jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk (Jens Rasmussen) writes:

> HURRA - HURRA - HURRA

Hvilket minder mig om: Hvor man man hente den gamle 1984-reklamefilm?
Gerne i mpeg.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 24-01-03 18:27

< http://www.apple-history.com/1984_mov.html>

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 25-01-03 01:41

Hanne,
Hvad er en Mac ?
Var du med på Macvognen med system 6 ?
I dag er Mac OS blevet noget nær en halv Windows-PC - eller er det omvendt ?

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen

e mail: jens.juul@jja.dk
Http://www.JJA.dk
__________________

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-03 05:45

Jens Juul Andersen <jens.juul@jja.dk> wrote:

> I dag er Mac OS blevet noget nær en halv Windows-PC - eller er det omvendt ?

Omvendt, da Windows jo i sit udgangspunkt netop er er en
Mac-efterligning.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-01-03 10:12

jens.juul@jja.dk writes:
> [...]
>Hvad er en Mac ?
>Var du med på Macvognen med system 6 ?
>I dag er Mac OS blevet noget nær en halv Windows-PC - eller er det

Nej! Så.... gammel er jeg ikke

Men jeg har et par Classic II og de kom måske med system 6x ? Men da jeg
købte dem, var der system 7 på dem. Jeg har selv opgraderet dem til 7.5 og
hvor har jeg lært meget ved at lege med dem. For det første turde jeg, det
var jo kun reserve og gamle maskiner og så er de så enkle at det hele er
til at overskue.

Som en lille sød historie skal jeg fortælle, at een jeg kender, der gik på
arkitektskole, skulle have noget undervisning på computer.
Det var på PC og han havde aldrig lært det computerhaløj. Så da alle tog
det som en selvfølge at man kunne, så opgav han hurtigt og hoppede at den
del.
Jeg smed lige min Classic II, samt et StyleWriter II over til ham i Århus
og min søn som kender Mac'en godt, hjalp lige med et par småting og så kom
der gang i at lære lidt forskelligt og det endte med at han skrev et
speciale/opgave på den. Senere brugte min søn den til at lave et stort
budget og prognoser i et regneark for nogen, der skulle købe en
restaurant. Og ham arkitekten siger ofte til mig, at det er min skyld og
Mac'ens, at han fik lært at bruge en computer. Nu arbejder han desværre på
PC, da han skal bruge AutoCad - eller hvad det nu hedder.

Hilsen Hanne