Rødhale
Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 10-03-01 23:21

Hej!

Jeg har 2 rødhaler (tror jeg det er) i mit akvarium!
Men da jeg søgte efter rødhale fandt jeg dette billede:
http://home6.inet.tele.dk/alj/billeder/fisk/ildhale.jpg

Hvor kun halefinnen er rød. Alle finner på mine 2 er røde, hvor de er sorte
på det billede...
Er det Rødhaler jeg har?

På forhånd tak!

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-01 23:26

Jeps

Labeo Bicolor.

En fin fisk...bare p*sse irreterende når den vokser sig stor.

/Brian

Fra : kgr_REMOVE_THIS_@kmd~

Dato : 11-03-01 21:19

Måske

Epalzeorhynchus frenatus (tidligere Labeo frenatus) bedre kendt som:
Red-Fin eller Rainbow Shark.

-K

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 11-03-01 23:01

> Jeps

Okay, vil det sige at det er en Rødhale, men ikke en normal hvor det kun er
bagfinnen der er rød?

> Labeo Bicolor.

Hvis man slår den op her:
http://www.akvarie-galleri.dk/Artikler/Smerling/labeo_bicolor.htm (hvor jeg
forresten fandt ud af at min lille "blege" Rødhale er en dame)

Er det også bare den hvor den kun er rød på bagfinnen...

> En fin fisk...bare p*sse irreterende når den vokser sig stor.

Hehe
Min han er vel 6-7 cm og hunnen er ca. 5 cm...
Hvor hurtigt vokser sådan nogle fisk?

Mit akvarie er 63 l, og der går 1 Blå Gurami, 3 Rød Neon og 2 Rødhaler, der
er masser af planter, rødder og sten (må tage et billede når jeg får
fingrene i et digicam), så de har vel albuerum?

Er det muligt at få en sådan fisk til at yngle?