Opstart efter fiskedød
Fra : Nette

Dato : 22-01-03 16:10

Ja, så sker det. I dag har jeg været ude og erhverve mig tre nye plattyer.
Tilbage i forvejen er der kun 2 sorte (navnet jeg altid glemmer) og een
sugemalle ud af 19 fisk.
Jeg er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå. Indtil videre ligger
de i en pose øverst i akvariet og jeg sidder rystende med en smøg og samler
mod.

Mange tak for de gode råd samt den hurtigere reaktion fra henholdvis Torben
Lundvall, Torben Mathiassen samt Madsen.

Nette

Fra : Madsen

Dato : 22-01-03 16:27

Nette skrev:

> Ja, så sker det. I dag har jeg været ude og erhverve mig tre nye
> plattyer. Tilbage i forvejen er der kun 2 sorte (navnet jeg altid
> glemmer) og een sugemalle ud af 19 fisk.

Det må åbenbart have været meget fremskreden det fiskedræber hos
dig, for som tidligere nævnt så har jeg aldrig mistet fisk til den
sygdom. Jeg har altid kunnet helbrede det med Faunamor, eller
lignende. Måske er der smuttet et par neonfisk i svinget, men jeg
har aldrig fået tømt et akvarium i den grad som du har oplevet.

> Jeg er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå. Indtil
> videre ligger de i en pose øverst i akvariet og jeg sidder
> rystende med en smøg og samler mod.

:)
Har du så haft medicin i vandet lige siden, eller hva' ?

Madsen.

Fra : Nette

Dato : 23-01-03 15:06

"Madsen" wrote in message news:Xns930BA754C684.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> lignende. Måske er der smuttet et par neonfisk i svinget, men jeg
> har aldrig fået tømt et akvarium i den grad som du har oplevet.

Jeg ved helt ærligt ikke, hvad for en diagnose jeg hælder mest til. Den
FISKEhandler jeg var ude ved i går, er en"gammel" mand, som har meget stor
kendskab til sit erhverv. Han fortalte mig, at fisk godt kunne få
flyttepletter, som også blusede op igen tre uger efter. Problemet var bare
at de første 12 fisk, der døde IKKE havde de pletter. De døde også alt for
tidligt, ( under et døgn efter de nye beboer var kommet) til at det kunne
være det.
Men jeg gav dem i hvert fald, lige der efter nytår, pletmedicin og de sidste
tre fisk har haft det fint siden. De tre nye jeg hældte i i går, lever også
i bedste velgående og det var SÅ dejligt at se lidt liv i akvariet igen.

> :)
> Har du så haft medicin i vandet lige siden, eller hva' ?

Nej, jeg gjorde som det var foreskrevet: 3 dage med medicin, 2 hviledage og
derefter vandskifte. Jeg har så skiftet vand af yderligere to gange siden d.
6. januar for at være på den sikre side og i går valgte jeg så at tage
chancen.

Men JA, det var f.... en hård omgang....Og så lige op til jul og nytår, hvor
man burde glæde sig så hjertens meget

Nette

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-01-03 18:34

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Mange tak for de gode råd samt den hurtigere reaktion fra henholdvis
Torben
> Lundvall, Torben Mathiassen samt Madsen.

Hej Nette.
Jeg skal krysse fingrer og tær - og bede mine fisk om at gøre det samme med
deres finner..... Og så håber jeg at nædste mail fra dig, fortæller os at
ALT sammen går godt med dine små nussebasser :)
Hilsen Ditte

Fra : Nette

Dato : 23-01-03 15:07

"Ditte Cecilie Simonsen" wrote in message
> [...]
> deres finner..... Og så håber jeg at nædste mail fra dig, fortæller os at
> ALT sammen går godt med dine små nussebasser :)

Hej Ditte

Mange tak

Indtil videre, så ser det ud til at lykkes, meen der går nok lige et par
dage, hvor jeg kan komme ind af døren og uden ængstelse gå hen til akvariet.

Nette