Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS V3 - autorotering vs. upload
Fra : AN

Dato : 22-01-03 13:06

Hej

Jeg har nu været på min første ferie med mit nye IXUS v3. Har fået nogle
gangske glimrende billeder med hjem, som er lagt på pc'en. Jeg ville så
teste om jeg kunne uploade billederne tilbage på kameraet i tilfælde af, at
jeg en gang skal vise dem på et tv.

Det kunne jeg godt, men alle de billeder, som er taget på højkant og som
kameraet havde roteret så de blev vist korrekt på LCD-skærmen, har åbenbart
misten en eller anden information. Kan det virkelig passe at man skal ind og
rotere hvert enkelt billede igen, før man bruger kameraet som fremviser til
tv'et?

(I forbindelse med at jeg downloadede mine billeder til pc'en, blev der for
alle billeder, der var taget på højkant, lavet en ekstra kopi. Således kan
jeg i mappen se to versioner af det samme billede. F.eks. 100_0001.jpg og
100_0001_r1.jpg. Den ene ligger ned, og det andet står korrekt op. Når jeg
uploader, så kan jeg ikke få lov til at uploade de billeder, der hedder
xxx_xxxx_r1.jpg. Jeg får at vide, at de er taget med et andet kamera, eller
at der er redigeret i dem. Ingen af delene er korrekt.)

Kan jeg gøre noget for at se de uploadede billeder korrekt? - udover at
sidde og rotere hvert enkelt efter at det er tilbage i kameraet.

Mvh.
Anders