Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billed ?
Fra : Hagman

Dato : 22-01-03 12:44

Er dette billed godt:
http://www.mpetersen.dk/billed.jpg

Her tænker jeg på, hvor meget skarphed, etc. etc. i Genier kender til :)
Anyway, billedet er taget af mit digitalkamera, ville bare høre hvad i synes
om kvaliteten :)

Takker.

Hagman.

Fra : Hagman

Dato : 22-01-03 12:44

BTW, billedet er 1600x1200.

Fra : Lars

Dato : 22-01-03 15:36

Hagman wrote:
> BTW, billedet er 1600x1200.
> "Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Genier kender
ville bare

Hej -

Du skulle tage at bruge en Flash-box ( Plastikhætte) til
din Blizt - den tager det voldsomme lys.

PS: babyøjne har ikke godt af direkte blitz!

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-01-03 12:57

On Wed, 22 Jan 2003 12:43:30 +0100, "Hagman" <hagman@stofanet.dk>
wrote:

>Takker.

Har du brugt flash lige ind i fjæset på den lille

Ansigtet skinner for meget efter min mening.

/Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Hagman

Dato : 22-01-03 12:53

> Har du brugt flash lige ind i fjæset på den lille
>
> Ansigtet skinner for meget efter min mening.

Jeg har bare brugt macro, og blitzen er sat til auto. Det er det eneste.

Fra : emj

Dato : 22-01-03 13:38

On Wed, 22 Jan 2003 12:52:31 +0100, "Hagman" <hagman@stofanet.dk>
wrote:

> [...]

Ja, det er ikke særlig vellykket.

Prøv igen. UDEN blitz
Drop blitz og macro og gå tæt på damen i stedet for.

Hilsen emj

Fra : HSC

Dato : 22-01-03 14:17

og så lige den helt lille detajle. - Savlet på hagesmækken, kan det undgåes,
så bliver kvaliteten lige en lille tand bedre.

Fra : itgrafen

Dato : 22-01-03 16:17

Hej Hagman

optagelseskvaliteten i billedet er rent pixel mæssigt fint. der er ikke så
meget at klage over.
det er bestemt ikke noget dårligt kamera du har købt dig,
og der er bestemt mange gode råd at hente om flashbelysning, motiv og
opstilling, så det vil
jeg ikke skrive så meget om.
men dit kamera er ikke dårligt, jeg går ud fra at det var du spurgte om.

vh
dorthe - itgrafen

Fra : Hagman

Dato : 22-01-03 16:31

> [...]
> opstilling, så det vil
> jeg ikke skrive så meget om.
> men dit kamera er ikke dårligt, jeg går ud fra at det var du spurgte om.

Jeg takker, det var lige det jeg ville vide ja :)
....men, hvad forslås af billed-redigering ?
....jeg har AdobePhotoShop og PaintShopPro.

Nogle lette tutorials ?

Fra : knu@worldonline.dk

Dato : 22-01-03 17:18

Ja, så er det jo ved at være sjovt at tege digi billeder.
Må man spørge hvad det er for et kamera,

Fra : Hagman

Dato : 22-01-03 17:30

Det er et af dem i de billige ende.
Ezonic's 3,3 (2,1) Mpixels med Sony-linse.
Jeg mener det er det ALLER bedste kamera -=- TIL PRISEN -=-
....da det koster under 2k, men det er uden flashkort.

Jeg er ihvertfald godt tilfreds med det, har taget mange skarpe billeder.

Fra : Flare

Dato : 23-01-03 14:56

> Jeg takker, det var lige det jeg ville vide ja :)
> ...men, hvad forslås af billed-redigering ?
> ...jeg har AdobePhotoShop og PaintShopPro.

Hvis du har Adobe Photo shop 5-7 er du godt på vej. Søg på google efter
adobe photo shop tutorials og du vil få et hav.

Dette lavede jeg på under 2 min: http://www.pings.dk/billeder/billeder.htm

Det kan blive langt bedre hvis du bruger lidt tid på det.

mvh
Anders

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-01-03 18:05

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Her tænker jeg på, hvor meget skarphed, etc. etc. i Genier kender til :)
> Anyway, billedet er taget af mit digitalkamera, ville bare høre hvad i

Sød pige og skarpt billede, men som andre har skrevet, er blitzen for hård,
og det gør billedet lidt fladt. Prøv et blødere lys, evt. bare foran et
vindue, så undgår du også slagskyggen på væggen.

mvh
Preben

Fra : Pico

Dato : 22-01-03 18:24

Preben Andersen wrote:
> [...]
> hård, og det gør billedet lidt fladt. Prøv et blødere lys, evt. bare
> foran et vindue, så undgår du også slagskyggen på væggen.

De andre har jo skrevet om flashen's kraftige lys. Hvis du ikke har mulighed
for at sætte en extern flash på apperatet, det er der ikke så mange digi der
kan, har jeg med held brugt at sætte en defuser foran flashen, evt. et lille stk.
tegne/kopi papir og så må du lige prøve dig frem med belysningen.
Billedet er ellers tegnet dejligt skarpt.
Pico

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-03 00:23

In article <b0mk8o$4oi$1@sunsite.dk>, Pico wrote:
> [...]
> tegne/kopi papir og så må du lige prøve dig frem med belysningen.
> Billedet er ellers tegnet dejligt skarpt.

Jeg synes der er gevaldige problemer med farver/skarphed/kontrast
på barnets højre side set fra fotografen.

Ansigtet er næsten brændt væk af blitz, men hvis jeg vipper skærmen
på min bærbare kan jeg se at den del kan hentes igen med mere kontrast.

Har lidt svært ved at lokaleigere hvor billedet er helt skarpt.