"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> writes:
> IMHO er det en EXTREMT dårlig GM der laver et scenario/campaign der mere
> eller mindre kræver at en PC skal slå en anden PC ihjel.. Var han min GM,
> stod han uden spillere første gang han gjorde det...
Det kommer da an på scenariets karakter. Jeg har spillet
enkeltscenarier (dvs. på con'er ol.), hvor vi har slået hinanden ihjel
- og det har været ganske underholdende alligevel (faktisk nogle
rigtig gode scenarier).
Men det er selvfølgelig ikke sjovt i vedvarende kampagner - der vil
man naturligvis gerne beholde sine figurer.
> Nu er fireballs generelt ikke særlig seje.. De kan bare tage mange
Smag og behag
> targets... Desuden, så er det en Mage's opgave at han IKKE kaster spells før
> der er "fri bane" eller han VED at de venner der evt. bliver kan klare
> presset..
Der er jo ingen tvivl om at de sværeste spells at mestre er de
sjoveste - dem, som bruges sjældnest er dem, der kan have de største
effekter.
> Fumbles er ALTID et problem... Men det er ikke "slå ihjel".. Husk der er
> forskal på "mord" og "Uagtsomt manddrab".. Jeg tog jo højde for "diverse
> friendslayer curses, honor-codes, etc.", herunder også fumbles...
Helt klart. Fumble er et problem, en velsignelse - en nødvendig del af
et rollespil. Kvajer man sig aldrig er det ikke sjovt...
Det er skægt at spille uden regler - men regler er uundværlige. Man er
nødt til at finde en passende mellemvej; så bliver det rigtig skægt!
At PC'ere slår hinanden ihjel holde rikke i lange kampagner. I korte
scenarier, hvor formålet er, at PC'ere skal slå hinanden ihjel, kan
det være en stor success, hvis det sker. Men som sagt - enkeltstående
scenarier og ikke længerevarende kampagner.
/Rasmus
(som burde snorke vældig højt i sin seng)
--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Military Justice is to Justice, what Military Music is to Music.
-- Groucho Marx
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --