Opstart af Classic fra OS X
Fra : Matthias Jarl Rasmus~

Dato : 20-01-03 18:10

Hejsa,

Når jeg forsøger at starte classic fra os x for jeg følgende meddelse:

"Resource Update Error"
"An error was encountered while attempting to update your system folder
with Classic-specific resources."

Jeg har selv følgende mulige forklaringer på problemet:
1. Jeg har installeret classic ved blot at kopiere systemmappen fra os
9.1 cd'en over på harrdisken.
2. Jeg kører med den engelske version af os x, hvorimod min os 9.1 er
dansk.
3. Min harddisk er formateret til HFS+

Kan noget af ovenstående forklare problemet, eller er der tale om en hel
fjerde ting?, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at afhjælpe problemet.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh
Matthias Rasmussen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-01-03 18:21

Matthias Jarl Rasmussen <mjr@nospam_city.dk> wrote:

> [...]
> fjerde ting?, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at afhjælpe problemet.
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Det er fordi du ikke har installeret de danske Mac OS X ressourcer, som
er behøvet for at opdatere OS 9's Classic komponenter.

Heldigvis kan dette gøre fra Mac OS X installer CD'en.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Morten Lind

Dato : 20-01-03 18:31

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Det er fordi du ikke har installeret de danske Mac OS X ressourcer, som
> er behøvet for at opdatere OS 9's Classic komponenter.
>
> Heldigvis kan dette gøre fra Mac OS X installer CD'en.

Hej Peter....Hvorfor tror du, han ikke har det? Det gør den da selv, når
man installerer den, eller har jeg lige misforstået noget(igen)
Hej fra Morten, der gik ud fra, Matthias bare havde valgt engelsk som
sprog.......
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Matthias Jarl Rasmus~

Dato : 21-01-03 23:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> man installerer den, eller har jeg lige misforstået noget(igen)
> Hej fra Morten, der gik ud fra, Matthias bare havde valgt engelsk som

Mange tak for hjælpen.

Der var åbenbart noget om det med de danske mac os x ressourcer. I hvert
fald installerede jeg dem via mac os x cd'en og da jeg startede classic
kom der en meddelelse frem om at den vile opdatere resource filerne,
hvilket jeg sagde ok til, hvorefter os 9.1 gik igang med at starte op
blot for at give mig følgende besked:

"System-software på startdisken virker kun på den oprindelige disk, ikke
hvis den kopieres til en anden disk."

Jeg går ud fra at denne fejlmeddelse skyldes, at jeg blot har kopieret
systemmappen over fra os 9.1 cd'en. Problemet er bare at hvis jeg booter
fra os 9.1 cd'en vil den ikke genkende harddisken (der er i hvert fald
ikke noget harddisk ikon), hvorfor jeg ikke kan installere 9.1 på denne
måde.

Er det virkeligt ikke muligt at installere 9.1 uden at skulle til at
formatere harddisken?

mvh
Matthias

Fra : Morten Lind

Dato : 20-01-03 18:26

> [...]

> fjerde ting?, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at afhjælpe problemet.
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Hej Matthias......

Umiddelbart tror jeg, det er den manglende installeringsproces i 9.1,
der gør det, men du kan selv prøve efter, fordi:
1. At du har dansk 9 og engelsk X er ligemeget - X er multilingual.
2. Din HD er rigtigt formatteret.
3. Så hvis jeg var dig, installerede jeg 9 rigtigt.
(Evt på en partition for sig selv - det fungerer suverænt(hos mig, i
hvert fald).

Så uden at vide præcist, hvad der forårsager bøvlet, ville jeg vælge at
installere 9´eren - altså med installer.

Held & lykke fra
Morten Lind