Danseband-kaos i Norge
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-03 02:47

FREMADSTORMENDE DANSEBAND-MUSIK SKYLD I PLANTENSLAGERI
Dansebandmusikkens fremadstormende popularitet er nu så voldsom i Norge,
at den viser nu sine bagsider. Pengegriske plattenslagere har fået kik på de
enorme pengebeløb der er forbundet med disse arrangementer. De arangerer
derfor kæmpe dansegallaer som folk kommer strømmende til fra alle retninger.
Midt på aftenen stikker arrangørerne så af med alle pengene og ingen ved
derefter hvem arrangørerne er. Danseband må derefter tage hjem uden at have
fået en klink. Knapt er det ene dansegalla slut før der indklaldes til
dansegalla igen.

HURTIGT TJENTE PENGE LOKKER SVINDLERE TIL,
"Vikingarna" er begyndt at kigge arrangørerne lidt i kortene før de spiller
i Norge. Danseband-musik er så populært i Norge at alle ser chancer for
nogle hurtigt tjente penge. De mener at nordmændene må se at få styr på
dette kaos. 10.000-20.000 normænd er nu ude til dansegallaer hver uge.

Læs mere her:
http://www.nrk.no/programmer/radio/pa_dansefot/2249456.html

Hilsen Åge

Fra : - A

Dato : 19-01-03 15:05

On Sun, 19 Jan 2003 02:47:02 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Midt på aftenen stikker arrangørerne så af med alle pengene og ingen ved

Ja ja, det er såmænd fint nok at nogen arrangeret den slags også. Men
jeg fatter ikke at et orkester vil slæbe deres grej med til et
spillested, sætte det op og levere en optræden uden at have fået deres
retmæssige betaling.

Hvor naiv kan man være? Dermed ikke sagt at de fortjener at blive
snydt for deres betaling - naturligvis gør de ikke det.
Men det er også tilladt at være lidt på forkant med udviklingen - også
når man er i den genre.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-03 05:42

- A <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tebl2v0514sr0gi87aovtqdp6qr9e2smc2@4ax.com...
> [...]

> jeg fatter ikke at et orkester vil slæbe deres grej med til et
> spillested, sætte det op og levere en optræden uden at have fået deres
_____

Jeg vil også nok sige; "Betaling ved kasse 1, tak". Så kommer musikken
bagefter. Men det er vel også mest almindeligt på den måde.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-03 00:55

> [...]
> nogle hurtigt tjente penge. De mener at nordmændene må se at få styr på
> dette kaos. 10.000-20.000 normænd er nu ude til dansegallaer hver uge.

Det lyder også en anelse vildt, normalt er kontrakter og lignende i orden
længe før gruppen møder op, men man kan jo aldrig vide ?

Hilsen Benny