mad i københavn
Fra : Søren Brix

Dato : 18-01-03 17:03

Hej Ng

Jeg skal bo på hotel i København (Vesterbrogade, first hotel) næste weekend
er der nogen herinde der kender en god kebabpusher, pizza-smed eller anden
god resturedt til en billig penge

mvh

Søren

Fra : torup & bachmann

Dato : 18-01-03 18:13

"Søren Brix" <jha74@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
weekend
> er der nogen herinde der kender en god kebabpusher, pizza-smed eller anden

Du kan gå ned på Merhaba på Vesterbrogade. Jeg tror det er nr. 59, men i
hvert fald ligger den før Vesterbro Torv. De laver rigtig god mad og har
sådan en vælg 3 retter fra menukortetet for vist nok 69 kr.
Det er uhørt billigt og kvaliteten er laaaaaangt højere end priserne
MVH Rikke
www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 19-01-03 07:07

"torup & bachmann" <VAGNTORUP@GET2NET.DK> skrev i en meddelelse...

> [...]

> Du kan gå ned på Merhaba på Vesterbrogade. Jeg tror det er nr. 59, men i
> hvert fald ligger den før Vesterbro Torv.

Nr. 39! Restaurant Merhaba er lukket! - (de har vist glemt at betale skat&moms)

Men, jeg kan da anbefale Søren, Restaurant Ankara, Vesterbrogade 35,
som ligger lige ved siden af hans hotel. (har begyndt at betale skat&moms)

Længere nede, mod Vesterbros Torv, Vesterbrogade. 35, (v.siden af den
lukkede Merhaba, ligger den kinesiske restaurant, Golden Bamboo, som
er rimelig god og billig.

Desuden ligger der en rimelig god tyrkisk Restaurant med navnet Sultan på
Gammel Kongevej 9, (hjørnet af Skt. Jørgens Alle). (forholdsvis ny)

Også i stuetagen, Scala på Vesterbrogade 2, (nær Rådhuspladsen) ligger
der adskillige billige restauranter for alle, ..bl. a. en vietnamesisk, som har
retter fra 30 kr. og opefter.

Og skulle det ikke være godt nok i Scala, så har vi jo Burger King som
som trøster (ligger ved siden af), ..1 kæmpe Garlic King (ell. lign.) til 20 kr.
(dagens tilbud), ..så kan man vist lige klare den, den næste 1½ times tid

Go' tur!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Vin skal drikkes på bar (guide til vinbarer)
www.aok.dk/E/G/CPHDK/0000/13/31/cs1.html

Fra : torup & bachmann

Dato : 19-01-03 13:04

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nr. 39! Restaurant Merhaba er lukket! - (de har vist glemt at betale
skat&moms)

Nåda!!!! Hvornår er det sket!! Jeg har slet ikke lagt mærke til det.

> Men, jeg kan da anbefale Søren, Restaurant Ankara, Vesterbrogade 35,
> som ligger lige ved siden af hans hotel. (har begyndt at betale skat&moms)

Ankara har vi prøvet og den var vildt ulækker med hår i maden og rigtig
dårlig betjening, men det er selvfølgelig nogle år siden.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 20-01-03 01:46

"torup & bachmann" spurgte vedr.: 'Restaurant Merhaba er lukket'...

> Nåda!!!! Hvornår er det sket!! Jeg har slet ikke lagt mærke til det.

Det er ca. 1½ måned siden!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 18-01-03 21:36

"Søren Brix" <jha74@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
weekend
> er der nogen herinde der kender en god kebabpusher, pizza-smed eller anden

Man kan vist roligt sige at du er kommet til det rette kvarter til den slags
mad. Jeg vil sige at du bare skal gå ned af Istedgade og lade dig inspirere.
Der er mange steder, rigtigt mange. Men ellers vil jeg give Rikke ret i at
Merhaba er et godt sted. Nu kan jeg ikke engang huske det - men der ligger
vist nok stadig to lignende restauranter på Vesterbrogade kaldet 'Ankara'.
Sådan som jeg husker stederne er de også virkeligt gode. Husk blot at det
ikke meningen at man skal sidde flere timer over en kop kaffe. Er man færdig
med at spise skal man helst rykke videre - hurtigt ind og hurtigt ud synes
at være forretningsfilosofien.
Til de priser er det vel også ok...

Ellers er der jo altid www.aok.dk

Bjarke

Fra : bager-kim

Dato : 19-01-03 16:09

> [...]

færdig
> med at spise skal man helst rykke videre - hurtigt ind og hurtigt ud synes

Har været Ankara 2 gange og det er et godt og billig sted.
4 personer incl. drikkevare til ca. 450 kr. Og vi var mætte
bagefter.

--
Hilsen
Bager-kim

www.Bager-kim.dk

bager-kim@mail.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 19-01-03 12:34

> [...]
weekend
> er der nogen herinde der kender en god kebabpusher, pizza-smed eller anden

Shezan på hjørne af Victoriagade og Istedgade er en rigtig god, og meget
billig, pakistansk restaurant.

http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0003/08/34/

Længere ude på Vesterbrogade 85 ligger Burger Palace. Deres kebab er god, og
de har åbent til langt ud på natten - men jeg ville ikke spise deres pizza.
Der ligger også gode grillsteder længere inde ad Vesterbrogade - snus dig
frem.

Den bedste kebab får du dog stadig på Strøget, Frederiksberggade 15. Det er
vistnok den ældste shawarmagrill i Danmark. Deres falafel og humus er også
rigtig gode.

Lidt længere henne og til højre, på Kattesundet 8, ligger King Tut der er
temmelig snasket, men maden er god - især deres "ful", en slags
bønnestuvning. Igen, jeg ville ikke røre deres pizzaer.

Der ligger et godt, italiensk pizza- og sandwichsted på Gammel Kongevej,
omkring nr. 47, kan ikke huske hvad det hedder.

God fornøjelse.

Peter

Fra : lise hansen

Dato : 19-01-03 17:50

Jeg kender nogen, der kører fra Hvidovre for at hente kebab på Strøget. Og
ikke uden god grund - det smager bare rigtig dejligt. Og humusen er bare
lækker.

Shezan findes også på Havnegade og kan klart anbefales.

Fra : Niels L.

Dato : 20-01-03 18:54

> [...]
weekend
> er der nogen herinde der kender en god kebabpusher, pizza-smed eller anden

Hej Søren....

Jeg vil nævne et sted, som jeg på det kraftigste kan anbefale....: KONYA
KEBAB på Istedgade 47, tlf. 33790900.
Der går sjældent mere end to dage mellem mine besøg dér! Det er utroligt
lækre sager de laver. Oftest ta'r jeg dog
bare en falaffel i rulle (Dürum) til 20 kr. Og husk lige at forsyne dig
rigeligt fra 'chiliketchuppen' som står på bordene...

Velbekomme!
Niels L.