Hjælp til en rødbede/æblesalat?
Fra : René Andreasen

Dato : 18-01-03 11:16

Hejsaløj!

Jeg vil gerne vide hvor man på denne årstid kan købe rødbeder? Og så hjælp
til en salat med revne rødbede i? Jeg smagte engang en med sesamfrø, revne
rødbeder og så tror jeg nok det var revne æbler der var i...og så ved jeg
ikke om der var noget "marinade" i???

Jeg håber nogen kan hjælpe mig...?!?

Med venlig hilsen/Kind Regards

René Andreasen

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-01-03 11:51

hej Rene
Du kan få rødbeder i netto eller hos de fleste etniske grønthandlere

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Henrik Larsen

Dato : 18-01-03 17:41

kan det her bruges

Ingredienser: 2 rødbeder
1 æble
1/2 rødløg

Dressing:
2 dl. fromage frais eller creme fraiche 9%
1 spsk. friskrevet peberrod
Salt
peber

Rødbederne skrubbes grundigt og koges i ca. 45 min., til de er
møre. Skrællen gnubbes af og rødbederne skæres i ca. 1x1 cm tern. Skræl
æblet, og skær det i 1x1 cm tern. Skær løget i fine strimler. Bland
rødbeder, æbler og løg. Rør ingredienserne til dressingen sammen, og vend
den i rødbedeblandingen. Lad gerne salaten trække en times tid. Pynt evt.
med friskreven peberrod og frisk rosmarin

Henrik

Fra : René Andreasen

Dato : 20-01-03 10:48

Tak for hjælpen alle...!

Men jeg prøvede at huske lidt og fandt en marinade! Sådan lavde jeg den:
Kogte 2 røbeder, fjernede skrællen og skar den i strimler. 2 æbler, æblerne
fjernede jeg kernehuset på og skar den i strimler osse! Hældte det i en skål
med lidt sesamfrø. Hældte en marinade over der bestod af: saften fra en
citron, 1 tskfuld olie og salt og pebber!

Den var sgu god!

"Henrik Larsen" <henruth(fjerndette)@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e298384$0$1747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...