hønseredekasser
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 10-03-01 01:57

Davs
Er der nogen der har mål, tegninger el. billede af den perfekte redekasse
til høns?
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-03-01 08:27

> Er der nogen der har mål, tegninger el. billede af den perfekte redekasse
> til høns?

Så skriv her i gruppen - jeg vil også gerne vide det.

Mvh Maria

Fra : Ulla og Mike

Dato : 11-03-01 01:13

Maria Frederiksen

> Så skriv her i gruppen - jeg vil også gerne vide det.

Oss mig- jeg skal nemli til at holde høns.

Mike.

Fra : Snip

Dato : 12-03-01 20:30

Den perfekte redekasse findes ikke. Men lån en hønsebog på biblioteket, der
er flere beskrivelser. Ellers er reglen den at redekassen blot skal være
stor nok til hønen, men ikke for stor. Hønsene skal nok finde ud af at lægge
æggene.

Skal det være nemt uden for mange søm og brædder bruges en alm. papkasse.
Den har den fordel at den kan skiftes ud når man vil undgå utøj. Samtidig
har høns den uvane at svine reden til med jævne mellemrum. Her gælder det
igen: skift papkassen ud.

Er papkassen for let så hønsene vælter den, kan man med et par hæfteklammer
hæfte et bræt på i bunden.
--
snip@post8.tele.dk

Fra : Susanne

Dato : 13-06-01 11:23

Thomas Strandvig <thomas@strandvig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98bu9v$9o9$1@news.inet.tele.dk...
> Davs
> Er der nogen der har mål, tegninger el. billede af den perfekte redekasse
> til høns?
> Mvh Thomas Strandvig

Hej.
Dette svar kommer nok lidt sent,men...
Jeg har lige været et sted hvor de havde lavet redekasser af 25 liters dunke
(f.eks dem man har destilleret vand i) De havde så i enden skåret et hul til
indgang. Hønsene elsker disse redekasser og hvis en høne lægger sig skruk,
kan man via håndtaget flytte den hen til et bedre egnet sted....alletiders.
Jeg var ved at lave mine egne igår. Og selv om det måske lyder mærkeligt, så
ser det faktisk pænt og nydelig ud.
Skulle man senere have brug for desinficering af disse , så lader det sig jo
også gøre.

Held og lykke

Susanne

Ps: hvis det er svært at forstille sig, så kan jeg godt tage et billede og
sende til interesserede.