VCD - hvordan?
Fra : Peter Theglev

Dato : 18-01-03 11:11

Hvordan, og med hvilken software, laver man en disc, der kan afspilles i
en DVD-afspiller (der afspiller alt)?

Venligst
Peter
G4/OSX

Fra : Jesper

Dato : 18-01-03 12:12

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Hvordan, og med hvilken software, laver man en disc, der kan afspilles i
> [...]

Læs nyeste nummer af Dobbeltklik, s.8-11, Konvertering af DVD film
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 18-01-03 12:38

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Hvordan, og med hvilken software, laver man en disc, der kan afspilles i
> [...]
Toast Titanium kan brænde VCDer som kan afspilles i almindelige DVD-
afspillere.
Mvh Hans Jørgen Hvid

Fra : Tue Dissing

Dato : 18-01-03 16:04

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Hvordan, og med hvilken software, laver man en disc, der kan afspilles i
> [...]

Hvis du bruger toast til at brænde en VCD skal du bare sørge for at din
film er i MPEG1 format og MPEG2 til SVCD

Fra : Peter Theglev

Dato : 18-01-03 16:54

Okay. Projektet går ud på at optage et TV-program på et DV-kamera, smide
det gennem mac'en og ned på en skive, der kan læses i en DVD-afspiller.

Jeg bruger normalt iMovie til lidt hjemmeredigering, men det kan da ikke
eksportere som mpeg, så hvad gør man så?

Peter

Fra : Tue Dissing

Dato : 18-01-03 20:39

> [...]

> Jeg bruger normalt iMovie til lidt hjemmeredigering, men det kan da ikke
> eksportere som mpeg, så hvad gør man så?

Hvis det er en meget hurtig dvd kan du faktisk bare brænde en dvd ned på
en cd ! det kan gøre med idvd eller dvd studie pro !
DVD'en skal kunne afspille en cd i 10x.
der er desvære ikke så mange dvd'er der understøtter dette !

Tue

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-03 21:10

Tue Dissing <tue@somersaut.dk> wrote:

> [...]
> DVD'en skal kunne afspille en cd i 10x.
> der er desvære ikke så mange dvd'er der understøtter dette !

Næh.....dét kan iMovie ikke, men dét kan QuickTime6Pro (Og 5 også)
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)