Svær til at yngle
Fra : Jan Poulsen

Dato : 17-01-03 17:56

Hvilke andre fisk ud over discus, går for at være svære at få til at
yngle ?

Fra : Plesner

Dato : 17-01-03 18:20

> Hvilke andre fisk ud over discus, går for at være svære at få til at
> yngle ?

Hvis du mener, at discus er svær at få til at yngle, så bliver listen MEGET
lang. Blandt ciklider kommer jeg umiddelbart til at tænke på altum-
scalarer. Ellers kan jeg lige komme på sådan noget som smerlinger,
kuglefisk, en del tetra-arter (f.eks. Anostomus eller Leporinus), mange
malle-arter, knivfisk, ild- eller snabelål (Mastacembalus), elefantfisk
samt en del afrikanske labyrintfisk.

Listen er naturligvis meget længere, men det var lige dem, der lå lige for.

Plesner

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-01-03 17:21

Pragtsmerlinger...

Fra : Plesner

Dato : 18-01-03 17:25

> Pragtsmerlinger...

Enig - ligesom andre smerlinger - det var derfor, jeg nævnte smerlinger
generelt. Ikke desto mindre er de nu opdrættet - så vidt jeg husker, ligger
der en beskrivelse på www.loaches.com.

Plesner