VBscript vs Javescript
Fra : Morten

Dato : 16-01-03 22:26

Hvad er de store forskelle mellem de to sprog? Og hvilke fordele og ulemper
er der ved de enkelte sprog?

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-03 22:31

"Morten" <mb_dk@get2net.dk> skrev :

>Hvad er de store forskelle mellem de to sprog? Og hvilke fordele og ulemper
>er der ved de enkelte sprog?

Kort: vbscript forstås kun af IE, hvilket vel begrænser
anvendelsen meget.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-01-03 22:32

Hej Morten

Morten wrote:
> Hvad er de store forskelle mellem de to sprog? Og hvilke fordele og ulemper
> er der ved de enkelte sprog?

Til client-side webscripting er VBScript ikke meget værd, da det kun
virker i Internet Explorer. Undtagelsen er evt. intranet-brug et sted
hvor man ved at alle bruger (og bliver ved med at bruge) Internet Explorer.

Kender du Visual Basic eller Visual Basic for Applications i forvejen,
så behøver du reelt ikke lære et helt nyt sprog for at lære VBScript.
Men JavaScript og VBScript kan ellers stort set det samme (Har VBScript
fået regular expressions, anyone? Det var en mangel ved VBScript engang,
men tror ikke at det er mere?)

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-01-03 22:47

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote
> Har VBScript fået regular expressions, anyone?

VBScript fik Regular Expressions understøttelse samtidig som JScript
(Java-/Ecma-script i MS verdenen)

Så hut jeg visker er det en rum tid siden

--
Jakob Andersen