hint
Fra : David Blangstrup

Dato : 16-01-03 20:34

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003011606271216

- yes, it's me

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-01-03 23:03

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003011606271216
>
> - yes, it's me

Jeg kan ikke få det til at fungere med mit headset, som virker fint på
PC'en. Skal der en bestemt mikrofont til?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-01-03 09:21

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kan ikke få det til at fungere med mit headset, som virker fint på
> PC'en. Skal der en bestemt mikrofont til?

Nej, ikke så vidt jeg ved. Jeg bruger selv min søns pc mikrofon, du ved,
den der beige med en rund flad fod og en vrid-i-alle-retninger arm.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-01-03 11:06

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Nej, ikke så vidt jeg ved. Jeg bruger selv min søns pc mikrofon, du ved,
> den der beige med en rund flad fod og en vrid-i-alle-retninger arm.

Har du slået external microphone til i System Preferences/Speech?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-01-03 12:05

> Har du slået external microphone til i System Preferences/Speech?

Ja, og jeg kan se at der er udslag når jeg taler, men kun meget lidt.
Den ligger konstant og lyser på de første par grønne streger og hvis jeg
snakker vildt højt kommer der bare et lille udsving.

I kontrolpanelet Lyd står den til maskimum volume og i Tale står den til
maskimum på Line In.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-01-03 13:32

> [...]

> snakker vildt højt kommer der bare et lille udsving.
>
> I kontrolpanelet Lyd står den til maskimum volume og i Tale står den til

Så må det være mikrofonen der er noget i vejen med.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-01-03 16:02

> Så må det være mikrofonen der er noget i vejen med.

Hmm... sidst jeg prøvede - hvilket er et stykke tid siden - virkede den
fint på PC'en. Det skal jeg lige have afprøvet.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-01-03 17:35

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Så må det være mikrofonen der er noget i vejen med.

Prøv at se tråden her

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=2003011606271216#comments>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-01-03 03:11

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Ja, og jeg kan se at der er udslag når jeg taler, men kun meget lidt.
> Den ligger konstant og lyser på de første par grønne streger og hvis jeg
> snakker vildt højt kommer der bare et lille udsving.

Nogen mikrofoner skal have ekstra forstærkning.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-01-03 09:31

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Nogen mikrofoner skal have ekstra forstærkning.

Nå, ja, nu du siger det, så har jeg faktisk en ekstra lille boks på min
ledning.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-01-03 15:41

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Nogen mikrofoner skal have ekstra forstærkning.

Til Mac'er? Før i tiden havde vi Plaintalk mikrofoner, som var specielle
Mac-mikrofoner, men jeg troede at den tid var ovre.

Øv.