Win Access database til Filemaker
Fra : Anders Møller Jensen

Dato : 16-01-03 14:37

Er der nogle som har erfaringer med at konverterer en Win Access databast om
til en Mac Filemaker database. Jeg skal til at lave en stører database i
Access og vil moske gerne have der over i Filemaker. Kan det lade sig gøre.
vi snakker Acess 2000 eller 2002 og nyeste filemaker (6)

hilsen Anders

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-03 15:10

Anders Møller Jensen <andersmj@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Access og vil moske gerne have der over i Filemaker. Kan det lade sig gøre.
> vi snakker Acess 2000 eller 2002 og nyeste filemaker (6)

Hvis ingen véd det hér, kan du få det at vide på Finns Planet....

http://finns-planet.dk

M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 16:11

> [...]

> Access og vil moske gerne have der over i Filemaker. Kan det lade sig gøre.
> vi snakker Acess 2000 eller 2002 og nyeste filemaker (6)

Du kan altid overføre dataene som tab-separarede filer.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-01-03 18:27

Anders Møller Jensen <andersmj@worldonline.dk> wrote:
[...]
Afhænger meget af komplexiteten.
Taler vi om 1 db, kan det gemmes som en Excel-tabel og åbnes direkte i
FMP - 0 problemer...

comp.databases.filemaker
har måske svaret, såfremt det er mange tabeller / scripts / makroer

vh Jens
-----
db = database
fmp = FileMaker Pro

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-01-03 03:22

Hej Anders

Svjv. så er der en direkte importmulighed i Filemaker fra og med ver. 5.5 mht.
at kunne åbne / konvertere Access databaser.

Jeg véd, at der på MS's download hjemmeside findes en konverter til brug med
Access for import/eksport af FMP databaser. Prøv også at kigge på
www.filemaker.com, - jeg mener også, jeg dér har set en konvertr til
im-/eksport til/fra Access.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-01-03 23:58

> Svjv. så er der en direkte importmulighed i Filemaker fra og med ver. 5.5 mht.
> at kunne åbne / konvertere Access databaser.

Jeg mener endda at kunne huske, at FMP 4.0 også kunne, men det har kun
været ganske forenklede databaser (flade filer), jeg har prøvet det med.
Har dog mødt store problemer med billeder i Access databaser .... de er
tilsyneladende ikke indlejret i databasen og af et ugenkendeligt format?

Men som en anden allerede har skrevet til den oprindelige spørger:
comp.databases.filemaker
er din engelsksprogede ven. Den har omkring 37.000 indlæg. God læselyst
- eller spørg blot frit. Flinke folk.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen