optimering af pc
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 16-01-03 11:40

Min pc's harddisk kører hele tiden, når jeg spiller f.eks. Battlefield 1942.
Det medfører at spillet hakker. Hvad kan jeg gøre ved det? er det noget med
page-filen?

Mit system:
Pentium 2,53 Ghz
256MB DDR
Geforce 4 420 64mb

ThomasT

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-01-03 11:58

"Thomas Thomsen" <thth@c.dkFJERNDETTE> mumbled something in

> Min pc's harddisk kører hele tiden, når jeg spiller f.eks. Battlefield
> 1942. Det medfører at spillet hakker. Hvad kan jeg gøre ved det? er det
> [...]

Hej Thomas

Har du tjekket din pc for Spyware for nylig ??
www.lavasoft.nu kan du hente AdAware som finder alt spyware på din PC.

Problemet kan også være din pagefile. Hvis du kører mange programmer på din
pc ved siden af Battlefield (såsom antivirus, firewall, Kazaa, Messenger,
ICQ, mediacenter etc) vil windows swappe på din harddisk pga manglende ram.
Luk så mange af programmerne som muligt og køre spillet.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : klander

Dato : 16-01-03 12:26

"Thomas Thomsen" <thth@c.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
1942.
> Det medfører at spillet hakker. Hvad kan jeg gøre ved det? er det noget

Hej
Du kan evt. købe mindst 256 mb mere, 256 mb ram er alt for lidt til de nye
spil idag
især hvis du har win xp som bruger nemt de første 120 mb.
Jeg har 768 mb i min pc og det passer til det hele, og så har du lidt i
overskud.

Kurt

Fra : a

Dato : 16-01-03 12:37

> [...]
1942.
> Det medfører at spillet hakker. Hvad kan jeg gøre ved det? er det noget

Der har snart været så mange der har skrevet om at Battlefieldt hakker. Det
gør mit også og jeg blev meget skuffet da jeg prøvede det første gang.
Derfor har jeg et battlefield spil til salg for 160 kr. Der går nok langt
tid før der kommer et spil som matcher mit Wolfenstein (return to Castle)
som i multiplayer hverken hakker eller har andre forsinkelser.

a.

Fra : klander

Dato : 16-01-03 12:54

> [...]
> tid før der kommer et spil som matcher mit Wolfenstein (return to Castle)
> som i multiplayer hverken hakker eller har andre forsinkelser.

Kan du ikke skrive om andet end dit Wolfenstein !!!!
det du skriver om hjælper ikke manden !!
og desuden er dette ikke en salgs gruppe

Kurt

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-01-03 15:33

On Thu, 16 Jan 2003 12:53:43 +0100, "klander" <klander@pc.dk> wrote:

> Kan du ikke skrive om andet end dit Wolfenstein !!!!
>det du skriver om hjælper ikke manden !!
>og desuden er dette ikke en salgs gruppe

Sæt ham i jeres killfiltre. Så ser i kun hans indlæg når andre
kommenterer dem.
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-01-03 16:54

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse
> Sæt ham i jeres killfiltre. Så ser i kun hans indlæg når andre
> kommenterer dem.

Har jeg også tænkt mig at gøre, hvis han fortsætter. En anden måde er
overhovedet ikke at kommentere noget som helst af det han skriver. Så er der
vel et _lille_ håb om at han fatter det på et tidspunkt.

Fra : Highlander

Dato : 16-01-03 13:36

"a" <mal@proinvent.dk> wrote in message
> [...]

> tid før der kommer et spil som matcher mit Wolfenstein (return to Castle)
> som i multiplayer hverken hakker eller har andre forsinkelser.

jeg har intet imod at du prøve at få flere til at spille rtcW eller prøver
at komme af med dine frustrationer over at du ikke kan få et computerspil
til at virke - men gider du ikke svare relevant og det er ikke relevant at
fortælle en der spørge efter optimering af hans computer at han bare kan
spille et andet spil !

jeg har set en del post her i gruppen der siger det køre perfekt - den
eneste der faktisk sviner det spil, hele tiden, er vist dig.
Skyldes det at rtcW er det eneste spil din pc kan køre ?

jeg et rtcW som jeg meget gerne vil af med ( og det er ikke slidt - fatisk
gik jeg kold i det spil da jeg kom ned i crypten til de der Zombier ) og jeg
vil da gerne bytte med 100 kr. eller BF. så kan du have 2 udgaver af det
eneste spil åbenbart dur på din PC

Highlander
--
Don't trust anything that bleeds for 5 days and doesn't die

Fra : P N

Dato : 16-01-03 13:50

On Thu, 16 Jan 2003 13:35:52 +0100, "Highlander"
<Highlander_dk@hotmail.com> wrote:

>jeg har set en del post her i gruppen der siger det køre perfekt - den
>eneste der faktisk sviner det spil, hele tiden, er vist dig.
>Skyldes det at rtcW er det eneste spil din pc kan køre ?

Det er nok fordi "a" slet ikke spiller RTCW, men derimod
det originale Castle Wolfenstein som jo ikke kræver helt
såkraftig en computer. Så kan jeg sgu godt forstår at
hans BF1942 hakker. LOL

Fra : klander

Dato : 16-01-03 15:05

> Det er nok fordi "a" slet ikke spiller RTCW, men derimod
> det originale Castle Wolfenstein som jo ikke kræver helt
> såkraftig en computer. Så kan jeg sgu godt forstår at
> hans BF1942 hakker. LOL

Mega LOL

Kurt

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-01-03 13:18

Thomas Thomsen wrote:
> Min pc's harddisk kører hele tiden, når jeg spiller f.eks.
> 256MB DDR

Problemet er garanteret (som nævnt andetsteds) mængden af ram. Du har
for lidt :(

\Mandal

Fra : Henning B.\(8900\)

Dato : 16-01-03 15:21

Hejsa.
Jeg har haft samme problem.
Min pc er -

Microstar k7t266 pro som i forvejen er dårlig til at håndtere ram.
XP2000+@2200
256 mb ddr kingston
45 GB IBM
Palit Gforce 4-Ti 4200 128 mb DDR 295/560
Efter jeg kom op på 512 MB så er der ikke noget der hakker mere.
Opløsning 1024*768 32 bit

MVH Henning.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-01-03 15:21

"Henning B.(8900)" <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Microstar k7t266 pro som i forvejen er dårlig til at håndtere ram.

Hvor ved du det fra? Er det kun lige den model der er ramt, eller har
Microstar bundkort et generelt problem? Kører selv med et Microstar K7T
Turbo2.

Fra : Steen Meldhede

Dato : 17-01-03 01:18

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor ved du det fra? Er det kun lige den model der er ramt, eller har
> Microstar bundkort et generelt problem? Kører selv med et Microstar K7T

bla bla bla ja undskyld mig lige en gang...i sidder og ævler om ram og
bundkort ghz mig her og der.helt ærligt,hvis nutidens programøre gad og
skrive noget ordenligt software kunne det være at alm.mennesker gad og
spille deres skrammel.jeg gider sku ikke bruge tusindevis af kr for at kunne
spille de nyeste spil på alt muligt tingeltangel som de ustandseligt bliver
ved med at kræve.det er jo en skruen uden ende og så længe folk køber det
bliver de jo bare ved og ved og alle tjener fedt på lortet.køb da en
playstation 2 eller en x-box og kom over alt det bøvl en gang for alle.bare
min mening.

mvh steen meldhede (som holder sig til de spil der kan køre på en 700 mhz
maskine uden probs)

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-01-03 10:13

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver de jo bare ved og ved og alle tjener fedt på lortet.køb da en
> playstation 2 eller en x-box og kom over alt det bøvl en gang for

Øhhmmm, nå.........

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 20-01-03 16:04

Steen Meldhede wrote:
> [...]
> x-box og kom over alt det bøvl en gang for alle.bare min mening.
>
> mvh steen meldhede (som holder sig til de spil der kan køre på en 700

Hvis alle folk var som dig, ville vi stadigvæk sidde og spille Pong...

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Henrik

Dato : 19-01-03 17:07

Thomas Thomsen wrote something like this:

> Min pc's harddisk kører hele tiden, når jeg spiller f.eks. Battlefield
> 1942. Det medfører at spillet hakker. Hvad kan jeg gøre ved det? er det
> [...]

Ja undskyld. Ved tråden er gammel, men jeg kan altså ikke lade være med at
svare på den her.

Jeg er enig i, at de 256 mb RAM er det svage led i din maskine, MEN der er
altså en del ting du kan prøve, inden du går ud og investerer.

1. Defragmenter din harddisk. Hvis det aldrig er blevet gjort, kan det
påvirke perfomance virkelig meget.
2. Installer de nyeste drivere. Især til grafikkort og chipset.
3. Luk alle overflødige programmer ned - permanent! Brug msconfig! Det
kommer med de fleste versioner af windows, dog ikke win2000 (men win2000
kan bruge XP udgaven, som du kan finde med google). Msconfig kan hårdt og
brutalt bestemme hvilke programmer der skal starte op på din maskine og
frigiver derved en del ressourcer.
4. Disciplin! Undgå at installere 1000 forskellige programmer, der skal
ligge permanent i hukommelsen... afinstaller i det mindste dem du ikke
bruger...
5. Nå ja, så KAN man jo også skrue ned for detaljeniveauet i spillene. Jeg
foretrækker personlig en "smooth" afvikling af spillet frem for detaljer.
Men med din maskine, burde det ikke blive nødvendigt at gå så drastisk til
værks.

bare mine 2 cent...
Henrik