Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger Kamara...ikke digitalt
Fra : Max[DK]

Dato : 16-01-03 10:50

Hej Ng!

Jeg søger et spejlrefleks, jeg har nu et Olympus OM-10, men er på jagt efter
noget nyt, gerne med evt. autofokus...
Prisen skal gerne ligge før de 6000.-
Jeg har tænkt på noget Nikon, men ved ikke om det vil være det bedste køb
når jeg ikke har tænkt mig at bruge mere på det end jeg har...?

Jeg håber at der er nogen som har nogle anbefalinger

Mvh

Max

Fra : Tom Dissing

Dato : 16-01-03 11:28

Hvilken optik/optikker forventer du at få med for de 6000 .- !?
Eller er de 6k blot til huset !?
Tom

Fra : Max[DK]

Dato : 16-01-03 12:33

> Hvilken optik/optikker forventer du at få med for de 6000 .- !?
> Eller er de 6k blot til huset !?
> Tom

Jeg regner med at få (i hvert fald) et standard optik med...

/Max

Fra : Martin Sorensen

Dato : 16-01-03 13:37

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> når jeg ikke har tænkt mig at bruge mere på det end jeg har...?
>
> Jeg håber at der er nogen som har nogle anbefalinger

Skal det være nyt eller bare nyere? Hvis det sidste kan gøre det er det jo
bare at se i Den Blå Avis, der er ret meget.

Jeg har iøvrigt et Canon EOS 1000 med 2 stk Sigma Zoom der skal sælges; hvis
du er intereseret kan vi nok finde en pris der giver til mere optik...

Mvh

Martin

Fra : Brian Lodahl

Dato : 16-01-03 14:05

jeg har i øjeblikket set et Nikon F65 med 28/80 og 70/300 optik med, taske
og manual til 4000,-
jeg kan ikke huske hvilke fotohandler det er, men det er nok en af kæderne.
Jeg gav for samme sæt 5000,- for ca. et år siden hos Photo-team Aalborg.

mvh
Brian

Fra : Tom Dissing

Dato : 16-01-03 14:14

Jeg hører hele tiden at der er "en eller anden" fotohandler hist og her..
Der har et eller andet "aldrende" kamera til salg, tillangt under
"normalprisen" ex et EOS3 til 6000.- hvilket - vist nok - er en god pris.
Omvendt ved jeg at det er muligt at finde EOS1n for ned til 3750 .-ex moms,
hos de professionelle ( men det er kun huset) ( og det er MEGET tungt) I
forhold til moderne kameraer !?

I forhold til tilbud har jeg netop hørt fra kollegaer at en har hentet en
14mm rettegnende sigma 2.8 til 4k og en anden har fundet en 4 eller 500 m m
APO sigma igen til 4-5k !
I begge tilfælde I omegnen af halv pris..
Så det er altså muligt at finde nogle tilbud .. Endog ganske billigt !!

Tom

Fra : Max[DK]

Dato : 16-01-03 14:24

> [...]
kæderne.
> Jeg gav for samme sæt 5000,- for ca. et år siden hos Photo-team Aalborg.

Okay, det lyder jo rigtig godt...og billigt
er du tilfreds med det? jeg ved ikke om det er ved F65'eren, men jeg synes
at jeg har hørt om nogle fejl ved de nyere nikon, men det er måske en
skrøne?

Mvh max

Fra : Brian Lodahl

Dato : 17-01-03 11:44

jeg kan da lige give et par korte kommentarer med på vejen efter at have
testet det i ca. et årstid.

jeg har testet det på lidt af hvert; naturfoto, sportsfoto, close-up, tele,
eksponering i naturligt lys og mørkeoptagelser, almindelige familiefotos,
portræt osv. Jeg har haft det med i USA, skotland og Sverige og på sejlture
i danmark og det har fungeret stabilt.
Generelt er jeg godt tilfreds med det, når jeg huser mig selv på at det ikke
er et proffesionelt kamera... for der er nogle små detaljer, der ærger mig
lidt.... men de ER få og små !

Jeg har et par gange taget "sportsfotograf" snapshots, hvor jeg forsøger at
fyre en hel film af, 36 billeder på ca. 8 sekunder med 300 mm tele fuld zoom
(jeg er _ikke_ papparazi :). Det burde være ligetil ifølge manualen, men jeg
har taget kameraet i at "tøve" lidt mellem billederne. Jeg tror at årsagen
er at autofokuseringen ikke helt får besluttet sig om den er færdig med at
fokusere, som den jo skal før billedet udløses. Derfor går der nogle gange
lidt for meget tid mellem to billeder taget hurtigt efter hinanden. Det er
mest udtalt når portrættet ændrer afstand til mig hurtigt, og det er jo
logisk nok, for så har autofokus mest at lave.... og især når den kigger
gennem 300mm fuld tele. -men hvis du ikke har ønsker om at ruinere in
økonomi ved at sprøjte film af på den måde, så er det ikke noget problem til
dagligt.

Efter at have brugt det et års tid er der 3 ting, der står på toppen af min
ønskeseddel:
-Blitz. den interne er der godt nok men den rækker ikke ret langt og er hård
ved de dyre batterier i kameraet. Derfor også en
-MB17 batterigreb til at sætte under. så kan man bruge almindelige AA
batterier i stedet. (se indlæg andetsteds i denne nyhedsgruppe)
-Et nyt stativ. jeg bruger min fars det gamle. det er godt nok af aluminium,
men man skulle tro at det var lavet af vandrør med den vægt. det har ikke
snap-greb og tager alt for lang tid at sætte op.... og har kostet mig
strafpris for overvægt i flyet :)

Hvis du har hørt om nogle konkrete fejl på F65'eren, gider du så smide mig
en mail om hvad de er? -så vil jeg lige teste det selv.
mvh
Brian

Fra : Max[DK]

Dato : 21-01-03 11:06

> Hvis du har hørt om nogle konkrete fejl på F65'eren, gider du så smide mig
> en mail om hvad de er? -så vil jeg lige teste det selv.
> mvh
> Brian

Det hele lyder rigtig godt, jeg kender ikke de konkrete fejl, men jeg synes
bare at jeg havde hørt at nogle af de mindre modeller havde nogle problemer,
men hvis du ikke har bemærket nogle i det år du har haft det, er der jo
ingen grund til bekymring, det kan jo have været en der havde fået en
mandags model, og derefter havde blæst det op, for det er jo ikke sådan at
jeg har hørt noget andre steder

Men, til alle, tak for indputtet, desværre er det nok faldet lidt til bunden
igen, da jeg har fundet min drømmebolig, så pengene kommer jo nok til at gå
til det i stedet, så må jeg leve lidt længere med mit Olympus OM-10.

Tak for hjælpen,

Mvh Max

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 16-01-03 15:00

Hej Max
Hvis du skal have autofocus kunne du jo også købe et bedre brugt i f.eks.
www.dba.dk
Her er flere gode tilbud. P.T er der et NikonF4s hus med mb21 til 3500.-kr
så kunne du jo finde en optik som passede i pris og stand. F4s er et kanon
godt kamere hus.
Du kunne også købe en brugt Pentax af de nyeste modeller, her får du rigtig
meget for pengene.
Hvis du stadig er til det gamle manuelle focus så har dba. et Leica R4s hus
som nyt til 2200.-kr det er rigtig billigt .
hilsen
Flemming Aagaard